امام جمعه ایلام:

ایلام دومین استان جنگی در دوران دفاع مقدس بود/ راهیان نور ارزشمند ترین کار پس از جنگ بود

امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام از استانهای خط مقدم و دومین استان جنگی کشور است لذا باید تمامی رشادت ها و جانفشانی های این دیار در موزه جنگ ثبت و ضبط شود.
کد خبر: ۲۵۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ - 28September 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در همایش تجلی اخلاص که با حضور ریاست سازمان اردویی و گردشگری سازمان بسیج کشور در هتل لاله برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس پیوند عمیقی با حماسه عاشورا دارد که فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت طلبی که پس از حادثه عاشورا به فراموشی سپرده شده بود توسط دفاع مقدس احیا شد.

وی با بیان اینکه باید هرسال در دفاع مقدس این پیوند برای نسل جوان تبیین شود، افزود: جامعه بشدت نیازمند ارزشهای عاشورا و دفاع مقدس است و در مقابل یکی از ترفند های دشمن و نظام سلطه کمرنگ کردن ارزشهای دفاع مقدس است.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به تلاش ناکام دشمن در طول این 38 سال از عمر انقلاب، بیان داشت:  به لطف خدا استکبار جهانی هیچ گاه نتوانست فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را از جامعه ما بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تشییع پیکر پاک شهدا و برپایی هرساله مراسمات عزاداری در زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا وو ایثار وو شهادت است، اضافه کرد: دفاع مقدس برای ما یک.موزه است که همان تعبیر زیبای رهبر انقلاب است و این موزه را باید همیشه مرور کرد و نسل کنونی و نسلهای اینده باید همیشه این موزه را مرور کنند و به یاد داشته باشند که برای مقابله با ترفند ها و نفوذ فرهنگی دشمن ضروری است.

حجت لاسلام لطفی با بیان اینکه به لطف خداوند فرهنگ عاشورا در بین این ملت همواره زنده پویا و ماندگار مب ماند، تصریح کرد: دیروز فضای کشور با حضور پیکرشهید محسن حججی فضایی عاشورایی شد و ان شور حسینی به کشور بازگشت اما متاسفانه برخی روزنامه های کذایی یک جمله هم ننوشتند و با این فرهنگ مخالف اند گاهی سهوا و یا عمدا اب در اسیاب دشمن میریزند.

 وی با اشاره به شهادت شهید حججی ان را ضامن امنیت و عزت کشور دانست و بیان داشت: امریکا پایبند به هیچ یک  ازمقررات بین المللی نیست، وبه هرکجای دنیا که حمله کردند از کسی اجازه ای نگرفتند و این تعهدات کاغذ پاره هایی بی ارزش بیش نیست و این یعنی دیپلماسی دنیا !

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به این موضوع که بهترین دستاورد برجام اثبات غیر قابل اعتماد نبودن آمریکا به مسئولان دیپلماسی ما بود، خاطرنشان کرد:  جنگ زیان بار است اما جنگ.اگر به صلح مبدل شد عزتمندانه است. در طول این 4سال مذاکره همه فهمیدند که امریکا قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد تمامی راه ها را برای بن بست کردن.ما اعما کند اما این ها رویاهایی غیر قابل تعبیر است، افزود: راهیان نور ارزشمند ترین کار پس از جنگ بود و استان ایلام از استانهای خط مقدم  و دومین استان جنگی کشور است که عملیات های بزرگ دفاع مقدس در طول این 420کیلومتر در آن انجام شده است لذا باید تمامی رشادت ها و جانفشانی های این دیار در موزه جنگ ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها