«علیرضا تابش» در دومین نشست شورای «سینمای مقاومت»:

فیلمنامه و استانداردهای فیلمسازی دغدغه اصلی مدیريت سینمایی است/ تاكيد بر نگاه آسيب شناسانه در سينماى مقاومت

دومین نشست شورای «سینمای مقاومت» با حضور اعضای این شورا در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ - 06October 2017
فیلمنامه و استانداردهای فیلمسازی دغدغه اصلی مدیريت سینمایی است/ تاكيد بر نگاه آسيب شناسانه در سينماى مقاومت
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علیرضا تابش» در دومین نشست شورای «سینمای مقاومت» با تاکید بر اینکه «فیلم‌نامه و استانداردهای فیلمسازی» یکی از دغدغه‌های اصلی مدیريت سینمایی است، اظهار داشت: مخاطبان سینما، هوشمند و با احساس هستند و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی می بایست ذائقه مخاطب در نظر گرفته شود.

وی ضمن اشاره به لزوم آسيب شناسى سينماى مقاومت گفت: پشتوانه سينماى مقاومت «نگاه نظری» و «پارادیم فکری» است و نگاه آسیب‌شناسانه در اين حوزه می‌تواند از موضوعات جدی شوراى سينماى مقاومت باشد و با انجام پژوهش‌هایی در این خصوص می‌توان به ایده‌های درست در عرصه سینمای مقاومت رسيد.

تابش ادامه داد: اقدامات و عملکرد نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی، متناسب با تحليل مصرف فرهنگی در کشور باید از سوى متولیان فرهنگی پایش شود، چرا که قابلیت کار جدی در عرصه سينماى مقاومت وجود دارد و نسل نو سينماگران از اين ژانر استقبال می كنند.

تابش همچنین اكران و پخش مناسب فيلم هاى سينماى مقاومت را از دیگر دغدغه‌های مديريت سینما دانست و افزود: در طول یک سال سینمایی، درصد مشخصی از فیلم‌ها در زمره فیلم‌های مقاومت قرار مى گیرد كه قطعاً بخشی از فیلم‌ها با اين مضمون در سبد اكران و نمايش خانگى قرار خواهد گرفت كه نيازمند برنامه ريزى و حمايت بيشتر از سوى همه نهادهاى ذيربط است.

«حبیب‌ایل بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست مهمترين نياز در حوزه سینمای دفاع مقدس را داشتن چشم‌انداز برای این ژانر دانست و گفت: به نظر می‌رسد نیاز به یک مرکز استراتژیک در این حوزه داشته باشیم که اهالی فرهنگ و هنر نشانی از آن داشته باشند و دغدغه ها و ايده هاى خود را بروز دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که اولویت‌ها براساس مطالعات انجام شده، مشخص شود، بهتر می‌توان به افق‌های پیش رو توجه داشته باشیم.

ایل بیگی با اشاره به اینکه تبیین راهکارها و بایدها و نبایدها در این عرصه، می‌تواند برای نسل جوان فیلمساز خیلی راهگشا و مفید واقع شود، افزود: نگاه به اقتباس ضروری است تا بتوانيم از کتب منتشر شده و مورد استقبال در این عرصه بهره ببریم.

قائم مقام بنیاد ادامه داد: اقدام مؤثر در حوزه فیلمنامه‌نویسی از دیگر مواردی است که باید در عرصه سینمای دفاع مقدس به آن توجه داشته باشیم.

دکتر «مسعود نقاش زاده» معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی نیز ضمن یادآوری موارد مطرح شده در نشست پیشین در ابتدای نشست گفت: هدف نهایی در این جلسات همگرایی در مورد ضرورت‌ها و اولویت‌های موضوعی‌است تا بتوانیم در مورد فیلم‌هایی که در حال ساخت هستند ابتدا در حوزه نرم‌افزاری و در نهایت سخت‌افزاری مشارکت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دستورکارهای بنیاد در دوره جدید و نیز این شورا، حمایت از پرورش و تولید فیلمنامه است، ادامه داد: مهمترین دستاورد چنین نشست هایی، هم‌گرایی و هم‌افزایی برای تولید خوب و استاندارد در حوزه سینمای مقاومت است.

در ادامه این نشست، مباحثی چون جایگاه نشست «سینمای مقاومت» در سینمای حرفه‌ای، نیاز سینمای کشور به ژانر «سینمای مقاومت»، سیاستگذاری‌ و راهبریِ حوزه دفاع مقدس، بررسی وظایف هنرمند و مدیران هنری، تقویت تكنولوژى در سینمای مقاومت، ضرورت اصلاح چرخه نمایش برای فیلم‌های دفاع مقدس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار