امیر حاتمی در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع:

دشمن با اختلاف‌افکنی به دنبال تضعیف انسجام ملی است/ ذره‌ای از ارتقای توان دفاعی کوتاه نمی‌آییم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن سعی دارد در خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با ایجاد اختلاف و دوگانگی وحدت و انسجام ملی را خدشه‌دار کند.
کد خبر: ۲۷۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ - 18February 2018

عملیات روانی گسترده دشمن بر افکار عمومی مردم متمرکز شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرشته نجات انسانها در طول تاريخ است و براى همين است كه ائمه ااطهار (ع) به عنوان امامان و پیشوایان بشریت اين قدر براى آن بزرگوار تكريم و حرمت قائلند و نسبت به او اظهار خشوع می‌‏كنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران اسلامی در راهپیمایی تاریخی و به تعبیر مقام معظم رهبری تماشایی 22 بهمن افزود: خداوند متعال را شاکریم که یک بار دیگر ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اوج بصیرت، همت و زمان شناسی خود را به نمایش گذاشت و نشان دادند با عزمی جزم پای آرمان های والای انقلاب خواهد ایستاد و امروز مسئولین نظام وظیفه دارند با خدمت صادقانه و مجاهدانه قدردان ملت بزرگ ایران اسلامی باشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دشمنی‌های نظام سلطه علیه ملت ایران پرداخت و افزود: در دو دهه گذشته کشورمان درگیر موضوع هسته‌ای بود و تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه ای به بهانه های واهی علیه کشورمان اعمال شد، اما با تلاش گسترده مجموعه نظام اسلامی، حقانیت ملت ایران در موضوع هسته ای بر جهانیان آشکار و هویدا شده است.

امیر حاتمی موضوع قدرت دفاعی را به دلیل نقش حائز اهمیتش در قدرت راهبردی نظام اسلامی مورد توجه ویژه دشمن دانست و تصریح کرد: در سال های آینده نیز با چالش هایی از سوی استکبار جهانی در این خصوص مواجه خواهیم شد که ضرورت دارد مراقبت های لازم برای دفع و مقابله با این دشمنی ها اتخاذ شود.

وزیر دفاع راهبرد دشمن در اجرای نقش ها و توطئه های شوم خود را بر محور تحریم ها، محرومیت ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و از سوی دیگر تمرکز بر عملیات روانی گسترده بر افکار عمومی ملت ایران دانست و اضافه کرد: اجرای سیاست دوگانه "انتخاب و گزینش بین عدم دستیابی به قدرت دفاعی از یک سو" و "توجه به وضعیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم" از دیگر حربه های دشمن در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین آحاد جامعه است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمنان همواره در طول عمر پربرکت نظام اسلامی بر نقاط قدرت و یا نقاط ضعف کشورمان متمرکز شده اند، ادامه داد: حوزه دفاعی از جمله محورهای اقتدار و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران است که دشمن سعی دارد به هر طریق بر آن متمرکز شده و این مؤلفه قدرت ملی را تضعیف کند و بر آن است به بهانه‌های دستیابی به قدرت موشکی، اجماعی علیه کشورمان ایجاد کرده و از این مسیر ضربه خود را وارد سازد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عملیات روانی دشمنان و در رأس آنها آمریکا علیه ملت ایران اسلامی را تلاش برای تغییر نگاه مردم به سوی مشکلات داخلی کشور و منحرف ساختن عمق خباثت ها و دشمنی های آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: وقتی به روند پیشرفت های خیره کننده کشورمان در حوزه های دفاعی دقت می کنیم به این نتیجه می رسیم که بحمدالله ملت ایران با فائق آمدن و عبور از انواع دسیسه ها، دشمنی ها و تحریم ها توانسته اند به قدرت دفاعی لازم دست یافته و در این مسیر به هیچ وجه با سایر کشورها قابل مقایسه نیستیم.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه بیش از 10 درصد از تولید ناخالص داخلی‌شان را صرف هزینه‌های دفاعی و نظامی می کنند، تاکید کرد: ملت ایران اسلامی به ویژه نیروهای مسلح، متخصصان صنعت دفاعی و دانشمندان جوان کشورمان تنها با توکل به خداوند متعال، روحیه ایثار، شهادت، جانفشانی و تلاش بی وقفه با سهم کمتر از تولید ناخالص داخلی توانسته اند با تحقق "شعار ما می توانیم" و تکیه بر توانمندی داخلی امنیت پایداری را برای کشور به ارمغان آورند.

وزیر دفاع از سعی دشمن در وارونه جلوه دادن واقعیت ها پرده برداشت و گفت: بحمدالله ملت ایران اسلامی نشان داده اند که با هوشیاری، آگاهی، بصیرت نافذ و زمان شناسی بر تمامی توطئه ها غلبه خواهند کرد و با کسب تجربه ارزنده در هشت سال دفاع مقدس در عین مظلومیت در آن دوران پر افتخار که یک تنه در مقابل تمام دنیای ظلم و کفر استکبار ایستادگی کردند، ذره ای از ارتقاء قدرت دفاعی خود فروگذار نخواهند کرد.

امیر حاتمی نقشه دیگر دشمن در تضعیف وحدت ملی را رواج اختلافات قومی و قبیله ای دانست و اظهار داشت: دشمن سعی دارد در خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با ایجاد اختلاف و دوگانگی وحدت و انسجام ملی را خدشه دار سازد و بر این مبنا همه باید هوشیار و آگاه باشیم که امنیت، آرامش و سربلندی کشور مرهون وحدت و انسجام ملی است و همه باید با احساس مسئولیت در برابر توطئه دشمن ایستادگی کرده و امید آنان را ناامید سازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مروری به تاریخچه دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران افزود: دشمنی های آمریکا با ملت بزرگ ایران، ریشه در تاریخ این ملت داشته و اخیرا نیز سازمان اطلاعات آمریکا CIA اعلام داشته که میز ایران را در این سازمان به مرکز تبدیل کرده که این نشان دهنده عمق، حجم و گستردگی خصومت این کشور با نظام و ملت اسلامی است که هوشیاری و آمادگی ملت را بیش از پیش می طلبد.

وزیر دفاع در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از تلاشهای مدیران ارشد وزارت دفاع در استانهای کشور، خواستار همدلی، هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر یگان های وزارت دفاع در استانها برای اجرای مأموریت سازمانی شد و ادامه داد: از مؤلفه های مورد تاکید و انتظار وزارت دفاع در استانها، هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر با نیروهای مسلح استانی، سازمان ها و نهادهای دولتی و رعایت اخلاق مداری، دینمداری و وظیفه مداری به عنوان نمایندگان شایسته ودجا در استانها است.

امیر حاتمی با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر رسیدگی و توجه ویژه به بازنشستگان نیروهای مسلح، از مدیران ارشد وزارت دفاع به ویژه مدیران سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خواست نهایت لطف، مهربانی، دلسوزی و تعامل را با بازنشستگان محترم داشته و تمام سعی شان را در برطرف کردن مشکلات آنان معطوف دارند.
در پایان این همایش مدیران ارشد وزارت دفاع در استانها، گزارش عملکرد یک ساله خود را تشریح کردند و وزیر دفاع به سئوالات آنان پاسخ داد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار