معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد:

رسالت دانشجویان شاهد و ایثارگر ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است

«محمدرضا هاشمی» گفت: وظیفه دانشجویان شاهد و ایثارگر در سنگر دانشگاه، تلاش و پشتکار در کسب علم است، تا از این طریق جایگاه جمهوری اسلامی را به عنوان میراث شهدا در سطح بین‌المللی ارتقاء دهند.
کد خبر: ۲۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵ - 07March 2018

رسالت دانشجویان شاهد و ایثارگر ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی در سطح بین المللی است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن روز شهید، مراسم گرامیداشت این روز با حضور «فداحسین محمدی» رئیس اداره شاهد و ایثارگر سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت­‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «محمدرضا هاشمی» معاون آموزشی دانشگاه فردوسی و جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

«محمدرضا هاشمی» در این مراسم با گرامی‌داشت روز شهید اظهار داشت: شما افتخار آفرینان دانشگاه­‌ها به واسطه عهدی که با خانواده‌های شاهد و ایثارگر بسته‌اید، مسئولیت سنگینی را که همان ادامه راه شهدا است بر عهده­ دارید. ایثار آموزشی و ایثار فرهنگی از جمله وظایف شما در جبهه تحصیل است.

وی افزود: وظیفه شما دانشجویان شاهد و ایثارگر در سنگر دانشگاه، تلاش و پشتکار در کسب علم است تا از این طریق جایگاه انقلاب اسلامی را به عنوان میراث شهدا در سطح بین المللی ارتقاء دهید.

حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در ادامه این مراسم، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س)، گفت: شما به عنوان منصوبین به جامعه ایثارگری باید متولیان متعهدی برای شهدا باشید و در مرحله اول خود به فرهنگ شهید و شهادت احترام بگذارید.

وی افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر با تحصیل و علم ­اندوزی در راستای حفظ حرمت شهدا و ایثارگران گام برمی­‌دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت مشاوره گرفتن دانشجویان اظهار داشت: ما باید بیاموزیم در مسیر رشد و پیشرفت، بر سختی­‌ها غلبه کنیم و برای اینکه به بهشت زندگی دست پیدا کنیم، باید سنگ زیرین آسیاب باشیم. برای اینکه مشکلات را با بهترین راه حل­‌ها از بین ببریمۀ باید با کارشناسان مشورت کنیم و از آن‌ها مشاوره بگیریم.

معصومی در پایان سخنان خود تأکید کرد: تلاش ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که برای رسیدن جامعه هدف به افق‌هایی که پیشرو دارد، کمک حال آن‌ها باشیم. ما در کنار شما هستیم و خواهیم بود. به حول و قوه الهی و به کوری چشم کسانی که به فرهنگ ایثار و شهادت اعتقاد ندارند، شاهد روزی خواهیم بود که مدیریت جامعه را به دست بگیرید.

در پایان این مراسم از جمعی از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر دانشگاه­‌های استان­‌های «خراسان رضوی»، «خراسان شمالی»، «خراسان جنوبی» و «سمنان» تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها