گروه استانهای دفاع پرس – غلامحسین دشتی؛ انقلاب اسلامی تداوم حرکت تعالیبخش اسلام است که از بعثت رسول گرامی اسلام (ص) و کوثر غدیر علوی سرچشمه میگیرد و با الهام از نهضت عاشورای حسین (علیهالسلام) در بهمنماه ۵۷ با هدایت بنیانگذار عظیمالشأن جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) با درهم پیچیدن طومار نظام ستمشاهی، حرکت بالنده خود را به سمت محو ظلم و استکبار جهانی و با بهرهگیری از فرهنگ ناب اسلامی و هدایت رهبری الهی، روزبهروز شتاب میبخشد.
تحولات کنونی در جهان اسلام در لبنان، غزه، تونس، لیبی، مصر و حرکتهای عمیق مردمی، اسلامی و ضداستکباری در دیگر کشورها بهویژه شکلگیری یک تحول بنیادی در حوزه تفکر و اندیشه نخبگان و متفکران جهان اسلام و محافل فرهنگی و دینی، از جمله آثار و برکات نهضت مقدس اسلامی است که نوید آیندهای درخشان در حوزه فرهنگ بهویژه تحول در ساختار سیاسی و اجتماعی در جهان را در پی خواهد داشت.
انقلاب اسلامی به دلیل برخورداری از ماهیت فرهنگی و تربیتی، علاوه بر تأثیرگذاری در بیرون از مرزهای فرهنگی و جغرافیایی، از درون نیز برخوردار از عنصر پویایی و شکوفایی مستمر و حرکت تکاملی است که این ویژگی ناشی از ماهیت فرهنگی- دینی آن است که لحظهای قرار و آرامش بر آن مستولی نخواهد شد؛ همچون انسانی آرمانطلب و تعالیخواه که درصدد گشایش افقهایی جدید و متعالی است تا به منتهای کمال و آرمان حقیقی خود که «تقربالیالله» است بار یابد. این ویژگی منحصر به عرصه خاص نیست؛ بلکه تمام عرصههای اجتماعی، علمی، اقتصادی و بهویژه عرصههای فرهنگی و سیاسی را نیز در بر خواهد گرفت.
این حرکت تکاملی، در حقیقت عبور از نواقص، نارساییها، وابستگیها، انحرافها، اختلافهای ناموزون فرهنگی سیاسی، اجتماعی و به عبارت دیگر دفع ناخالصیها از جوهره فرهنگ ناب انقلاب اسلامی است.
بدیهی است که به تعبیر رسای رهبری معظم انقلاب اسلامی، این انقلاب رویشها و ریزشهایی خواهد داشت؛ اما رویشهای آن که بالندگی اخلاقی، معنوی و فرهنگی و نهایتاً بصیرت سیاسی است، بیشتر خواهد بود و از این رهگذر امت اسلامی از زلال اسلام ناب محمدی (ص) بهرهمند و دست طمع دشمنان از آن کوتاه میشود و مرزبندی اسلام ناب محمدی (ص) با اسلام آمریکایی، اسلام منحرفان و مرفهان بیدرد، اسلام متحجرین و مرتجعین داخلی و منطقهای بیش از بیش شفاف و آشکار خواهد شد. مرزبندی خط روشن امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظلهالعالی) با جریان ملیگرایی نفاق، انجمن حجتیه، فرقههای ضاله و دیگر جریانات انحراف که همگی در وابستگی به غرب و فرهنگ مادی و کفر آمیز آمریکایی - صهیونستی اشتراک نظر دارند، ازاین مقوله است.
فتنه سال ۱۳۸۸ نیز در همین راستا قابل ارزیابی است. در سده اخیر، جریانات متعدد و متنوعی از چپ و راست در عرصه سیاسی و فرهنگی کشور با داعیه آزادیخواهی و تلاش برای استقلال کشور شکل گرفته است؛ اما عموماً در التقاط با اسلام، که به دلایل گوناگون بهویژه فشار و ظلم رژیم طاغوت و حضور سیاسی و فرهنگی سلطهگران جهانی اعم از شرقی و غربی از یک سو و حضور چهرههای ناآشنا با مبانی اندیشه اسلامی و بعضاً فریبکار، همراه با ادعاهای فریبنده در جریانهای مختلف و بعضاً مدعی همراهی با انقلاب، مردم و امام سبب شد تا مرزبندی جریانهای صادق و وفادار به نظام اسلامی و غیر آن که عمدتاً میتوان آنها را در طیف متمایل به غرب خلاصه کرد، بسیار دشوار و برای بخشی از جامعه نامعلوم و مبهم شود.
اما آنچه در جریان فتنه شکل گرفت، بر ملا شدن یکی از عمیقترین لایههای پنهان جریان نااهل خوان با اندیشه ناب انقلاب اسلامی بود که در جریان دوم خرداد به بعد، سطوحی از این جریان آشکار و ریشههای آن همچنان ناپیدا باقی ماند؛ اما با عنایات الهی و به لطف رهبری امام گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و بصیرت آحاد مردم و تجربههای ممتد امت در حوادث اخیر انقلاب و جامعه ایران اسلامی، با جداسازی بخشی دیگر از جریانهای مشکوک و وابسته، گامی بلند در جهت دستیابی به اندیشه ناب انقلاب اسلامی برداشت هر چند توطئه، بزرگ، عمیق و خطرناک بود؛ اما عبور نظام از آن عظمت و شکوهی مضاعف در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و تغییرات اساسی در مناسبات جهانی در برخورد با انقلاب اسلامی داشت.
ماهیت فتنه ۸۸ در بْعد جهانی به لحاظ همکاری، همفکری و وحدت راهبردی دشمنان نظام، قابل قیاس با جنگ احزاب در تاریخ اسلام است که بعد از ناامیدی جریانات داخلی و خارجی از توطئههای متعدد و مستمر در یک هماهنگی بین جریان نفاق، کفر و الحاد در درون و بیرون جامعه اسلامی، به وحدت استراتژیک در تقابل با جریان اسلامی به رهبری پیامبر اکرم (ص) آمدند؛ ولی با رشادتهای امیرمؤمنان و توکل و همبستگی، جبهه اسلامی به پیروزی رسید.
از نگاهی دیگر فتنه خواص، بیشباهت با ماجرای غمانگیز و خطرناک جنگ جمل نیست؛ زیرا کانون اصلی این جریان ضدنظامخواهی مدعی طرفدار نظام و مردم بودند که آنچه را میگفتند و عمل میکردند، جامعه از سر دلسوزی آنان تلقی میکرد، اما مردم رفته رفته تمام گفته و اقدامات را در قالب یک برنامه جامع و هماهنگ با رأس استکبار جهانی میدیدند، متوجه شدند که جبهه کفر جهانی به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و انگلیس در یکپارچگی تمام عیار با منافقین و بهائیان و سلطنتطلبان و عیاشان در کابارهها همه یک چیز میگویند و به دنبال یک هدف یعنی براندازی نظام مقدس به تقدس اسلام و خون مطهر شهیدان این سرزمین هستند.
در این ماجرا آنچه از آن به عنوان شکست سنگین جبهه داخل خارجی و استکبار از آن یاد میشود آن بود که دشمن از یک سو پایگاهی را در داخل از دست داد که سالها با سرمایهگذاری فراوان و در لایههای عمیق در درون نظامی اسلامی به آن امید بسته بود تا با فعال کردن و همراه کردن آن، مشروعیت نظام را مخدوش و در ایجاد تردید و شکاف در جامعه از آنها بهرهبرداری کند و با ایجاد یک درگیری داخل کشور پیگیر اهداف خود باشد که این امید سرانجام به یأس انجامید؛ اما شکست سنگینتر آنکه در فتنه ۸۸ نظام سلطه جهانی، محصول تجربههای موفق در شکست نظام ۷۰ ساله کمونیسم در شوروی سابق و تجربه انقلاب مخملی در بیش از ۵ کشور را که حاصل سالها مطالعه زبدهترین تئوریسینها و بنگاههای مطالعات آمریکایی و اروپایی نظیر بنیاد «سُروس »و سرمایهگذاریهای سنگین در مراکز پیشرفته دانشگاهی و پژوهشگاههای آمریکایی بود را در صحنه نبرد با مردم بر باد رفته دید و با دست خود قدرت ایدئولوژیک نظام، رهبری و مردم انقلابی ایران را در جهان به نمایش گذاشت.
برخی از برکات پیروزی ملت در فتنه ۱۳۸۸
انتهای پیام/