صابر ابر:

ایفای نقش "ننه دلاور" در نمایشی جنگی برای من بسیار هیجان انگیز است

ایفای نقش‌هایی مثل ننه دلاور و کالیگولا یک فرصت استثنایی برای بازیگر است و این فرصت برای هر بازیگری پیش نمی آید.
کد خبر: ۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷ - 04September 2013

ایفای نقش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، صابر ابر درباره نمایش "ننه دلاور بیرون پشت در" گفت: ننه دلاور دوست ندارد جنگ تمام شود، چون با تمام شدن جنگ چیزهایی را که به دست آورده را از دست می دهد، در مقابل او بکمان را داریم که از جنگ بازگشته و همه چیزش را در جنگ از دست داده است. مواجهه ننه دلاور و بکمان و تقابل این دو انتخاب هوشمندانه ای است که توسط افشاریان انجام شده است.

وی افزود: برشت در هنگام نگارش این متن از محیط های مردانه الهام گرفته و زنانی را مد نظر قرار داده که در این محیط های مردانه فعالیت می کنند. حضور در این نمایش برای من بسیار هیجان انگیز است، چون در طول زندگی هنری یک بازیگرممکن است فقط یک بار برای یک بازیگر چنین موقعیت و نقشی پیش بیاید که نقش یک زن را بازی کند.

ابر تصریح کرد: همه تلاشم را کردم تا در این نقش تصویری درست از زنانگی ننه دلاور را به نمایش بگذارم. شاید بازی در نقش یک زن معمولی راحت تر ازایفای نقش زنی باشد که روحیه ای مردانه دارد.

وی اذعان داشت: همیشه سعی کرده ام نقش هایی تاثیر گذار را بازی می کنم، نه اینکه فقط یک تجربه هنری را از سر بگذرانم. معمولا برای بازی در یک نقش به خطراتی که دارد فکر نمی کنم. هیجان به وجود آوردن یک شخصیت آن قدر زیاد است که همان روز اول خطر پذیرفتن نقش را از بین می برد.

وی خاطر نشان کرد : در تئاتر تلاش کردم نقش های متفاوتی را بازی کنم؛ نقش هایی در تئاتر کار کرده ام که ممکن است مشابه آنها هیچ گاه در سینما وجود نداشته باشد. ایفای نقشهایی مثل ننه دلاور و کالیگولا یک فرصت استثنایی برای بازیگر است و این فرصت برای هر بازیگری پیش نمی آید.

صابر ابر با اشاره به اوضاع این روزهای تئاتر ایران و شکل تبلیغات در آن، تشریح کرد: عده ای از جوانان ما در تئاتر با وضعیتی بسیار سخت و امکاناتی بسیار کم  کار می کنند که امیدوارم در آینده ای نزدیک حالشان خوب شود و بتوانند از اجرایی که می کنند، لذت ببرند و مدام فکرشان درگیرکمی امکانات و کمی بودجه  نباشد.

وی افزود: خواهشم این است که مسئولان یک شرایط تبلیغاتی ویژه برای بچه های تئاتر به وجود بیاورند که این بچه ها بتوانند به نحو احسن کارشان را به مردم معرفی کنند، هیچ تهیه کننده ای در تئاتر نمی تواند به اندازه یک تهیه کننده سینما بودجه دراختیار داشته باشد و برای کارش تبلیغ کند. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار