همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-23/ صالحی:

دفاع مقدس دریچه‌ای به سوی شناخت یک ملت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفاع مقدس از این جهت دارای اهمیت است که می‌تواند دریچه‌ای برای شناخت ملت و جامعه ایرانی باشد و از جهتی نیز منبع تغذیه فکری، معنوی و اجتماعی یک ملت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۷۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ - 08January 2018

دفاع مقدس دریچه‌ای به سوی شناخت یک ملت استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جایگاه دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی، اظهار داشت: این دوره ۸ ساله از این جهت دارای اهمیت است که می‌تواند دریچه‌ای برای شناخت ملت و جامعه ایرانی باشد و از جهتی نیز منبع تغذیه فکری، معنوی و اجتماعی یک ملت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌هایی که دفاع مقدس ما از دیگر جنگ‌ها متمایز می‌کند، افزود: در وهله نخست گستره حضور قابل توجه انسان‌های صالح، معنوی و با تقواست که جنگ ۸ ساله را از دیگر جنگ‌ها متمایز می‌کند. دفاع مقدس در واقع دانشگاه تکثر و حضور فزاینده انسان‌های معنوی بود که کمتر در طول تاریخ بشری با یک چنین تجمعی از انسان‌های خاص و ویژه معنوی می‌توان برخورد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: افرادی‌که در جنگ حضور یافته از اقشار مختلف جامعه اسلامی بودند که پله پله درجه و مراحل عرفانی را طی کرده و سیر الی الله کردند.

صالحی گفت: جنگ ۸ ساله برای ما جوانانی را تربیت کرد که به تعبیر بزرگان یک شبه ره صد ساله را طی کردند.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس به لحاظ گستره جمعیتی شرکت کننده در جنگ، گستره جغرافیایی، قشربندی و طبقات اجتماعی و پاکبازی و دفاع از استقلال و کیان در تاریخ ایران کم‌نظیر و بی‌شباهت است. ما در هیچ دوره‌ای با این تنوع و تکثر قشری، مذهبی و انسانی مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی را می‌توان از تاریخ دفاع مقدس شناخت، افزود: دفاع مقدس بیانگر روحیه، مناسبات اجتماعی و فرهنگ یک ملت در توده سخت ترین حوادث و جریانات تاریخی است.

صالحی اضافه کرد: ویژگی دیگر دفاع مقدس تبلور فرهنگ پایداری ملی ایران اسلامی است که در عرصه دفاع مقدس شکل گرفت. ملت ایران در این برهه تاریخی در برابر تهاجم دشمنان و تنگناهای ناشی از تحریم‌های جنگ مقاومت کرد، به‌طوری‌که در تاریخ ایران این چنین استقامت و ایستادگی کم نظیر است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار