سردار رحیمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

دستگیری 216 نفر از اراذل و اوباش در تهران

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 216 نفر از اراذل و اوباش در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 25December 2017

دستگیری 216 اوباش در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجرای پنجمین مرحله از طرح دستگیری اراذل و اوباش و طرح ارتقای امنیت محلات تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی به 137 مخفیگاه مجرمان وارد شدیم‌ و با کار اطلاعاتی که از قبل صورت گرفته بود، 216 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

سردار رحیمی افزود: 50 نفر از این افراد زیر 20 سال بودند که این افراد زیر 20 سال پس از آموزش و گرفتن تعهد، به خانواده‌یشان تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در عملیاتی که شب گذشته انجام شد، 59 قهوه‌خانه اعمال قانون و پلمب شد. در این عملیات 350 قبضه سلاح سرد از جمله قمه، چاقو و باتوم کشف شد و 63 دستگاه موتورسیکلت که اقدام به کارهای خلاف می‌کردند نیز توقیف شد.

سردار رحیمی در ادامه با اعلام این خبر که یک ماشین با آرم پلیس که در شمال شهر تهران اقدام به مانور می‌کرد توقیف شد، گفت: در اجرای مرحله پنجم طرح، مقادیر زیادی از مواد روان‌گردان، گازهای اشک آور و تجهیزات پلیسی کشف شد که از این وسایل برای زورگیری، عربده کشی، شکستن شیشه‌های خودروهای مردم و به آتش کشاندن آن‌ها استفاده می‌شد.

وی در ادامه عنوان کرد: عمده فعالیت مجرمان تخریب اموال عمومی و خصوصی شهروندان، تیراندازی، زورگیری و چاقو‌کشی است؛ همچنین در این‌ مرحله 2 قبضه سلاح کلت کمری کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری یک گروه 4 نفره در منطقه سعادت آباد بیان کرد: این گروه چهار نفره با به آتش کشاندن چهار اصل درخت از آن فیلم‌برداری و در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه دستورالعمل کاملی در خصوص حضور پلیس در حوادثی همچون زلزله وجود دارد، اظهار داشت: 4 قرارگاه در این خصوص در نیروی انتظامی وجود دارد که برقراری امنیت راه‌ها و حفظ نظم و اموال مردم می‌پردازند.

وی ادامه داد: در شب زلزله در تهران تنها مشکلی که‌ وجود داشت، بی‌نظمی در پمپ بنزین‌ها بود.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر سرقت از منازل در شب زلزله نداشتیم‌، گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته هیچگونه گزارشی در خصوص سرقت نداشتیم.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر 2 مجتمع انتظامی در تهران وجود دارد و تاسیس مجتمع‌های انتظامی از اولویت‌های پلیس تهران بزرگ است که در این راستا شهرداری و فرمانداری باید یاری‌رسان ما باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار