مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

خراسان شمالی میزبان 8 شهید گمنام دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) این استان میزبان 8 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ - 14February 2018

خراسان شمالی میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ پاسدار «احیاءمحمد امیری» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه هماهنگی مراسم شهدای گمنام در استان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: برای دهه دوم فاطمیه (س) مجددا افتخار بزرگی نصیب مردم شهیدپرور خراسان شمالی شد که میزبان هشت شهید دوران دفاع مقدس در استان باشیم.

وی افزود: از این هشت شهید دوران دفاع مقدس، شش شهید گمنام هستند و 2 شهید مورد شناسایی قرار گرفتند که یک شهید از شهرستان گرمه به نام «محمدمهدی طاهری» و شهید دیگر از روستای گیفان به نام «قربانعلی جمشیدی» که هر دو شهید در سال 67 در مناطق جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

امیری در خصوص طریقه شناسایی این دو شهید عنوان کرد: شهید «محمدمهدی طاهری» یک شهید بسیجی است که از طریق دستگاه DNA و شهید دیگر «قربانعلی جمشیدی» یک شهید ناجا است که از طریق وسایل شخصی‌اش شناسایی شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در مورد محل خاکسپاری شش شهید گمنام دفاع مقدس گفت: 2 شهید در دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین، 2 شهید در دانشگاه پیام نور بجنورد و 2 شهید در دانشگاه فرهنگیان بجنورد در محل تعیین شده خاکسپاری می‌شوند.

امیری در ادامه برنامه های مراسم خاکسپاری را به این شرح عنوان کرد: شامگاه 29 بهمن این شهیدان وارد فرودگاه مشهد و سپس در روز 30 بهمن ساعت هشت صبح وارد خراسان شمالی می شوند و توسط مردم شهید پرور فاروج و شیروان مورد استقبال قرار می گیرند که توقف کوتاهی نیز در این دو شهرستان از جمله مسجد جامع شیروان انجام می شود.

وی ادامه داد: 30 بهمن ماه ساعت 16 در بجنورد مراسم استقبال این شهیدان از میدان آزادگان تا مسجد انقلاب انجام می شود که عصر همان روز در مسجد انقلاب این شهر شب وداع با شهدا را خواهیم داشت همچنین ساعت 9 صبح روز یکم اسفند تشییع شهدای گمنام از جلوی مسجد انقلاب بجنورد تا میدان کارگر انجام می شود که در این مکان سخنرانی و اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تصریح کرد: بدلیل آنکه تشییع شهدا را در چند نقطه از بجنورد داریم باید تدابیری اندیشیده و برنامه‌ریزی انجام شود که شهدای فرهنگیان و دانشگاه پیام نور غریب واقع نشوند و مردم بتوانند در هر دو مراسم شرکت کنند.

در این جلسه نمایندگان شهرستان گرمه و اسفراین در مجلس خواستار برگزاری مراسم تشییع در شهرستان خود در روز یکم اسفند مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بودند که سرهنگ امیری در پاسخ گفت: این برنامه‌ریزی‌ها از قبل انجام شده است، ولی چون اکثریت افراد حاضر در جلسه موافق برگزاری مراسم در اسفراین و گرمه همزمان با مراسم شهدای گمنام در بجنورد هستند پیگیر این موضوع می‌شوم.

شهیدان گمنامی که قرار است در خراسان شمالی خاکسپاری شوند در عملیات بدر شرق دجله، عملیات کربلای چهار و در تک دشمن به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها