سردار رودکی به دفاع پرس خبر داد؛

همایش ملی «علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش» فردا برگزار می‌شود

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: همایش ملی «علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش» فردا (6 اسفند) با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ - 24February 2018

همایش ملی «علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش» فردا برگزار می‌شودسردار سرتیپ «محمدنبی رودکی» رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دبیر همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: برگزاری همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش، از برنامه‌های دانشگاه عالی دفاع ملی است که در سال 96 در دستور کار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس قرار گرفته است.

وی افزود: این همایش فردا (6 اسفند) با ارائه 10 مقاله با هدف نشر و ترویج علوم و معارف گنجینه بزرگ ایثار، افتخار، ابتکار و حماسه دفاع مقدس در آموزش و پرورش برگزار می‌شود و لازم است حماسه‌ها و آموزه‌های دوران دفاع مقدس به تناسب زبان و سن دانش آموزان و در تمامی مقاطع تحصیلی ورود پیدا کند.

سردار رودکی خاطرنشان کرد: بیش از 200 کتاب در طول دوران تحصیلی 12 ساله به دانش آموزان تدریس می‌شود و اکنون نیز حدود 13 میلیون نفر در کشور ما دانش آموز هستند. اگر آموزه‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس را با رعایت زبان روانشناسی و روان‌شناختی وارد کتب درسی نکنیم، فرصت مهمی را از دست داده‌ایم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که پیشرفت‌ها و خلاقیت‌ها از آموزش و پرورش شروع می‌شود؛ بنابر این برگزاری همایش علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بیان کرد: سخنرانان همایش فردا، سردار سرلشکر پاسدار دکتر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرروش خواهند بود. همچنین حجت الاسلام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش دیگر سخنران این مراسم خواهد بود. سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و بنده نیز به ارائه گزارشی خواهیم پرداخت.

سردار رودکی گفت: بعد از برگزاری این همایش، فرآیند بارگذاری و پیگیری برای تولید علوم و معارف دفاع مقدس و آماده‌سازی محتوا برای آموزش و پرورش آغاز خواهد شد و پیش‌بینی‌هایی در این رابطه در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس صورت گرفته است.

دبیر همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش همچنین عنوان کرد: قبل از برگزاری این همایش در جلسه‌ای با عنوان «بزم اندیشه» و با حضور مدیران پژوهشگاه و 1500 مولف کتب درسی به تبادل نظر در این خصوص پرداخته‌ایم. همچنین اخیراً تور علمی ویژه برخی از مولفین به بوشهر برگزار شد. تور علمی بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات سپاه نیز برگزار شد که مولفان وقتی یادداشت‌های زمان جنگ راویان را دیدند، و خلاقیت آن سرداران و امیران شهید را متوجه شدند، اعلام کردند که ما نیاز به این اسناد داریم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار