کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با دفاع پرس:

عملیات های استشهادی امنیت صهیونیست ها را با چالش بزرگ روبرو می‌کند

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به فراخوان گردان الاقصی گفت: در شرایط کنونی فلسطین گروه های فلسطینی موضع بالاتری را علاوه بر حملات موشکی اتخاذ کردند که آن عملیات استشهادی است.
کد خبر: ۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ - 27August 2014

عملیات های استشهادی امنیت صهیونیست ها را با چالش بزرگ روبرو می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایط کنونی فلسطین ، گردان «شهدای الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح با صدور یک بیانیه تمام رزمندگانش را برای از سرگیری عملیات شهادت طلبانه در اراضی اشغالی سال 1948 فراخواند.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ به افزایش حملات رژیم صهیونیستی به برجهای چند طبقه ،تصمیم به از سرگیری عملیات استشهادی در داخل اراضی اشغالی گرفته شد.
 
این گردان، رزمندگان خود در کرانه باختری را نیز برای انجام ماموریتهای محول شده به آنها فرا خواند. گردان شهدای الاقصی صدها رزمنده در غزه و کرانه باختری دارد.
 
محمدعلی صمدی کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به دعوت جنبش فتح برای از سرگیری عملیات استشهادی در سرزمین های اشغالی به خبرنگار بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس گفت: جنبش فتح از جمله جنبش های پرسابقه فلسطینی است که جریان های مختلفی در آن فعال هستند.

وی ادامه داد: باید توجه کرد تنها بخشی از این جنبش سازشکارانی چون ابومازن را در برمی گیرد اما شاخه جهادی  جنبش الاقصی است که شهدای زیادی را در راه آرمان فلسطین تقدیم انقلاب کرده است.

صمدی با بین اینکه عملیات استشهادی مدتی مسکوت مانده بود افزود: مهمترین دلیل توقف عملیات استشهادی این است که مبارزان فلسطینی به تکنولوژی موشکی دست پیدا کردند و موفقیت حملات موشکی بیشتر از عملیات استشهادی بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: در شرایط فعلی فلسطین و در حالی که موازنه قدرت از یک سو و وحشت رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی را در برگرفته است گروه های فلسطینی موضع بالاتری را علاوه بر حملات موشکی اتخاذ کردند که آن عملیات استشهادی است.

وی با اشاره به تفاوت های مهم عملیات های استشهادی و انتحاری گفت: خیلی ها تلاش می کنند مرزی میان عملیات های استشهادی و انتحاری قرار ندهند و این درحالی است که تروریست های تکفیری و وهابی با دقت برنامه ریزی دارند که عملیات انتحاری را همان عملیات استشهادی معرفی کنند.

وی با اشاره به شروط تحقق عملیات استشهادی گفت: برای انجام عملیات استشهادی سه شرط لازم است ، اول آنکه این عملیات علیه اهداف نظامی انجام می شود، دوم اینکه در جایی عملیات استشهادی انجام می شود که عملیات کلاسیک با گردان های نظامی غیر ممکن است و سومین شرط انجام عملیات استشهادی در سرزمین های اشغالی اجرا می شود.

صمدی با بیان اینکه تمامی مهاجران در سرزمین های اشغالی اموزشهای نظامی می بینند افزود: مهاجران صهیونیست را در سرزمین های اشغالی فلسطین ملت مسلح می دانند چراکه هر مهاجر اعم زن و مرد در رنج سنی 16 تا 60 سال باید دوره سربازی نظامی را ببیند و هرسال یک ماه در پایگاه نظامی خدمت کند از این رو مهاجران صهیونیستی اگرچه لباس نظامی هم نپوشند در حوزه ماموریت مبارزان فلسطینی تعریف می شوند.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دعوت جنبش فتح برای از سرگیری عملیات استشهادی با استقبال گروه های فلسطینی همراه می شود و خانواده های شهدای فلسطینی این عملیات ها به عنوان قهرمان ملی معرفی می شوند.

وی با اشاره به وحشت صهیونیست ها از موشک های مقاومت در سرزمین های اشغالی گفت: رکن رژیم صهیونیستی بر امنیت است و تبلیغات اسراییل برای یهودیان سراسر جهان مبنی بر این شعار است که اسراییل محل امنی برای یهودیان جهان است اما موشک های مقاومت این امنیت را از تلاویو گرفته است به طوری که در جنگ غزه پایتخت اسراییل 15 بار صدای آژیر شنیده می شد.

صمدی با اشاره به تسلیح کرانه باختری گفت: هدف از تسلیح کرانه باختری وارد کردن این منطقه به خط مقدم نبرد با صهیونیست ها است از سوی دیگر مرزهای فلسطین اشغالی گسترده است از این رو امکان وارد کردن اسلحه وجود دارد و کار سختی نیست
نظر شما
پربیننده ها