سیره عملی شهید جندقی

نزدیک مدرسه که رسیدم از دور آقای جندقی را دیدم، جلوی در مدرسه ایستاده بود. باورم نمی‌شد، مدیر مدرسه خودش موهایش را با نمره 4 زده بود. همانجا برگشتم تا موهایم را بزنم.
کد خبر: ۲۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 03September 2014

سیره عملی شهید جندقی

خبرگزاری دفاع مقدس: آن وقت ها قانون بود وقت امتحانها باید موهایمان را با نمره 4 می زدیم. من نزده بودم. نزدیک مدرسه که رسیدم از دور آقای جندقی را دیدم، جلوی در مدرسه ایستاده بود. باورم نمیشد، مدیر مدرسه خودش موهایش را با نمره 4 زده بود. همانجا برگشتم تا موهایم را بزنم.

یادآور می شود،  شهید «غلامعلی جندقی» معروف به رجبی در سال 1333 در خیابان آذربایجان تهران در خانوادهای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژهای در تربیت فرزندان خود ورزید.

غلامعلی بنابر راهنماییها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدای وی توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبکها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده میکردند. شعر معروف "قربون کبوترای حرمت قربون این همه لطف و کرمت" از نمونه اشعار شهید «غلامعلی جندقی» است.

نظر شما
پربیننده ها