در گفت‌وگوی دفاع پرس با سردار اباذری مطرح شد؛

چگونه جذب سپاه و وارد دانشگاه افسری امام حسین (ع) شویم؟

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) چگونگی جذب افراد در سپاه، ورود به دانشگاه افسری امام حسین (ع) و تحصیل در آن دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ - 19September 2017

چگونه جذب سپاه و وارد دانشگاه افسری امام حسین (ع) شویم؟

سردار «حمید اباذری» جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره این دانشگاه اظهار داشت: وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت افسران جوان پاسدار تا مقطع کارشناسی است و بعد از این مقطع، عموم پاسداران آموزش‌های لازم را در دانشگاه جامع امام حسین (ع) می‌گذرانند؛ البته علاوه بر ارائه آموزش‌های مقطعی و دوره‌های طولی رسته‌ای و رشته‌ای در این دانشگاه، وظیفه دیگری نیز از سوی فرمانده معظم کل قوا به این دانشگاه محول شده که شامل تربیت همه آحاد افسران سپاه در بدو ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
 
وی افزود: بدین معنی که هر شخصی در بدو ورود به سپاه باید برای گذراندن دوره تربیت پاسداری وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شود؛ سابق بر این هر کس وارد سپاه می‌شد فقط می‌بایست دوره‌های عمومی را سپری می‌کرد؛ اما الان این دوره عمومی ارتقاء کمی و کیفی پیدا کرده که با عنوان «تربیت پاسداری» شناخته می‌شود.
 
سردار اباذری ادامه داد: در دوره تربیت پاسداری که در ذیل آن تربیت عمومی هم قرار دارد بخش‌هایی در آن گنجانده شده که خروجی آن می‌بایست به سپاه و انقلاب اسلامی، پاسدار طراز انقلاب یا به فرموده فرمانده معظم کل قوا پاسداری که الگوی جوان مومن انقلابی باشد، تحویل دهد.
 
جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در ادامه بیان داشت: چهار دانشکده در این دانشگاه وظایف بعد از دوره تربیت پاسداری را انجام می‌دهند که عبارتند از دانشکده «رسالت» که متولی بخش‌های علوم انسانی و قدرت نرم است، دانشکده «امنیت» که تربیت دانشجویان رسته‌های مرتبط با امنیت را برعهده گرفته، دانشکده «اطلاعات» که تربیت دانشجویان برای رسته‌های اطلاعات را انجام می‌دهد و دانشکده «فنی و مهندسی» که دانشجویان رسته‌های فنی و مهندسی را تربیت می‌کند.
 
وی عنوان کرد: تمام این دانشکده‌ها که متولی آموزش‌های کارشناسی هستند و سایر دانشکده‌های تخصصی سپاه بعد از گذراندن دوره‌های عمومی در دانشگاه افسری، نیرو تحویل می‌گیرند.
 
سردار اباذری درباره شرایط جذب دانشجو در این دانشگاه نیز گفت: سال‌ها است جذب نیرو در سپاه از طریق سیستم عضویابی صورت می‌گیرد؛ یعنی سپاه، مرکزی به عنوان گزینش که عموم علاقمندان برای جذب در سپاه بتوانند به آنجا مراجعه کنند، ندارد؛ چون عضوگیری فقط از طریق عضویاب‌ها انجام می‌شود البته علاقه‌مندان در هر ناحیه و شهرستان می‌توانند با مراجعه به سپاه آن ناحیه و شهرستان خود را به عضویاب‌ها معرفی کنند که عضویاب‌ها پس از انجام شناسایی‌ها و تایید صلاحیت‌ها، اقدامات لازم جهت جذب وی را انجام می‌دهند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار