توسط انتشارات سوره مهر

خاطرات مسئول تیم حفاظت از امام خمینی(ره) منتشر می‌شود

سعید علامیان از انتشار کتاب خاطرات سردار فتح الله جعفری با عنوان «دارساوین» توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ - 10September 2014

خاطرات مسئول تیم حفاظت از امام خمینی(ره) منتشر می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس کتاب خاطرات فتح الله جعفری، مسئول تیم حفاظت از امام خمینی(ره) در قم و از بنیان گذاران سپاه قم با عنوان «دارساوین» توسط سعید علامیان به رشته تحریر درآمده و به زودی منتشر خواهد شد. فتح الله جعفری مسئولیت تیم حفاظت از بیت امام خمینی(ره) در قم و حفاظت از ایشان در بیمارستان قلب تا زمان اسکان در جماران را به عهده داشت.

سعید علامیان نویسنده این کتاب در گفتوگو با پایگاه خبری سوره مهر عنوان کرد: این کتاب خاطرات تلفیقی از یادداشتهای روزانه فتح الله جعفری و مصاحبههایی که این یادداشتها را شرح میدهد، است. البته باید اضافه کنم که مصاحبهها به روش پرسش و پاسخ در این کتاب آورده شده است.

علامیان درباره بازه زمانی این کتاب افزود: این کتاب از زمان دبیرستان آقای جعفری تا پایان آبان 59 را روایت میکند. این کتاب شامل وقایع قبل از انقلاب و دوران انقلاب تا سال 59 میشود. بعد از پیروزی انقلاب آقای جعفری و شهید زین الدین با جمعی از دوستان سپاه قم را تشکیل میدهند.

نویسنده این کتاب درباره حوادث جالب «دارساوین» گفت: این کتاب علاوه بر خاطرات آقای جعفری در رابطه با حفاظت از بیت امام(ره) خاطرات وی در کردستان و داستان اسارت او را روایت می کند. آقای جعفری  بعد از حفاظت از بیت امام خمینی(ره) با گروهی به کردستان میرود و با شهید صیاد شیرازی ستونی ایجاد میکنند و به دست کردها اسیر میشوند.

علامیان همچنین عنوان کرد: از اهمیتهای «دارساوین» این است که به چند بزنگاه تاریخی پرداخته است و آن را به طور مفصل شرح داده است. خاطرات آقای جعفری از حفاظت امام خمینی (ره) در قم و بیمارستان و همچنین خاطرات درگیریهای کردستان و اسارت از جمله موضوعلاتی است که این کتاب را ارزشمند کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار