نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای ارائه خدمات مناسب‌تر در جامعه

حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» گفت: معتقدیم باید از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات مناسب‌تر در جامعه استفاده کنیم و یکی از این ظرفیت‌ها، مساجد هستند.
کد خبر: ۲۷۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ - 06February 2018

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای ارائه خدمات مناسب‌تر در جامعهبه گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان کرمان امروز (سه‌شنبه) در نشست مذهبی و معرفتی با سرگروه‌های حلقه‌های صالحین بسیج ادارات که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: از نقدها، پیشنهادات و راهکارهای بانوان در حوزه‌های مختلف برای برنامه‌ریزی بهتر و ساماندهی بیشتر مسائل این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی با گرامی‌داشت جایگاه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، عنوان کرد: امیدواریم خط شهدا و دفاع از ارزش‌های نظام همواره مدنظر باشد و عمر خود را تا آخرین نفس و قدم در مسیر دفاع از حق و ارزش‌ها هزینه کنیم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: معتقدیم باید از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات مناسب‌تر در جامعه استفاده کنیم و یکی از این ظرفیت‌ها، مساجد هستند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی بر لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و... در مساجد تأکید کرد و گفت: استان کرمان از نظر نیروی انسانی و استعداد، ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

همچنین در این نشست «فاطمه السادات حسینی» مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان نیز ضمن تأکید بر ایجاد سراهای خانواده، بانوان انقلابی، سواد رسانه‌ای، فضای مجازی و فرهنگ‌سازی، اخلاق، سلامت و نشاط اجتماعی در استان کرمان، گفت: لازم است سرای خانواده برای تعالی و تحکیم بنیان خانواده ایجاد شود و مدیریت آن در مرکز استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان باشد.

حسینی افزود: ایام‌الله دهه فجر، فرصت بسیار مغتنمی برای یادآوری و تبیین دستاوردهای انقلاب است و اگر تاریخ را ورق بزنیم، می‌بینیم بانوان در دهه 40 و 50 نقش شاخصی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.

وی بیان کرد: حضرت امام راحل به عنوان یک عارف و اندیشمند معتقد بودند که زنان در نهضت نه تنها دوشادوش مردان، بلکه جلوتر از مردان بودند و ما انقلاب اسلامی را مدیون زنان هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان خاطرنشان کرد: خانواده در تعالی جامعه نقش به‌سزایی دارد و در این رابطه با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که همه باید با همگرایی، وحدت و بسیج امکانات موجود، برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: طرح سفیران فرهنگی نیز به منظور ارتقای آگاهی‌های دختران جوان در استان کرمان اجرایی شده است تا مهارت‌های زندگی و اخلاقی را به جوانان منتقل کنیم.

حسینی بر تقویت مشاوره‌های خانواده نیز تأکید کرد و افزود: در مشاوره‌های خانواده باید علاوه بر مبانی علمی و روانشناسی، مبانی دینی و مذهبی را به صورت ویژه مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار