مصطفی کیایی:

چهار راه استانبول درباره «پلاسکو» نیست

کارگردان فیلم «چهار راه استانبول» با اشاره به موضوع این فیلم گفت: داستان فیلم من به نحوی به ساختمان پلاسکو ارتباط پیدا می‌کند، اما ابدا درباره این حادثه نیست.
کد خبر: ۲۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ - 04February 2018

چهار راه استانبول درباره «پلاسکو» نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به کارگردانی «مصطفی کیایی» عصر یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) با حضور عوامل این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مصطفی کیایی در این نشست اظهار داشت: در وهله اول من و گروهم سعی داشتیم یک فیلم قابل قبول تولید کنیم. این را هم باید توضیح بدهم که فیلم من درباره پلاسکو نبود، بلکه من خواستم یک درام خلق کنم که اتفاقات آن به ساختمان پلاسکو ختم می‌شد و کلّیت فیلم به حادثه پلاسکو ارتباطی نداشت.

وی در ادامه گفت: فیلم ساختن در مورد حادثه پلاسکو بسیار خطرناک است؛ چرا که از این حادثه فیلم‌های زیادی دیده شده است و قطعا رفتن به این سمت زحمت زیادی می‌طلبد؛ اما سعی کردم با نما‌های بازی که می‌گیریم عمق این حادثه را نشان دهیم.

کیایی درباه هزینه تولید فیلم بیان داشت: من سه میلیارد از هزینه شخصی صرف تولید این فیلم کردم؛ چرا که در فضای دولتی ساخت چنین اثری امکان‌پذیر نبود؛ زیرا در آن صورت سرمایه‌گذار می‌خواهد دغدغه‌های خودش را در فیلم ببیند. بخش خصوصی هم حاضر نمی‌شد که در این فیلم هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فیلم با دقت دیده شود، خواهید دید که به هیچ عنوان تحریفی صورت نگرفته است. من از حوادث واقعی به نفع فیلم استفاده کردم. من هم مثل همه ایرانی‌ها تحت تاثیر شرایط حادثه پلاسکو بودم و سعی داشتم این حادثه را در فیلم داشته باشم. پلاسکو برای من فقط یک ساختمان نبود. قصد داشتم به این بهانه به کسانی بپردازم که در این حادثه ضربه دیده‌اند. من حتی اسم فیلم را پلاسکو انتخاب کرده بودم که در گیشه هم می‌توانست بفروشد، اما تصمیم گرفتم که نام فیلم را به چهار راه استانبول تغییر بدهم، تا مخاطب با این تصور که قرار است فیلمی درباره حادثه پلاسکو می‌بیند، وارد سالن سینما نشود.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها