با حضور وزیر ارشاد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس صورت گرفت

پایان دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) طی مراسمی باشکوه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان وزیر ارشاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در مشهد مقدس به پایان رسید.
کد خبر: ۲۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ - 08September 2014

پایان دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره، امام رضا (ع) را بزرگترین رویداد فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و گفت: این جشنواره یکی از بارزترین مظاهر دیپلماسی فرهنگی در داخل و خارج از مرزها به شمار میآید؛ نقشی کمنظیر که دیگر رویدادهای فرهنگی هنری کمتر قادر به ایفای آن بودهاند.
وی افزود:این رویداد آیینی نمونه بارزی از یک فعالیت فرهنگی است که با درایت و طمأنینه شکل گرفته و از ساختارهای منظم و دقیقی برخوردار است. این نکته علاوه بر عنایت ویژه صاحب اصلی جشنواره، حضرت علی بن موسیالرضا(ع)، حاصل عشق و ارادت بیحد و حصر و بدون چشمداشت بنیانگذاران و برگزارکنندگان این جشنواره در طول 12 سال گذشته است.
جنتی تصریح کرد: بر آنان که دستی در برگزاری جشنوارههای بینالمللی دارند پوشیده نیست که برپایی چنین رویدادی آنهم با فراگیری بیش از 200 نقطه در 31 استان و 75 کشور در طول یکسال، کاری بس سترگ و دشوار است و علاوه بر بودجه و امکانات، نیازمند عِده و عُده فراوان در صف و ستاد. با این همه، این رویداد بزرگ فرهنگی هنری نه از بودجه و امکانات غیر متعارفی برخوردار است و نه از عِده و عُده موظف خیلی زیاد، بلکه مدیریت این جشنواره به گونهای طراحی شده است که چنین رویداد بزرگی را در طول یکسال با بهرهگیری از مشارکتهای متعدد در درون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و سازمانها و با حضور عاشقان فرهنگ رضوی برگزار کند و الحق و الانصاف در این کار سترگ و ارزشمند موفق نیز بوده است. دستکم در داخل کشور هیچ رویداد فرهنگی هنری را با چنین وسعت و تبعاتی سراغ نداریم و از  این منظر، جشنواره الگو و تجربه ارزشمندی است که باید در برپایی دیگر رویدادهای فرهنگیآیینی مورد استناد و استفاده قرار گیرید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار