بسیج رسانه باید جریان رسانه‌ای را در جامعه تعیین و هدایت کند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر گفت: بسیج رسانه باید جریان رسانه‌ای را در جامعه تعیین و هدایت کند.
کد خبر: ۲۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ - 11January 2018

بسیج رسانه باید جریان رسانه‌ای را در جامعه تعیین و هدایت کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سرهنگ سعید کوشکی معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان بسیج رسانه استان فارس با اشاره به ویژگی‌های رسانه با اشاره به اینکه بسیج رسانه نیز باید جریان رسانه‌ای را تعیین و هدایت کند، اظهار داشت: جریانات باید مردمی، دشمن‌ستیز و آرامش‌بخش باشد و بسیج رسانه باید با تحلیل درست و حضور در صحنه این جریان‌سازی را ادامه دهد.

سرهنگ کوشکی گفت: رسانه ویژگی‌هایی دارد که از جمله آن‌ها هویت‌بخشی و هویت‌زدایی است یعنی چیزی را از انسان می‌گیرد و چیزی به آن می‌دهد اکنون در تهاجم فرهنگی نیز این امر توسط ماهواره‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها هم می‌توانند عامل انسجام ملی باشند و هم سبب فروپاشی آن، در جریان اغتشاشات اخیر نگاه کنید برخی از روزنامه‌ها با تیتر‌های خود مردم را تحریک می‌کردند.

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه رسانه زمانی موثر است که در بطن حادثه باشد، ادامه داد: برخی از رسانه‌ها در جریان اخیر به اصطلاح خود را به کوچه علی چپ زدند در صورتی که حرکت خنثی نباید در رسانه دیده شود.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی رسانه امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: رسانه فرهنگ را معرفی می‌کند گاه این فرهنگ در مسیر ارزش‌های الهی است و گاه خلاف آن می‌باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر با اشاره به ویژگی‌های یک بسیجی، اظهار داشت: بسیجی باید حقیقت‌جو، حقیقت بین، حقیقت شنو، حقیقت گو و حقیقت نگار باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری اصحاب رسانه نباید جزئی باشد، گفت: رسانه‌ها باید توجه کنند که درگیر مطالبات جزئی نشوند چراکه مطالبه اصلی حرکت و عملکرد مسئولان در مسیر انقلاب اسلامی است.

سرهنگ کوشکی با بیان انتظارات از رسانه‌ها افزود: بیان مطالبات، هدایتگری، به روز بودن، صاحب سبک بودن، مورد اعتماد و وثوق بودن، عمل به هنگام و اندازه انتظاراتی است که از یک رسانه انقلابی می‌رود.

وی با بیان اینکه نباید از دشمن غفلت کرد حتی اگر پیروز میدان باشیم، اظهار کرد: نظام اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و همراهی مردم در سال ۵۷ آمریکا را از ایران و در سال ۹۶ از منطقه خارج کرد.

کوشکی با بیان اینکه همه هدف آمریکا در اتفاقات مختلف این است که پرونده انقلاب اسلامی بسته شود، گفت: علت اصلی عدم موفقیت آمریکا این است که شناخت درستی از مردم و دین ندارد هر چند هزار مرکز مطالعاتی هم داشته باشد، اما فهم درستی از دین ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به نقش مردم در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سخت‌ترین کار همراه کردن مردم است که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری انجام دادند و نقش مردم در انقلاب اسلامی و پیروزی‌هایش انکارنشدنی است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها