بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 158/

علی هاشم: کم رنگ شدن صداقت رسانه ای یا گسترش فضای مجازی

رئیس دفتر تلویزیون المیادین لبنان گسترش فضای مجازی را زمینه ساز کم رنگ شدن صداقت رسانه ای دانست.
کد خبر: ۲۶۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ - 29October 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، علی هاشم امروز (هفتم آبان‌ماه) در نشست «بحران راستگویی در رسانه‌ها» در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: با گسترش شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های سنتی سمعی بصری تا حدودی جایگاه خود را از دست دادند و برای به دست آوردن جایگاه دوباره خود مجبور شدند حتی اخبار فضای مجازی را منتشر کرده تا جذب مخاطب داشته باشند.

وی افزود: در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ من در یکی از رسانه‌های خارجی کار می‌کردم، در آن زمان به خاطر افزایش روز افزون اخبار در رسانه‌های مجازی، اخبار را از کانال‌های مجازی مردمی جمع‌آوری می‌کردیم که خطرآفرین بود و به اعتبار اخبار ما آسیب می‌زد.

علی هاشم تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فعالیت شبکه‌های مجازی همه نوع اخباری اعم از صحیح یا غلط در برخی رسانه‌های غیر مجازی منتشر شده است، این اخبار منبع مستندی نداشته و صداقت رسانه‌ای را کم‌رنگ کرده است.

رئیس دفتر تلویزیون المیادین بیان کرد: در پی نشر چنین اخباری که در المیادین هم طی سال‌های گذشته منتشر می‌شد، خسارات زیادی به این گونه رسانه‌های سنتی وارد شد؛ چرا که راست و دروغ چنین اخباری مشخص نبود.

وی همچنین گفت: دروغ پردازی در فضای مجازی و انتشار این دروغ در رسانه‌های غیر مجازی سلب اطمینان مخاطبان از رسانه‌ها را در پی خواهد داشت و سبب می‌شود مردم دیگر به چنین رسانه‌هایی که قبلا مخاطب خاص خود را داشت، اعتماد نکنند.

علی هاشم در پایان یادآور شد: هر چند ممکن است اخبار درست یا غلطی منتشر شود؛ اما من معتقدم ما مردمی با شعور و باهوش مواجه هستیم که اهل تجزیه و تحلیل هستند و در نهایت خود اخبار مستند و صحیح را از غیر صحیح تشخیص خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار