آیت‌الله حسینی بوشهری در کنگره 10 هزار شهید اصناف:

اصناف از آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون خواهند آمد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بازاریان و اصناف با عنایت الهی از آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون خواهند آمد.
کد خبر: ۲۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ - 25August 2014

اصناف از آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون خواهند آمد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزههای علمیه کشور و عضو خبرگان رهبری در کنگره ملی ۱۰هزار شهید اصناف و بازار که در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، گفت: اگر سخن از کار فرهنگی در کنار مسأله اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری بهعنوان شعار سال مطرح میشود، بیان کننده این موضوع است که این کنگره حرکت بزرگی در عرصه فرهنگی است و نقش اصناف و بازار در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حتی در شرایط کنونی در رابطه با رویدادها بسیار مؤثر بوده است.

آیتالله بوشهری اظهار کرد: ما اگر این کنگرهها را برپا میکنیم به این دلیل است که گاهی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دچار غفلت میشویم و این درحالی است که  دشمنان هنوز از دست ما بر نداشتهاند.

وی با طرح این سوال که چرا شهدا را زنده میدانند، گفت: بزرگترین دغدغه شهدای ما در دوران زندگیشان دین و آرمانهای دینیشان بوده است و آنها هیچ مورد دیگری را مقدم بر حفظ آرمانها و ارزشهای دینی نمی دانستند و با تمام هستیشان فداکارانه از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع میکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تجلیل از چهرههای تأثیرگذار اصناف ادامه داد: نسل نو بازار باید بداند که وارث بازاریانی است که در وقایع 15 خرداد سال 42، قیام مشروطه، جنبش تنباکو و هشت سال دفاع مقدس درخشیدند؛ بنابراین باید پیام روشن بازاریان قدیم را به نسل نو منتقل کنیم که بازاریان با روحانیت همواره کنار هم بودند و در مقابل استعمار ایستادند.

وی افزود: بازاریان خودشان را در مقابل دین خدا طلبکار نمیدانند، بلکه بدهکار خدا میدانند. آنها فقط بهدنبال حقیقت بودند و در پی سود نبودند، و مسیر اصلی خود را انتخاب کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه «انَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ ءامَنُواْ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُواْ وَ جَاهَدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِى سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ» اذعان داشت: این آیه چند نشانه روشن را برای مومنان بیان میکند؛ مؤمنان با جان و مال خود جهاد میکنند و به خدا و رسولش ایمان دارند، در این راه ایستادگی دارند، از این رو برخی افراد بودند که در 15  خرداد امام(ره) را همراهی کردند، اما اول انقلاب پنهان شدند و سال 1393 هم حضور ندارند، با این وجود برخی افراد که دیروز مقلد امام(ره) بودند، امروز رهبر انقلاب حضرت آیتالله خامنهای را همراهی و یاری میکنند و حتی به فرزندانشان وصیت میکنند که بازار پا به پای مرجعیت و روحانیت پیش رفته است و این راه را ادامه دهید.

مدیر حوزههای علمیه کشور ادامه داد: ساختار بازار در قدیم به این شکل بود که حوزه علمیه و مسجد در بازار قرار داشت و بازاریان صبح زود قبل از شروع به کسب و کار، پای درس عمومی علما مینشستند و با فقه و احکام آشنا میشدند و هنگام اذان کرکره مغازه را پایین میکشیدند و در مسجد حاضر میشدند.

وی در ادامه افزود: کارکرد بازار و اصناف خیلی زیباست، شهدای بازار هم در جریانهایی چون نهضت اسلامی، جنبش تنباکو و قیام مشروطیت پای دین، اسلام، انقلاب، وطن و عشق به مردم به میدان آمدند، زیرا این باورها این مسائل را در کنار هم قرار داده است،

آیتالله حسینی بوشهری در پایان با بیان این موضوع که در معماری بازار امروز توجهی به وجود حوزههای علمیه و مساجد نمیشود،  ابراز داشت: امروز بازاریان و اصناف با عنایت الهی از آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون خواهند آمد؛ امروز شرایط عوض شده است، اما باز هم آمریکا این شرایط را رقم میزند، بنابراین دولت باید سینه سپر کند و در برابر این هجمه و دشمنیها بایستد تا بتواند توطئهها را یکی پس از دیگری کنار بزند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار