افخم از رفع مشکل تبدیل روادید دانشجویان ایرانی در نروژ خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که مشکل تبدیل روادید دانشجویان ایرانی در نروژ از طریق مجاری دیپلماتیک و کنسولی با نهایت دقت دنبال می‌شود گفت: انتظار می‌رود با اقدامات سازنده دولت نروژ مشکل دیگر دانشجویان نیز برطرف شود.
کد خبر: ۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹ - 06September 2014

افخم از رفع مشکل تبدیل روادید دانشجویان ایرانی در نروژ خبر داد

به گزارش دفاع پرس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص مشکلات دریافت روادید و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: بر اثر پیگیریهای وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو مشکل تبدیل روادید موقت تعدادی از دانشجویان ایرانی در این کشور که علیرغم درخواست مسئولان دانشگاهی متوقف شده بود، هم اینک مرتفع شده و انتظار میرود با اقدامات سازنده دولت نروژ مشکل افراد باقیمانده نیز حل شود.

افخم اضافه کرد: وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ از همان ابتدا با جدیت و حساسیت از سوی وزارت امور خارجه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و از همه ظرفیتها در این رابطه استفاده شده است. بر این اساس موضوع با کلیه مقامات ذیربط و موثر دولت نروژ از جمله مقامات سیاسی و وزیر آموزش و تحقیقات، وزیر دادگستری، رئیس پلیس مهاجرت مذاکره و اجرای حق آموزش اتباع ایرانی و منع تبعیض برابر تعهدات بینالمللی دولت نروژ یادآوری شد و در تهران نیز سفیر آن کشور دعوت و بر این امر تاکید مجدد صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در تکمیل این اقدامات هماهنگیهای لازم با مراجع ذیربط داخلی برای اختصاص اعتبارات ضروری و حمایتهای مقتضی صورت گرفته است.

مرضیه افخم در پایان ضمن تشکر از دغدغههای به جای شخصیتها و رسانههای محترم در خصوص سرنوشت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و به ویژه کشور نروژ تاکید کرد: موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک و کنسولی با  نهایت دقت دنبال خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها