مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

یادواره ملی شهیده دانش آموز «زینب کمایی» در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یادواره ملی شهیده «زینب کمایی» و 36 هزار شهید دانش آموز کشور 7 آذر ماه همزمان با هفته بسیج در اصفهان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ - 21November 2017
یادواره ملی شهیده دانش آموز «زینب کمایی» در اصفهان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، پیش‌ از ظهر امروز «محمدحسن قائدیها» مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری یادواره ملی شهیده «زینب کمایی» و 36 هزار شهید دانش آموز کشور، اظهار داشت: استان اصفهان سرآمد فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بوده و با حضور مدافعان حرم و تقدیم شهید حججی در  دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز سرآمد شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال شهیده «زینب کمایی» به عنوان شهید شاخص دانش آموزی انتخاب شده، افزود: 7 آذر ماه یادواره ملی شهیده زینب کمایی و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در گلستان شهدا برگزار میشود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان شهیده زینب کمایی را سرآمد شهدای دانش آموز در فعالیت‌های انقلابی و دینی دانست و بیان داشت: این شهیده متولد خوزستان بوده و پس از آغاز جنگ تحمیلی همراه با خانوادهاش به اصفهان مهاجرت کردند.
 
این مسئول ادامه داد: شهیده کمایی در مباحث دینی معرفت بالایی داشت و بسیار متدین و محجبه بود همچنین در گروه همسالان خود اقدام به تبیین مباحث دینی و بصیرتی می کرد و از جمله فعالان انقلابی زمان خود بود.
 
قائدیها خاطرنشان کرد: این شهیده در فروردین سال 61 توسط منافقان ربوده شده و با چادرش او را به شهادت رساندند و پیکر مطهرش همراه با شهدای عملیات فتح المبین تشییع شد.
 
وی از تالیف 6 جلد کتاب مربوط به مدارس شاخص استان اصفهان در تقدیم شهدا خبر داد و گفت: در استان اصفهان 6 دبیرستان و هنرستان وجود داشته که در دوران دفاع مقدس بالای 100 شهید تقدیم کردند و اکنون 6 جلد کتاب این مدارس در حال تالیف است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان دبیرستان های شهید محمد منتظری نجف آباد، امام خمینی(ره) کاشان، شهید عبداللهی آران و بیدگل، شهید دستغیب، هنرستان ابوذر و دبیرستان هاتف را سرآمدان مدارس در تقدیم شهدای دفاع مقدس نامید.
 
این مسئول معرفی دانش آموزان شهید به عنوان الگوی دانش آموزان را از اهداف برگزاری یادواره شهیده زینب کمایی دانست و خاطرنشان کرد: این یادواره با برنامههای مختلفی چون اجرای سرود و دکلمه توسط دانش آموزان و سخنرانی مسئولان فرهنگ ایثار و شهادت را بین آنها ترویج می‌دهد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار