بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 484/ عنادی در گفتوگو با دفاع پرس تاکید کرد؛
لزوم بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای رسانهای برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس
مدیر مسئول روزنامه جام جم با اشاره به موفقیتهای خبرگزاری دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: خبرگزاری دفاع مقدس در انتقال مفاهیم مقاومت، پیشگام و در خط مقدم است.
«مراد عنادی» مدیر مسئول روزنامه جام جم با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور، در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر
دفاع پرس با بیان اینکه نزدیک به سه دهه از پایان دفاع مقدس میگذرد و نسل جدیدی متولد و بزرگ شدهاند، اظهار داشت: نسل جدید در جریان حال و هوای دوران دفاع مقدس نبودهاند، بنابر این لازم است رشادتها و فداکاریها و حماسههای آن مقطع با وجود همه مشکلات پیش رو به این نسل جوان منتقل شود.
وی گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس طبیعتاً باید در چارچوبهای ادبیات دفاع مقدس، موسیقی، هنر و سینما و رسانههای مکتوب و الکترونیک قرار گیرد. فکر میکنم رسانهها در این میان مهمترین نقش را برعهده دارند، به دلیل اینکه جامعه هدف رسانهها مردم و نسل جوان هستند.
مدیر مسئول روزنامه جامجم تصریح کرد: اگر قرار باشد رشادتها و فداکاریهای دفاع مقدس به نسل بعدی منتقل شود بار اصلی آن بر دوش رسانههاست. خبرگزاری دفاع مقدس در انتقال مفاهیم مقاومت پیشگام و در خط مقدم است. رسانههای مختلف نیز باید جدی وارد عمل شوند.
عنادی افزود: ما در روزنامه جام جم صفحات را در طول هفته به موضوع دفاع مقدس اختصاص دادهایم. تمام تلاشمان را انجام میدهیم تا مفهوم دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم. خبرگزاری دفاع مقدس در این میان رسالت بیشتری دارد و توانسته تلاشهای خوبی را به ثمر برساند و دیده شود و بخشی از این هدف را محقق کند.
وی درباره ظرفیت فضاهای جدید رسانهای برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس، اظهار داشت: رسانههای نو ظهور در فضای مجازی تاخت و تاز بیشتری دارند و نسبت به رسانههای سنتی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند اما اصل سندیت همچنان در اختیار رسانههای مکتوب است و این نکته یک مزیت است. فضای مجازی عمقی ندارد و تنها مزیت آن سرعت اطلاع رسانی است. دقت و قابل استناد بودن را باید در فضای مکتوب جستجو کرد.
مدیر مسئول روزنامه جامجم تاکید کرد: برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس باید از تمامی فرصتها و ظرفیتهای رسانهای استفاده کرد. رسانههای جدید میتوانند فرصت و تهدید باشند اما اگر نگاه ما به این رسانهها به مثابه فرصت باشد میتوان از ظرفیت فضای مجازی در خدمت رسانههای مکتوب استفاده کرد و با همافزایی به بهتر دیده شدن کمک کرد.
عنادی خاطر نشان کرد: فضای مجازی، فضایی است که مسئولیت پذیری در آن کم است و کسی مسئولیت مطالب به اشتراک گذاشته شده را برعهده نمیگیرد به همین خاطر بحث تحریف در این فضا بیشتر است، در صورتی که رسانههای مکتوب درباره مطالب منتشر شده مسئولیت دارند.
انتهای پیام/ 121