برگزاری 600 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در قزوین

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس قزوین از برگزاری 600 عنوان برنامه به همین مناسبت در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ - 18September 2017
برگزاری 600 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در قزوینبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان قزوین روز جمعه 31 شهریورماه با رژه نیروهای مسلح آغاز و تا جمعه هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رونمایی از 9 عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، عطر افشانی گلزارهای شهدا، انجام برنامه‌های فرهنگی هنری، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان و... از جمله برنامه‌های این هفته است.

طاهرخانی تصریح کرد: رويكرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال برگرفته از روحیه شهادت طلبی رزمندگان و بهره‌گيری از فرهنگ عاشورايی، عبرت‌ها و درس‌های عاشورا و كار انقلابی و جهادی شكل گرفته است.

این مسئول ادامه داد: جايگاه رشادت و فداكاري سالار شهيدان و ياران باوفای حضرت در عاشورای حسينی در بين رزمندگان و تأسی آنان به الگوگیری از مولا و آقا امام حسين (ع) از رمزهای موفقيت‌آميز رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود.

طاهرخانی گفت: عمليات كه بنام و ياد حماسه حسينی و عاشورا آغاز می‌شد نتايج مثبتی دارد و پيروزی و شهادت رزمندگان در جامعه نیز اثرات خود را می‌گذاشت و امروز اين اثرات در جامعه ما كاملاً روشن است که نهضت‌های مقاومت و مدافعان حرم از جمله درس‌های عاشوراست كه جوانان امروز از آن الگو گرفته‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز يادگاران ارزشمند دفاع مقدس نبايد در پيچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند و آثار و مستندات دفاع مقدس بايد به‌عنوان يک گنج در جامعه حفظ شود و تحريف و فراموشی در آن‌ها رخ ندهد.

وی متذکر شد: ايجاد مراكز فرهنگی دفاع مقدس بايد با سرعت بيشتری در كشور و استان آماده بهره‌برداری نسل جوان شود، همچنین بيان خاطرات رزمندگان در دانشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار