با حضور خانواده شهدا؛

سالگرد شهید مجتبی زکوی‌زاده در باغملک برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید مجتبی زکوی‌زاده از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در باغملک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ - 29November 2017
سالگرد شهید مجتبی زکوی‌زاده در باغملک برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، به مناسبت دومین سالگرد شهادت جوان دلیر شهید مجتبی زکوی‌زاده از شهدای مدافع حرم خوزستان مراسمی در باغملک برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنجشنبه نهم آذر ماه مقارن با روز دهم ربیع‌الاول سال 1438 هجری قمری از ساعت 13:30 آغاز می‌شود و تا ساعت 16 ادامه دارد.

آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم خوزستان در گلزار شهدای روستای چلچلک منطقه ابوالعباس باغملک انجام می‌شود و مردم استان خوزستان یاد این شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارند.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید امیر میرعلایی، از وعاظ و روحانیون استان خوزستان سخنرانی می‌کند و عبدالغفور شیری نیز اجرای برنامه را بر عهده دارد.

مازیار قشقایی و پدرام زنگنه نیز در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید مجتبی زکوی‌زاده از شهدای مدافع حرم استان خوزستان مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی می‌کنند.

همچنین به مناسبت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید مجتبی زکوی‌زاده آئین بزرگداشت دیگری در روستای چلچلک باغملک از ساعت 19:30 روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و حاضران دعای کمیل را زمزمه می‌کنند.

به گزارش تسنیم شهید مجتبی زکوی‌زاده نخستین شهید مدافع حرم باغملک است که در تاریخ یکم مهرماه سال 1362 به عنوان دومین فرزند در خانواده‌ای روستایی در روستای چلچک شهرستان باغملک به دنیا آمد و آبان ماه سال 1394 برای دفاع از حرم بانوی عشق حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) به سوریه رفت.

این جوان باغملکی پس از حدود 20 روز نبرد با گروه‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از انتقال به خوزستان در صبح روز یکشنبه 15 آذر ماه 1394 همزمان با 24 صفر سال 1437 هجری قمری در شهر باغملک تشییع شد.

پیکر این شهید پس از انتقال به زادگاهش روستای چلچلک دوباره تشییع شد و پس از آن در گلزار شهدای این روستای شهیدپرور آرام گرفت.

از شهید مجتبی زکوی‌زاده دو فرزند خردسال دختر به نام‌های فاطمه و ریحانه به یادگار مانده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها