ابراهیم داروغه‌زاده در نشست خبری جشنواره فجر خبر داد؛

نمایش رایگان آثار کودک و نوجوان برای دانش‌آموزان/ سیمرغ‌های جدید فجر برای سینماگران

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به اضافه شدن سیمرغ‌های جدید جشنواره فجر، از اکران رایگان فیلم‌های کودک و نوجوان برای دانش‌آموزان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 30January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز (سه شنبه، ۱۰ بهمن ماه) با حضور «ابراهیم داروغه زاده» دبیر جشنواره و «مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی در پردیس سینما ملت برگزار شد.

«ابراهیم داروغه زاده» در ابتدای این نشست با بیان اینکه جشنواره فجر ۲ بخش اصلی دارد، اظهار داشت: بحث رقابتی جشنواره که مربوط به مسابقه و سیمرغ هاست و بخش جشن سینمای ایران که در ایام دهه فجر برگزار می شود، از مباحث اصلی این جشنواره است.

وی گفت: سعی شد امسال در این ۲ محور بهتر از سال های گذشته باشیم. در بخش رقابتی پیشنهادهای مختلفی برای حذف سیمرغ های فنی بود که شورای سیاستگذاری با حذف سیمرغ های فنی مخالفت کردند چون این بخش تاثیر مهمی در کیفیت آثار دارد.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: چند تغییر کوچک انجام شد که یک تغییر کم شدن آثار بخش رقابتی جشنواره بود. یکی از مشکلات سال های گذشته که مطرح می شد تعداد بالای آثار بخش مسابقه بود که در داوری ها تاثیر می گذاشت.

داروغه زاده ادامه داد: حضور ۲۲ اثر امسال در بخش مسابقه رقابت را جدی تر می کند. در بخش فیلم کوتاه داستانی نیز امسال برای اولین بار یک سیمرغ را قرار دادیم که این احترامی بود که به فیلم کوتاه گذاشتیم.

وی تصریح کرد: در بخش مستند با تفاهم انجام شده هر ساله ۲ اثر را برای اکران عمومی حمایت خواهیم کرد چون آثار مستند پیشرفت خوبی داشته است. امسال سیمرغ فیلم اول، سیمرغ هنر و تجربه از بین آثار واجد هنر تجربه را خواهیم داشت.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: سعی کردیم در روند داوری آثار رویکرد عادلانه و منصفانه ای داشته باشیم. هیئت انتخاب بدون دخالت سازمان سینمایی، داوری ها را انجام داد. برای نمایش نیز قرعه کشی انجام دادیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

داروغه زاده خاطرنشان کرد: بحث جشن های انقلاب که سینمای ایران به جشن انقلاب ادای دین می کند مسئله ای است که به آن کمک کردیم و در همین راستا امسال در ۳۱ مراکز استان نمایش فیلم خواهیم داشت. همینطور برای کودک و نوجوان نمایش رایگان در سانس صبح خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افتتاحیه اکران فیلم ها با حضور صاحبان آثار خواهد بود، گفت: در سینماهای مردمی صاحبان آثار در کنار مردم حضور پیدا خواهند کرد تا سعی کنیم یک جشن سینمایی را در سطح شهرها داشته باشیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امسال در افتتاحیه سه مراسم بزرگداشت خواهیم داشت. مراسم نکوداشت مرحوم «علی معلم» منتقد سینما، داور جشنواره و هئیت انتخاب نیز برگزار خواهد شد.

داروغه زاده درباره سینمای رسانه ها بیان کرد: سالن های مجزایی در تمام جشنواره های سینمایی دنیا وجود دارد که مهمانی غیر از اصحاب رسانه و صاحبان آثار در آن وجود ندارند. در زمانی که برج میلاد افتتاح شد همه مهمانان در این برج جمع می شدند که پس سال ها به دلیل کثرت مخاطبین، اذحام جمعیت به وجود می‌آمد که مخل فعالیت رسانه ای می شد.

وی افزود: امسال از سینماگرانی که فیلم در جشنواره ندارند هر شب با ۲ سانس در پردیس باغ کتاب پذیرایی می کنیم. برای رسانه ها نیز فعلا پردیس ملت انتخاب شده‌ است که البته برای ما نیز این تغییر مشکلاتی در پی داشته که سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه هر قدر رسانه ها انتقاد داشته باشند به نفع مدیران خواهد بود، بیان کرد: برخی از انتقادها ناشی از عدم دقت رسانه است چون صحت ندارد و توسط رسانه ها مود تحقیق قرار نگرفته است.

داروغه زاده بیان کرد: ۶۸ فیلم در جشنواره ثبت نام کرده اند اما به دلایل مختلف نام آن ها را رسانه ای نکرده ایم لذا هیچ موردی که برای جشنواره حاشیه ایجاد کند وجود نداشت.

وی گفت: همه آثار از نظر پخش و اکران بدون مشکل بودند و هیچ مشکلی برای اکران نخواهند داشت. تعداد خبرنگاران جشنواره کم نشده است و بحث فرش قرمز نیز به دلیل جابجایی محل برگزاری جشنواره حذف شده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر بیان کرد: شرط رد شدن آثار مخل کردن جدول نمایش آثار بود. ما هیچ مشکلی برای اکران دقیق آثار بر اساس جشنواره نداریم. ما برای کم کردن هزینه های جشنواره هیچ بخشی را حذف نکرده ایم بلکه چند بخش را نیز اضافه کرده ایم.

داروغه زاده اظهار داشت: در تمام بخش ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم و فقط در تعداد حضور آثار در بخش اصلی جشنواره کاهش آثار داشته ایم که این موضوع نیز در بحث کم شدن هزینه های جشنواره تاثیری نداشته است.

وی گفت: بخش سیمرغ پروانه ها با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد که ۵ اثر در این بخش وجود دارد تا کودکان را به سینما ترغیب کنیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر علت حضور تهیه کنندگان مطرح را تولید آثار قوی دانست و گفت: در بحث جذب حمایت مالی هیچ مسئولیت و ارتباطی نداشته ایم. گویا خانه سینما قرار بوده در این زمینه فعالیت داشته باشد و ما فقط جشنواره را برگزار کنیم. بودجه جشنواره نیز از طریق سازمان سینمایی تامین می شود و تلاش شده هزینه ها را کاهش دهیم.

داروغه زاده درباره انتخاب محل پردیس ملت گفت: نزدیک به ۲ ماه از اعلام محل اهالی رسانه ها برای حضور در جشنواره فجر می گذرد. ما حتما می بایست گزینه برج میلاد را حذف می کردیم و از ۲ گزینه با لحاظ کیفیت و ظرفیت، پردیس ملت را به دلیل حجم و ظرفیت بیشتر انتخاب کردیم. امکان هیچ جا به جایی نیز وجود ندارد.

وی گفت: برای عادلانه برگزار کردن «سیمرغ مردمی» بهترین اثر، به سمت اینترنتی برگزار شدن رای گیری ها رفته ایم.

داروغه زاده در پایان گفت: گزارش هزینه ها و مسائل مالی جشنواره پس از برگزاری این اتفاق اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار