شریفی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ضعف مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در برف‌روبی

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسدود شدن برخی از بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کلان شهری مانند تهران گفت: این نشان از ضعف مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی دارد.
کد خبر: ۲۷۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ - 31January 2018

ضعف مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در برف‌روبی پایتخت«فرج‌الله شریفی» عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به عملکرد نامناسب وزارت راه در جهت رفع مشکلات فرودگاه‌ها و راه‌های کشور پس از بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: مسدود شدن برخی از بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کلان شهری مانند تهران که منجر به دشوار شدن تردد مردم در روزهای اخیر شد، به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست و این نشان از ضعف مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی دارد.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه ستاد مدیرت بحران باید آمادگی لازم در مقابل هرگونه حادثه را داشته باشد، افزود: قبل از بروز هرگونه اتفاق باید جلسات متعددی برگزار شود تا بهترین تدابیر در هنگام وقوع رخدادهای آسیب‌زا اندیشیده شود. مدیریت بحران جزو مهم‌ترین مسائل کشور است و این موضوع باید در کنار مسائل معیشتی و اقتصادی کشور مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی زلزله استان کرمانشاه را هشداری برای آمادگی صد درصدی ستاد مدیرت بحران کشور دانست و گفت: قانون مدیریت بحران باید تغییر کند؛ چراکه ما در سال جاری و همچنین سال‌های گذشته شاهد زلزله های متعددی در کشور بوده‌ایم و اینکه در هنگام وقوع حادثه منتظر کمک های دولت بمانیم صحیح نیست، چرا که در زلزله کرمانشاه مردم آسیب دیده از نحوه کمک رسانی از سوی دولت رضایت نداشتند. باید به واسطه قانون مدیریت بحران این موارد اصلاح شود و اعتبارات،‌ امکانات و اختیارات لازم از طریق ستاد مدیریت در اختیار مردم قرار بگیرد.

شریفی با انتقاد ضعف مدیریت بحران در کشور ادامه داد: متاسفانه علاوه‌ بر ضعف مدیریت بحران، مردم هم آموزش‌های لازم را برای مواجهه با بحران‌های احتمالی ندیده‌اند و در ساعات اولیه بحران نمی‌دانند باید چه اقداماتی انجام دهند که به صورت جدی نیاز است در این‌باره کلاس‌های آموزشی مواجهه با بحران برای مردم برگزار شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار