سردار نقدی در کنگره 10 هزار شهید اصناف و بازاریان کشور:

کرانه باختری با کمک اصناف تسلیح خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کنگره 10 هزار شهید اصناف با اشاره به کمک بازاریان کشور در ارسال کمک به فلسطین گفت: با کمک بازاریان، کرانه باختری تسلیح خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ - 25August 2014

کرانه باختری با کمک اصناف تسلیح خواهد شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه کاسبان و بازاریان قبل از اینکه تجارت با انسانها را داشته باشند سوداگری و تجارت با خدا را برگزیدهاند، گفت: این مکتب اسلام است که انسانها را در هر قشری برای کمال میخواهد و مسیر تعالی برای هیچ انسانی در هیچ شغل و کسبی بسته نیست.

وی افزود: تعالی مخصوص عالمان دین و رزمندگانی نیست که حرفه آنها رزم و دفاع است؛ همه انسانها میتوانند به کمال رسیده، برجستهترین شکل انسانی را نشان دهند و الگوی بشریت باشند.

سردار نقدی با بیان اینکه تلاش برای کسب و کار هم جهاد است، تصریح کرد: تجارت بهخاطر ارتباط با دنیا میتواند انسان را از خدا و آخرت غافل کند، اما در همین میدان انسانهایی تربیت میشوند که نه فقط مجاهد، بلکه در صف اول جهاد و فداکارترین انسانها قرار میگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند: کسبه و بازاریان و اصناف پیشتازان انقلابند، بیان داشت :اینها شهدای خط مقدم بودند و 10 هزار شهید سندی بر این تقدم و پیشتازی است. زمانی که انقلاب پیروز شد آمریکا برنامه ترور بزرگان ما را پیش گرفت و در کنار ترور شهید بزرگواری همچون شهید مطهری، شاهد ترور شهید عراقی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه در 15 خرداد این بازاریان هستند که در صف اول جهاد شرکت میکنند، بیان داشت: سند این جهاد نامگذاری خیابان 15 خرداد است.

سردار نقدی با اشاره به قرار گرفتن مسجد و حوزه علمیه در معماری بازار افزود: قرارگیری مسجد و حوزه علمیه در کانون مرکزی بازار نشان از تربیت انسان در درون بازار است و به فرموده رهبری در دیدار با بازاریان در سال 70 علما در مبارزات دوران انقلاب اسلامی و قبل از آن حضور مداومی را نشان میدهند بازار را تعطیل کرده و پشت علما می ایستند.

وی بازاریان را لشکریان مقابله با استکبار دانست و بیان کرد: چنین مجموعه ارزشمندی دستاورد تربیت عالی و متعالی است.

سردار نقدی در ادامه سخنانش، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای مسلح کردن کرانه باختری بیان داشت: این بازاریان بودند که کمکهای خود را به فلسطین ارسال کردند و بازاریان رشت و تبریز سلاحهایی را تقدیم کردند. امروز همه بازارهای کشور برای تسلیح کرانه باختری و فلسطین این کار را ادامه میدهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: نتانیاهوی ملعون وقتی پیام رئیس جمهور آمریکا را برای توقف جنگ در غزه دریافت کرد پاسخ داد "چه کسی تضمین میدهد که کرانه باختری مسلح نمیشود و کانالها و تونلها به کرانه باختری نمیرسند؟"

سردار نقدی خطاب به نخستوزیر رژیم اشغالگر قدس گفت: شما همیشه در 35 سال گذشته با تضمینی که از آمریکا گرفتید، شکست خوردید. من تضمین میدهم با کمک همین بازاریان، کرانه باختری تسلیح خواهد شد و تضمین میکنم تونلها نهتنها به کرانه باختری که به تلآویو هم خواهد رسید. تضمین میکنم بهزودی رادیو و تلویزیونها خبر دهند صدها قایق مملو از صهیونیستهای در حال فرار غرق شدند.

وی با بیان اینکه امروز اینجا آمدیم تا با شهدا عهد ببندیم و راه آنها را ادامه دهیم، گفت: شهدا آرزوی آزادی فلسطین و اقامه نماز در بیتالمقدس را داشتند، این آرزوها باید برآورده شود. شاید نتوانیم مثل سید مجتبی هاشمی که اولین خطوط دفاعی را در مقابله با صدام ایجاد کرد در میدان قرار بگیریم، چرا که امروزه میدان نبرد ویژگیهای خاص خود را دارد که باید آن را بشناسیم و بدانیم اگر امروز شهدا حاضر بودند چه میکردند؛ اگر شهید حاج صادق امانی در بازار بود چه میکرد.

سردار نقدی به جهاد فرهنگی و اقتصادی بهعنوان رسالت بزرگ بازاریان اشاره کرد و افزود: جهاد اقتصادی به معنای تولید ملی، کمک به تولیدگنندگان داخلی و پاک کردن بازار از کالاهای کشورهای دیگر و بهویژه کالاهای کشورهای دشمن است. امروز نوبت ما است که آنها را تحریم کنیم و اگر بازارهای مسلمین دست به دست هم دهند و اروپا را تحریم کنند همه آنها به زانو درخواهند آمد.

وی تصریح کرد: در عرصه فرهنگ اثرگذاری بازار کمتر از دستگاهها و سازمانهای فرهنگی نیست. بازار به اندازه زیادی میتواند فرهنگساز باشد. نوع لباسها، وسائل و ابزار و شعارهای روی آن و نیز ابزارهای الکترونیکی و پیامهایی که با آن خرید و فروش میشود اثرگذار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تبیین نقش بازار در اعتنا به نماز اشاره کرد و گفت: کشاورزی که در موقع نماز کارش را تعطیل میکند ثواب میبرد، اما فرد بازاری که در هنگام پخش اذان درب مغازه را میبندد یک پیام دیگر را میدهد. اگر امروز شهدا حضور داشتند به عرصههای فرهنگی اهتمام میورزیدند و از ملت میخواستند که در مقابل ظلم کوتاه نیایند و در مقابل تحریمها بایستند.

وی به تعطیلی 5 ماهه بازار در مبارزات قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: بازاری که برای کسب درآمد حتی به یک روز خود وابسته است در شرایطی که 5 ماه تعطیل بود حقوق صنعتگران شرکت نفت را هم میپرداخت. بازار قم 13 ماه در دفاع از انقلاب کار خود را تعطیل کرد.

سردار نقدی در پایان بیان داشت: خواسته شهدا این است که دولت با تمام قوا جلوی استکبار بایستد و رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل چنان سیلی به گوش آمریکا بنوازد تا دنیا بفهمد نظام اسلامی نظام پیرو علی(ع) است و در مقابل ظلم میایستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها