با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛

اعطای درجه سرتیپی به شهید «عبدالله اسکندری»

فرمانده سپاه فجر فارس طی مراسمی درجه سرتیپی سردار شهید «عبدالله اسکندری» را به خانواده این شهید مدافع حرم اعطا کرد.
کد خبر: ۲۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 04October 2017

اعطای درجه سرتیپی به شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری»به گزارش دفاع پرس از شیراز، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، آئین اعطای درجه سرتیپی به سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار بی‌سر مدافع حرم با حضور سردار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه فجر استان فارس و خانواده شهید اسکندری برگزار شد.

سردار غیاثی در دیدار با خانواده شهید اسکندری با بیان اینکه مسیر سعادت نسل امروز و نسل‌های آینده قطعاً از راه جهاد و شهادت می‌گذرد، گفت: سردار شهید اسکندری پس از سال‌ها مجاهدت دوران آسایش خود را نیز صرف مبارزه با تروریست‌های تکفیری و دفاع از حرم اهل بیت (ع) کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر است و در مسیر دستیابی به سعادت و جهاد در راه خدا طبیعتاً با سختی‌ها و شهادت مواجه می‌شویم.

فرمانده سپاه فجر بیان كرد: گرچه دشمنان انقلاب اسلامی و بعضی وابستگان داخلی آنان تلاش می‌کنند فرهنگ شهادت در جامعه کمرنگ شود اما خون پاک شهدایی مانند شهید اسکندری اجازه این کار را به آنان نمی‌دهد و از انحرافات جلوگیری می‌کند.

وی با تجلیل از فعالیت‌های شهید اسکندری در دوران دفاع مقدس، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دیدار با خانواده شهید حججی مسیر روشنی را در راستای اهداف شهدای مدافع حرم ترسیم کردند و صحبت‌های ایشان شهید اسکندری را هم در بر می‌گیرد.

غیاثی ادامه داد: شهیدان اسکندری و حججی دو شهید والامقام از جمع شهدای بی سر مدافع حرم هستند که در مسیر اباعبدالله الحسین (ع) گام برداشته‌اند و نحوه شهادت آنان نیز حسینی بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش شهدا در راستای نهضت جهانی امام عصر(عج) است، گفت: شهدا یاران مخلص امام زمان (عج) هستند و بصیرت شهدا، شناخت و آگاهی آنان و انتخاب درست مسیر توسط شهدا دلیل قدرشناسی مردم از آنان است.

فرمانده سپاه فجر با تأکید بر لزوم معرفی شهید اسکندری به اقشار مختلف جامعه ایران، گفت: همرزمان این شهید بزرگوار در سپاه فجر اقدامات موثری در راستای انتفاع اسلام عزیز و مردم استان فارس داشته‌اند و قرارگاه امنیتی - اجتماعی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر به نام شهید اسکندری مزین شده است.

وی با اعلام آغاز به کار قرارگاه امنیتی - اجتماعی و محرومیت‌زدایی شهید اسکندری در آینده نزدیک، گفت: برای تشکیل این قرارگاه نزدیک به یک سال مطالعه و بررسی میدانی انجام شده و به تصویب فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است.

غیاثی ادامه داد: پانزده نقطه محروم و دارای آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری در شیراز شناسایی شده‌اند و در قالب تشکیل قرارگاه شهید اسکندری بزودی طرح‌های امنیتی - اجتماعی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر در این مناطق از جمله در محدوده اطراف حرم مطهر اجرایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از برنامه‌های نامناسب فرهنگی در شیراز اقشار مختلف جامعه را آزار می‌دهند، گفت: بعضی از مسئولان فارس در مواجه با این برنامه‌ها و ناهنجاری‌ها منفعل هستند و اراده‌ای برای پیشگیری از اجرای آن‌ها ندارند.

فرمانده سپاه فجر با تأکید بر اینکه بر ادامه راه شهید اسکندری مصمم هستیم، گفت: در برگزاری نمایش بزرگ میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» که یک برنامه تأثیرگذار فرهنگی بر مبنای ارزش‌های انقلاب اسلامی بود به موضوع برجسته کردن نقش شهدای شاخص فارس در دفاع مقدس نظیر شهید اسکندری توجه شده بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

وی با تأکید بر اینکه سپاه اجازه هنجارشکنی نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی را نخواهد داد، گفت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که در میدان جنگ سخت حریف اراده شهدایی مانند شهید اسکندری نمی‌شود بنابراین جوانان ایران اسلامی را هدف هجمه سنگین فرهنگی قرار داده است.

غیاثی ادامه داد: سپاه فجر در راستای مقابله با هجمه فرهنگی استکبار جهانی برگزاری برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار و فاخر هنری بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حججی، گفت: شهید حججی نماد شهدای برجسته ایران اسلامی اسلامی است و حضور مردم در این گونه مراسم قدرشناسی از حماسه‌آفرینی و ایثار تمام شهداست.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه شبهه پراکنی کانال‌های ضد انقلاب درباره شهدا در فضای مجازی ناکام مانده است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و کانال‌های ضد انقلاب در فضای مجازی حیات خودشان را در ضدیت با حضور گسترده مردم انقلابی در تشییع شهدا می‌بینند و در فضای مجازی اقدام به شبهه‌پراکنی می‌کنند.

وی بر این نكته تأكید كرد كه جوانان مومن، با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی پاسخ شبهه‌پراکنی کانال‌های ضد انقلاب درباره شهدا را خواهند داد.

غیاثی بیان كرد: تمام شهدای انقلاب اسلامی در نزد ملت ایران عزیز هستند و این شهیدان محور وفاق مسئولان و وحدت ملت ایران با وجود دیدگاه‌ها و سلایق مختلف هستند.

وی با بیان اینکه یادمان سردار شهید عبدالله اسکندری در شیراز احداث می‌شود، گفت: سپاه فجر مکاتبات و مقدمات احداث این یادمان را آغاز کرده و این یادمان محلی برای یادآوری افتخارآفرینی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های شهدای انقلاب اسلامی به نسل امروز و نسل‌های آینده خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اعطای درجه سرتیپی به سردار شهید عبدالله اسکندری، گفت: این حکم که در نوع خود برای نخستین بار صادر شده با موافقت فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به خانواده سردار شهید عبدالله اسکندری ابلاغ شده است.

در این مراسم که با حضور سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر، سردار گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر، سرهنگ پاسدار گرامی رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، قناعتی مسئول کنگره سرداران و پانزده هزار شهید فارس و حجت‌الاسلام علیپور مسئول امور روحانیون سپاه فجر برگزار شد حکم درجه سرتیپی سردار شهید عبدالله اسکندری که از سوی سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده به خانواده این شهید والامقام اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها