نوبخت خبر داد؛

اختصاص 659 میلیارد تسهیلات و 281 میلیارد کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان

سخنگوی دولت گفت: بنا شد 659 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به زلزله‌زدگان تعلق گیرد که از امروز اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ - 15November 2017
اختصاص ۶۵۹میلیارد تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد کمک بلاعوض به زلزله زدگانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است، اظهار داشت: به خانواده‌هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها 25 میلیون و شهرها 35 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

وی افزود: 5 میلیون تومان نیز به روستاییان و 6 میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و خانواده‌هایی که نیاز به مرمت خانه دارند، هم 12 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

نوبخت تاکید کرد: کسانی که به خرید لوازم خانه احتیاج دارند، 3 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند و برای اسکان موقت خانواده‌ها، در روستاها 3 میلیون تومان و در شهرها 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این مبالغ فقط برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده و غیر از مصوبه‌ای است که باید برای جبران زیربناها و بناهای دولتی در نظر بگیریم، گفت: این ارقام به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

وی افزود: بانک مرکزی هم بخشنامه‌ای را برای کسانی که برای خرید لوازم خانه و موارد ضروری نیاز به پول دارند تصویب کرده که به روش قرض‌الحسنه انجام می‌شود.

نوبخت تاکید کرد: برای پرداخت این مبالغ، روند ابلاغ کردن صورت گرفته و قرار است بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه این مبالغ را پرداخت کنند که 659 میلیارد تومان را بانک مرکزی و 281 میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند و تلاش می‌کنیم که این مبالغ را تا قبل از پایان ماه جاری پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار