سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/ ۲؛

هادی محمدی: عرق ملی باعث تولید «فیلشاه» شد/ بسیاری از حرف‌های ملی را می‌توانیم با زبان خوب به دنیا عرضه کنیم

نشست خبری انیمیشن «فیلشاه» با حضور عوامل فیلم در حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ - 03February 2018

 عرق ملی باعث تولید «فیلشاه» شد/ بسیاری از حرف های ملی را می توانیم با زبان خوب به دنیا عرضه کنیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم «فیلشاه» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) با حضور عوامل این انیمیشن با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

«هادی محمدی» کارگردان فیلشاه اظهار داشت: سال‌های سال بودجه های سینمایی برای برخی افراد در دولت ها بوده است. فیلم ها و بودجه های زیادی خرج شده در حالی که مخاطب و فروش مهم نبوده است به همین خاطر مردم و مخاطبین ناراحت شده اند.

وی گفت: ما با علاقه و بودجه شخصی سعی کردیم با مخاطب کودک و نوجوان صحبت می کنیم و قصه خوب بگوییم. امیدوارم سازندگان آثار سینمایی به مخاطب احترام بگذارند. ما همه پلان های فیلم را با عشق و علاقه ساختیم.

کارگردان این اثر افزود: ما ۲ سال برای تولید «فیلشاه» زحمت کشیدیم و برای راهی که شروع کرده ایم یک استراتژی داریم که به موضوعاتی بپردازیم که قبلاً توسط دیگران خراب شده بپردازیم. قصد داریم هر ساله یک پروژه سینمایی عرضه کنیم.

حامد جعفری» در ادامه این نشست گفت: تولید این اثر کار مجموعه هنر پویاست که از تجمیع ۲ موسسه فرهنگی تشکیل شده است. اولین کار ما «شاهزاده روم» بود که در اکران توانست رکوردار سومین فیلم پر فروش سینمای ایران باشد.

وی گفت: ۲ سال پیش استارت تولید «فیلشاه» را زدیم. ما تاش می کنیم که به نقطه ای برسیم که هر سال یک کار سینمایی برای اکران داشته باشیم.

 تهیه کننده فیلشله بیان کرد: ما در زمانی با «شاهزاده روم» به سینما رونق دادیم اما اسم ما به قدری گنده نیست که بتوانیم در پی لابی های موجود سینما از اکران و نمایش خوبی بهره مند شویم.

«سعید شیخ زاده» مدیر صداپیشگان این فیلم اظهار داشت: من امسال با یک کار متفاوت و با یک انیمیشن فوق العاده که هر ایرانی باید به تولید آن افتخار کند به جشنواره آمدم. جنس سینمای گله گذاری ایران تماشاگر را نیز کله گذار بار می آورد اما این انیمیشن مایه افتخار است.

وی افزود: «فیلمشاه» با یک بودجه کم ایجاد شد. فکر می کنم برای اولین بار سبک کار کردن انیمیشن در بخش صدا را ابداع کردیم.

«حسن ایوبی» تدوینگر این اثر نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: از اولین لحظاتی که شاهزاده روم را تولید کردیم. انرژی و انگیزه بالا برای ارتقا انیمیشن کشور در این گروه وجود داشت.

وی بیان کرد: مسئولین در زمینه انیمیشن با وجود متخصصین در کشورمان توجه لازم را ندارند. «فیلشاه» با کیفیت بالا خود را به جشنواره تحمیل کرد در حالی که جشنواره فجر جایگاهی برای آن قائل نبود.

ایوبی خاطر نشان کرد: انیمیشن آینده سینماست چون می تواند پیام ها و حرف های کشور را بزنید و اگر بی مهری ایجاد شود متخصصین جذب کشورهای بیگانه می شوند. باعث تأسف است که از انیمیشن کشور حمایت نمی شود در حالی که باید برای آن سرمایه گذاری کرد.

این هنرمند تصریح کرد: تدوین انیمیشن سخت و زمانی بر است، همکاری با عوامل «فیلشاه» با انگیزه عرق ملی بود. بسیاری از حرف های ملی را می توانیم با زبان خوب به دنیا عرضه کنیم و باید همه کمک کنند.

«مهدی پاکدل» مدیر تولید این اثر اظهار داشت: این فیلم حاصل تلاش شبانه روزی یک تیم بوده است که من به حضور در آن افتخار می کنم.

«حسن مهدوی» صداگذار این فیلم گفت: من ۲۰ سال در سینما در پروژه های بزرگ و کوچک حضور داشته اما این انیمیشن با همت یک گروه در ایران تجربه می شود.

وی گفت: من بعد از «شاهزاده روم» اولین تجربه سینمایی در یک اثر پر دیالوگ را با «فیلشاه» به سرانجام رساندم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها