حجت الاسلام مصلحی عنوان کرد

مدیریت چند وجهی دشمنی علیه ایران، هدف امریکا از مذاکره

آمریکایی ها در مذاکرات، در حال مدیریت دشمنی خود علیه ایران هستند و این هم به صورت چند وجهی در حال انجام است.
کد خبر: ۲۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 25August 2014

مدیریت چند وجهی دشمنی علیه ایران، هدف امریکا از مذاکره

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، حجتالاسلام حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در همایش بصیرت سیاسی که در شهرک شهید محلاتی برگزار شد، درباره رفتار آمریکا در قبال ایران گفت: در مقوله مذاکرات نکته ای که ما مدام می گوییم این است که باید مذاکره وجود داشته باشد، این در صورتی است که آمریکایی ها در مذاکرات، در حال مدیریت دشمنی خود علیه ما هستند و این امر به صورت چند وجهی در حال انجام است.

وی افزود: اکنون دوره جاسوسی به شیوه ای که ما تصور می کنیم تقریبا منسوخ شده است، زیرا دشمن شیوه های خود را تغییر داده است، بدین صورت که موسساتی مانند «بروکینز» با دانشمندان و افراد مورد نظر خود به شیوه های مختلف ارتباط برقرار می کنند و در فرصت به دست آمده از فرد مورد نظر نهایت استفاده را می برند.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: به عنوان مثال یکی از همین موسسات با یکی از دانشمندان فرهیخته کشورمان به مدت هشت سال ارتباط برقرار می کند و طی این مدت به او مقالاتی را برای نگارش سفارش می داد و در زمان مقرر از وی می خواست هر آنچه می خواهد را انجام دهد.

حجت الاسلام مصلحی عنوان کرد: موسسه «بروکینز» سه یا چهار سال پیش مجموعه ای را هم زمان با پیدایش امواج بیداری اسلامی در منطقه تهیه کرد که در آن عنوان شده بود چنانچه آمریکا بخواهد به اهدافش در کشورهای اسلامی دست یابد، باید کینه ایرانی ها را نسبت به آمریکا از بین ببرد و این هم بسیار زمان بر است.

وی یادآور شد: پس آنها دنبال این نیستند که با یک یا دو دولت به اهدافشان برسند، در واقع همان گونه که 50 سال برای فروپاشی شوروی سابق زمان صرف کردند، برای رسیدن به این هدفشان نیز برنامه بلندمدتی را پیش بینی کرده اند.

وزیر سابق اطلاعات خاطر نشان کرد: در فتنه 88 اگر چه سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه پشت صحنه قرار داشتند اما می دانستند با روی کار آمدن زید و امر، انقلاب تمام نمی شود ولی این می تواند برنامه ای برای شروع باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، تصریح کرد: در فتنه 88 مقام معظم رهبری با یکی از سران فتنه جلسه ای دو نفره داشتند و در آنجا آقا اتمام حجت هایش را با فرد مورد نظر انجام دادند ولی وقتی کارساز نشد، دفتر این فرد را گرفتیم؛ در آنجا جزوه ای به دست آمد که وقتی آن را در اختیار یکی از بزرگان قرار دادیم گفت ببینید این را که تدوین کرده زیرا ادبیات آن همانند ادبیات حزب توده است.

وی با اشاره به اینکه این جزوه توسط علیرضا بهشتی و اردشیر امیر ارجمند تهیه شده بود، گفت: حالا چرا حزب توده؛ برای اینکه شعارهای حزب توده به شعارهای انقلاب ما نزدیک است به عبارت دیگر چون از همان ابتدا نمی توانند آشکارا عنوان کنند که آمریکا می خواهد در ایران تغییر ایجاد کند، از این شیوه استفاده می کنند تا به تدریج اهداف خود را محقق سازد.

حجت الاسلام مصلحی عنوان کرد: موسسه «بروکینز» جزوه ای 100 صفحه ای منتشر کرده که در آن عنوان می کند آمریکا برای رسیدن به اهداف خود باید چند وجهی و چند جهتی حرکت کند. لذا اینکه عده ای می گویند شعار مرگ بر آمریکا باید جمع شود، شعار ساده ای نیست چون پشت صحنه ماجراهایی دارد و این همان موضوعی است که توسط آمریکا دنبال می شود.

وزیر سابق اطلاعات بیان داشت: در شیوه جدید سرویس های اطلاعاتی پس از شناسایی فرد مورد نظر خود، به شیوه های مختلف او را وادار به همکاری می کنند و این همکاری هم بدین شکل نیست که از وی بخواهند سند و مدرکی را جا به جا کند بلکه از وی فقط یک درخواست دارند و اینکه اگر قرار شد فرد اصلحی در پستی منصوب شود، بواسطه نفوذی که در آن دستگاه دارد از چنین انتصابی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در واقع بدین شکل فردی که عرضه ندارد برای مناصب حساس انتخاب می شود و نیروهای ارزشی کنار می مانند، عنوان کرد: اینکه در مذاکرات ژنو، فرانسه مذاکرات را به هم می ریزد، برنامه ای طراحی شده توسط آمریکا بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، افزود: در مذاکرات آنچه دنبال می کنند این است که کشور را شرطی کنند بدین صورت که شما منتظر هستید تا ببینید نتیجه مذاکرات به کجا می رسد حال وقتی مذاکرات به هم می خورد اول اینکه باعث عصبانیت شما می شود، در نتیجه عصبانیت، اعتراضات خیابانی را به همراه می آورد.

وی گفت: یکی از سران فتنه که نظام در حق او لطف کرده و اکنون آزاد است، در محافل درونی خود عنوان می کند رئیس دولت فعلی نمی تواند فضای اجتماعی کف خیابان را برای ما مهیا سازد؛ در واقع این نشان می دهد که آنها دنبال چه موضوعاتی هستند.

حجت الاسلام مصلحی خاطر نشان کرد: وقتی مذاکرات آلماتی می خواست اجرا شود، دستگاه اطلاعاتی توانست آنچه 1+5 برای مذاکره آماده کرده بود را به دست آورد و بسته پیشنهادی خود را بر اساس آن تعیین کند، به همین خاطر وقتی آنها هر چه عنوان می کردند، جوابی برای آن دریافت می کردند.

وی تأکید کرد: لذا وقتی کم آوردند، نماینده انگلیس بدون هماهنگی با دیگران عنوان می کند مذاکرات به نتیجه خوبی رسیده و آن را ادامه دهیم که همان جا «وندی شرمن» نماینده آمریکا در مذاکرات یادداشتی به نماینده انگلیس می دهد و در آن می نویسد" با اجازه چه کسی حرف زدی؟ خفه شو"!

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: اما در ژنو2 وقتی فرانسه مذاکرات را بر هم زد، به او نگفتند خفه شو! چون در کشورهای اروپایی میزان معاملات ما با انگلستان بسیار کم است، در صورتی که حجم معاملات ما با فرانسه بسیار زیاد است به همین خاطر آمریکایی ها به فرانسه اعتراض نکردند چون می خواستند بگویند این فرانسه است که نمی گذارد مذاکرات پیش برود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دنبال آن هستند که کینه مردم را از آمریکا به سمت فرانسه سوق دهند و این همان شیوه ای است که موسسه«بروکینز» آن را دنبال می کند به همین علت نباید از چنین موضوعاتی به راحتی عبور کرد.

وزیر سابق اطلاعات بیان داشت: زمانی که جریان مقاومت در منطقه شکل گرفت رژیم صهیونیستی دیواری بتنی به دور سرزمینهای اشغالی کشید اما شعار نیل تا فرات فراموش نشد زیرا می بینیم کشوری مثل سوریه که در منطقه مقابل آنها ایستادگی می کرد را به گونه ای برنامه ریزی کردند که هزینه های نظامی و مالی خود را در درون کشور خرج کند، البته در مصر هم می خواستند همین شیوه را اجرا کنند اما موفق نشدند.

وی یا دآور شد: در سفری که به مصر داشتم در گفت وگو با رئیس دانشگاه الازهر گفت "مشکل انقلاب ما این است که مقوله ای به نام ولایت را نداریم تا در مواقع بحرانی به ما کمک کند".

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، افزود: آمریکا این موضوع را دریافته و برای انحراف آن طراحی کرده که نمونه آن اکران فیلم خلیفه دوم است و بعد از نمایش آن می بینیم که رهبر داعش خود را به ظاهری همانند این شخص در می آورد.

حجت الاسلام مصلحی بیان داشت: ما در زمینه علمی ونظامی و غیره پیشرفت های بسیاری داریم اما خیلی ها به غیر از مقام معظم رهبری از آنها بی اطلاع هستند به عنوان مثال ما در وزارت اطلاعات به خیلی از جشنواره های علمی اجازه نمی دادیم، برگزار شود زیرا دشمن همواره مترصد آن است تا بببیند ما به چه پیشرفت هایی نایل آمده ایم.

وی افزود: تحریم هایی که وجود دارد هنوز به شدت تحریم های دوران دفاع مقدس نرسیده، زیرا آن موقع کشتی های حامل مواد غذایی کشورمان را در خلیج فارس غرق می کردند ولی اکنون کدام کشتی مواد غذایی ما را غرق می کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یاد آور شد: ما باید کاری کنیم که گفتمان امام و رهبری در کشور حاکم شود؛ در مقطعی این موضوع آسان بود ولی امروز تحقق آن سخت است.

وی عنوان کرد: اصلاح طلبان یکی از اشتباهات خود را این می دانند که جلوی رهبری می ایستادند اما الان برخی ها دائم از رهبری هزینه می کنند اما در جلسات خود آن را عوامانه می دانند یعنی از نظر آنها پیروی از ولایت عوامانه است.

حجت الاسلام مصلحی گفت: جابه جایی هایی که در قوه قضاییه صورت گرفت از مدت ها قبل مطرح بود و ربطی به آقازادهای که پرونده آن در حال رسیدگی است ندارد؛ در همین رابطه باید گفت که پرونده این فرد، پرونده سند است و اعتراف گیری نیست به این معنی که هر آنچه در پرونده وجود دارد، براساس اسناد و مدارک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار