ناخدا منصوری‌مقدم:

حضور ایران در آب‌های دوردست برای دوستان و دشمنان غیرقابل باور بود

فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا گفت: اکنون در دریاهایی ماموریت انجام می‌دهیم که تا قبل از سال 88 حضور ما در آن دریاها چه برای دوستان و چه برای دشمنان غیر قابل باور بود.
کد خبر: ۲۵۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ - 16September 2017
آمادگی حضور در اقیانوس اطلس را داریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ناخدایکم «شهرام منصوری مقدم» فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، در جمع کارکنان این پایگاه اظهار داشت: در دفاع مقدس کارهای بسیار بزرگی صورت گرفت که استقلال و عزت کشورمان را رقم زد.
 
فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا افزود: بسیاری از فعالیت‌ها و اقداماتی که در طول جنگ انجام شد از سوی کارکنان وظیفه ما بود. کارکنان وظیفه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که بیشترین فراوانی را در نیروهای نظامی دارند و در هر اقدامی که بخواهند انجام دهند، تاثیرگذارند.

وی در ادامه ضمن تبیین دلاورمردی‌های کارکنان نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی گفت: اولین نیرویی که در 31 شهریور 59 با رژیم اشغالگر بعث عراق برخورد نظامی داشت نیروی دریایی ارتش بود. در حماسه مقاومت 34 روزه خرمشهر تکاوران ما اولین نیروهایی بودند که با دشمن بعثی درگیر شدند و در 67 روز اول جنگ نیروی دریایی ارتش توانست به طور کامل نیروی دریایی عراق را منهدم کند به طوری که آن‌ها تا آخر جنگ هیچ فعالیتی نداشتند.
 
ناخدایکم منصوری مقدم افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال اخیر توانست با پدیده شوم دزدان دریایی مبارزه کند و این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایشان اعلام می‌کنند که نیروی دریایی، مایه آبرو و افتخار برای کشورمان است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است. ما در آب‌های فراسرزمینی ماموریت انجام می‌دهیم و الان در دریاهایی ماموریت انجام می‌دهیم که تا قبل از سال 88 حضور ما در آن دریاها چه برای دوستان و چه برای دشمنان غیر قابل باور بود و دشمنان خارجی می‌گفتند نیروی دریایی نمی‌تواند 3 هزار کیلومتر از کشور دور شود و دوستان داخلی هم می‌گفتند این توانایی را نداریم.
 
ناخدایکم منصوری مقدم افزود: ما پرچم جمهوری اسلامی ایران را در اقیانوس اطلس و در کنار ناوشکن‌ها و ناوهای هواپیمابر کشورهای دنیا به اهتزاز در آورده‌ایم که این باعث عزت و آبرو برای همه ما است و ما به خود می‌بالیم و به کشور عزیزمان ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
 
وی در پایان گفت: ان‌شاالله خداوند متعال توانی به همه همرزمان ما بدهد که بتوانیم ماموریت خودمان را جهت حفظ منافع کشور در دریاهای دور دست به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار