معاون مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد

حمایت مرکز دانش‌پژوهان شاهد از شش هزار نخبه علمی/ افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نخبگان

معاون مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای نخبگان گفت: تاکنون 6 هزار نخبه علمی شامل همسران، فرزندان و خانواده های شهدا و جانبازان مورد حمایت این مرکز قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 23August 2014

حمایت مرکز دانش‌پژوهان شاهد از شش هزار نخبه علمی/ افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نخبگان

به گزارش خبرنگار جهاد و شهادت خبرگزاری دفاع پرس، نشست خبری اولین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر به عنوان " دستاوردها، صحبتها " صبح امروز با حضور میعاد صادقی مشاور رئیس بنیاد شهید و رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شهدا و ایثارگر و علی عباس کمره ای معاون مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و رئیس نمایشگاه "دستاوردها، صحبت ها"در مرکز دانش پژوهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کمره ای، برگزاری این نمایشگاه را در راستای بزرگداشت هفته دولت عنوان کرد و گفت: با تغییر رویکرد نسبت به توانمندیهای ایثارگران در حوزه کارآفرینی همزمان با هفته بزرگداشت دولت، نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر از دوم تا پنجم شهریورماه در محوطه ساختمان مرکزی دانش پژوهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه به بخش توانمندی ها و ظرفیت های ایثارگران در گذشته مطلوب نبوده است، اظهار داشت: با تغییر رویکرد این مرکز هر سال این نمایشگاه در محورهای مختلف برپا خواهد شد.

کمرهای با اشاره به حمایت از نخبگان و سرآمدان به عنوان یکی از وظایف این مرکز افزود: این تعداد از ایثارگران 1/5 میلیون نفر از جامعه هدف را در حوزه اقتصادی اجتماعی و غیره تحت پوشش قرار داده است.

معاون مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد وایثارگر بیان کرد: 6 هزار نخبه علمی شامل همسران، فرزندان و خانواده های شهدا و جانبازان مورد حمایت این مرکز قرار گرفته اند.

وی با اشاره به محورهای مختلف این نمایشگاه گفت: یک بخش از نمایشگاه شامل تالیفات، مقالات علمی، ترجمه ها و همکاری های علمی نخبگان در سال گذشته است. همچنین 59 دستاورد در المپیاد کشوری و حمایت از 255 نفر از رتبه های برتر کنکور نیز از دستاوردهای مرکز است.

کمره ای افزود: 1971 نفر از مخترعین مورد حمایت مرکز قرار دارند. 70 نفر از برگزیدگان قرآنی کشوری و بین المللی نیز عضور این مرکز هستند. 2795 نفر از مولفین ایثارگر، 476 نفر اعضای هیات علمی و 27 مقاله برتر دانشجویی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز مورد حمایت مرکز قرار گرفته اند.

وی با تاکید براجرای طرح آلاله ها همزمان با طرح سپاس در کشور تصریح کرد: مطالعه چشم انداز بنیاد با تدوین چشم انداز ده ساله، برگزاری المپیاد تخصصی علمی وفرهنگی و ایجاد فرهنگسرای شاهد و ایثارگر یا سرای نخبگان، طرح های تحولی بنیاد را شامل می شود.

رئیس نمایشگاه "دستاوردها، صحبتها" در خصوص طرح آلاله ها اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح سپاس و دیدار از خانواه های ایثارگران در سالهای گذشته طرح دیداری از نخبگان ایثارگر و نیز دیدار این نخبگان از سایر خانواده های ایثارگران از سال گذشته و همزمان با تاسیس بنیاد شهید آغاز شد که جمع زیادی از نخبگان عضو باشگاه دانش پژوهان با ایجاد فیلم های تخصصی برای دیدار از ایثارگران استان های محروم همچون سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان به این مناطق اعزام شدند تا در دورترین نقاط کشور به دیدار از کسانی بروند که تا به امروز دیداری از آنان صورت نگرفته بود.

وی افزود: آنها سلام رئیس بنیاد شهید و رئیس جمهور را به آنان ابلاغ کردند و بنا شد با بررسی مشکلات آنان در قالب پیشنهاد برای مسئولین، در کمترین زمان این مشکلات برطرف شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار