ناصر ابوشریف عنوان کرد؛

تشکیل کردستان مستقل؛ نگاه آتی صهیونیست‌ها برای رسیدن به اهداف خود

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت: تشکیل کردستان بزرگ برای دستیابی اهداف رژیم صهیونیستی نگاه آتی این رژیم است، تا بتوانند از منابع اقتصادی چون نفت بهره ببرند.
کد خبر: ۲۶۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ - 21October 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در بیستمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده» به آشتی ملی فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با آشتی ملی میان فتح و حماس که مسئله روز است باید گفت ما با هر نوع وحدت موافق و با هر نوع تجزیه طلبی در جامعه فلسطین مخالفیم. ما به عنوان جهاد اسلامی معتقدیم توافق آشتی که میان فتح و حماس انجام شد بر پایه صحیح ملی نبوده بلکه به خاطر مصلحت‌هایی در منطقه بوده است و موافقت محمود عباس با روند این آشتی بر اساس تقویت منافع خود او و جایگاه او در مذاکرات با رژیم صهیونیستی است و او خارج از این مربع چیزی نگفته و کاری نکرده است.

ابوشریف اشاره‌ای به دلایل حضور ابومازن در آشتی ملی فلسطین کرد و آن را با چراغ سبز آمریکا ممکن دانست، که با هدف عادی سازی روابط صورت می‌پذیرد و افزود: او به گونه‌ای وانمود می‌کند که نماینده همه مردم فلسطین است و اگر حماس با این آشتی موافقت کرد به خاطر شرایط بسیار دشوار آن از سال 2007 تا کنون بوده که بحران غزه، جریانات مصر، اخوان المسلمین و غیره بر آن دامن زد. ما در این روند شاهد چراغ سبزی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بودیم که با هدف نزدیک کردن حماس به خود بود. سخنان تونی بلر مبنی بر اینکه «ای کاش از ابتدا با حماس مذاکره کرده بودیم» سندی بر این ادعا است که می‌خواهند حماس گذرگاهی باشد برای رسیدن به امارات و عربستان تا عادی سازی روابط را علنی کنند. هدف دیگری که توسط کشورهای عربی دنبال می‌شود قطع روابط حماس با کشورهای قطر و ترکیه و ایران است.

نماینده جهاد اسلامی در تهران تحلیلی از وضعیت به وجود آمده در عراق ارائه کرد و گفت: عراق بخشی از سرزمین اسلامی است. این کشور در سال 2003 بر اساس طرح کسینجر و سیطره آمریکا بر آن مورد حمله قرار گرفت، سپس چون به اهداف و مطامع خود دست نیافتند، اسرائیل تصمیم گرفت زمام امور را در عراق به دست گیرد و از آن زمان به بعد رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا برای نابودی بافت اجتماعی و مذهبی عراق اقداماتی کند. سازمان‌ها و باندهای تروریستی را در آن کشور ایجاد تا قتل و کشتار و تجزیه آن رقم بخورد. بسیاری از جنایات توسط گروه‌های موساد انجام می‌شد نه داعش و طالبان. موساد تلاش کرد تا بین شیعه، اهل سنت و کردها و اقلیت‌هایی چون مصری، عراقی، فلسطینی و ...اختلاف ایجاد کنند، تا مدت‌های مدید عراق نتواند به بازسازی خود بپردازد. ساختار اصلی عراق را نابود کنند. این بود که با انحلال ارتش عراق به عنوان سمبل وحدت، داعش به منصه ظهور رسید.

وی در ادامه به دلایل اصرار صهیونیست‌ها برای استقلال کردستان اشاره کرد و گفت: برخی کردها رابطه بسیار دیرینه با رژیم صهیونیستی و موساد داشته‌اند، خانواده بارزانی از دهه 60 به آنان نزدیک بوده اند. این رابطه همواره مستند و واضح بوده است. هدف ایجاد کشوری در شمال عراق، تجزیه عراق، ایجاد کشوری همپیمان رژیم صهیونیستی در کنار ایران، عراق و ترکیه بود. تشکیل کردستان بزرگ برای دستیابی اهداف رژیم صهیونیستی نگاه آتی این رژیم است تا بتوانند از منابع اقتصادی چون نفت بهره ببرند. علت دیگر، الحاق کردهای شمال سوریه به کردهای عراق، به منظور ایجاد تقابل جریان کرد با جریان اسلامی، حتی سنی و شیعه است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها