گلعلی بابایی:

خاطره‌ در ادبیات ما گل کرده است

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: کتاب‌های خاطره بسیاری منتشر شده و به اصطلاح در بازار گل کرده و تیراژ برخی از این خاطرات در ادبیات کشور ما بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۲۶۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 27November 2017
خاطره‌ در ادبیات ما گل کرده است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «گلعلی بابایی» نویسنده دفاع مقدس درباره جایگاه خاطره‌ نویسی در ادبیات ایران، اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در بخش خاطره افتاده و کتاب‌های بسیاری در این ژانر منتشر شده و به اصطلاح در بازار گل کرده و تیراژ برخی از این خاطرات در ادبیات کشور ما بی‌سابقه بوده است.
 
بابایی افزود: می‌توانیم بگوییم ژانر خاطره جایگاه ویژه‌ای در ادبیات‌مان پیدا کرده است. خاطرات دفاع مقدس حتی از مرزهای این حوزه هم فراتر رفته و این ژانر در کشورمان به عنوان یک ژانر موفق مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با بیان این‌که طیف‌های سنی مختلفی مخاطب این ژانر هستند، گفت: جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها از این کتاب‌ها استقبال و آن‌ها را مطالعه می‌کنند. این گونه ادبی تحول بزرگی را در ادبیات کشور ما بخصوص ادبیات دفاع مقدس ایجاد کرده است.
 
این نویسنده تصریح کرد: به خاطر نوع ادبیات و فرهنگ ما  مخاطبان راحت‌تر با این نوع ادبی ارتباط برقرار و همذات‌پنداری ‌می‌کنند. راویان این نوع ادبی مثل جانبازان و خانواده شهدا و کسانی که در جنگ بوده‌اند، برای مردم  ملموس‌تر هستند و این خاطرات بیشتر از گونه‌های دیگر توانسته‌اند در ادبیات جا باز کنند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار