اجمالی/ حجت‌الاسلام مصلحی عنوان کرد

کلاه‌برداری غرب از ایران در مذاکرات هسته‌ای

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در مذاکرات قبلی هسته‌ای و حتی در توافق‌نامه و قطع‌نامه 598 کلاه سرمان گذاشتند و این به‌خاطر ترس بود.
کد خبر: ۲۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 25August 2014

کلاه‌برداری غرب از ایران در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در همایش بصیرت سیاسی که صبح امروز در شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: اسلام در همه امور، چه در باب اعتقادات در مباحث سیاسی و چه در موضاعات اخلاقی و ارزش، همیشه به صورت سلبی و ایجابی و نفی و اثباتی برخورد میکند؛ البته در مسائل حکومتی و سیاسی محور حرکت، مقوله ولایتمداری است و در مسائل ارزشی و اخلاقی نیز مسایل سلبی و ایجابی صادق است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به آیات 51 تا 56 سوره مائده عنوان کرد: خداوند دراین آیات میفرماید که ولایتمدار همچون یهود و نصارا نباشید، چون در این صورت هدایت الهی دیگر شامل این افراد نمیشود.

وی یادآور شد: از قوم یهود نباید غفلت کرد؛ اینها قوم بسیار پیچیدهای هستند؛ البته بنی اسرائیل با یهود تفاوت دارد. زیرا بنی اسرائیل یعنی کسانی که در تبعیت از خداوند و موسی انقلابی بودهاند؛ به همین خاطر لقب بنی اسرائیل را خداوند برای این افراد برگزید.

حجتالاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوعات سیاسی جامعه عنوان کرد: امروز عدهای معتقدند به اینکه مشکل و گرفتاری کشور از بیرون حل شود، اما این طرز تفکر غلط است. هر چند مذاکره چیز جدیدی نیست و این امر در اسلام سابقه دارد، اما نکته این است که در مذاکرات ولایتمداری سلبی به سراغ مذاکرهکنندگان نیاید.

وزیر سابق اطلاعات گفت: در مذاکرات قبلی هستهای و حتی در توافقنامه و قطعنامه 598 کلاه سرمان گذاشتند و این بهخاطر ترس بود؛ در این مذاکرات و توافقنامه یک کلمه تابعیت آمده و این کلمه باعث شده تا ما خسارات زیادی بابت آن بدهیم؛ به دلیل اینکه برخی از ایرانیها وقتی به آمریکا میروند با پذیرفته شدن تابعیتشان در این کشور بهعنوان شهروند آمریکایی با آنها رفتار میشود، لذا این افراد وقتی در محاکم قضائی آمریکا از ایران شکایت میکنند آنها را بهعنوان شهروند آمریکایی می شناسند.

وی ادامه داد: بر این اساس در دادگاه به شکایت آنها رسیدگی میکنند و با ارائه کیفرخواستی ایران را محکوم به پرداخت خسارت به این افراد میکنند؛ به همین خاطر میبینیم دادگاههای آمریکا میلیاردها دلار به خاطر وجود کلمه تابعیت از ما مطالبه میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار