برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن نوجوانان کشور در بخش پسران معرفی شدند/ آغاز مسابقات دختران

برگزیدگان سی‌ و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران، در مراسم اختتامیه این دوره معرفی و از آنان تجلیل شد. مسابقات بخش دختران نیز آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 17September 2014

برگزیدگان سی و ششمین دوره  مسابقات قرآن نوجوانان کشور در بخش پسران معرفی شدند/ آغاز مسابقات دختران

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه ها در بخش پسران از شنبه 22 اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری دشت بهشت استان البرز آغاز شد و برگزیدگان این دوره ، با حضور آیت الله عابدی ، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج و جمعی دیگر از مسئولان روز 25 شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه تجلیل شدند.

براساس این گزارش، در رشته اذان، محمدمهدی بیگی از تهران رتبه اول، روحالله زارع از بوشهر رتبه دوم، سهیل مقدس از کرمان رتبه سوم، مجتبی آبیاری از یزد رتبه چهارم و محمدهادی ساجدی از گیلان رتبه پنجم را کسب کردند.

این گزارش می افزاید: در رشته ترتیل قرآن، مهدی حکیمی از اردبیل رتبه اول، محمدمهدی قهاری از قم رتبه دوم، مسعود شریفی از مرکزی رتبه سوم، موسیالرضا سعیدی از خراسان رضوی رتبه چهارم و رسول حمیدیان از خوزستان رتبه پنجم را به دست آوردند.

همچنین در حفظ کل قرآن، محمدحسین بهزادفر از تهران رتبه اول، علی اسدی از تهران رتبه دوم، امیرحسین شریفیزاده از تهران رتبه سوم، محمد داودفلاحی از یزد رتبه چهارم و امیررضا زارعان از آذربایجان شرقی رتبه پنجم را کسب کردند. امیر فیضی، حافظ کل قرآن کریم نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است، در رشته قرائت نیز سیدمحمدصادق حسینی از خراسان رضوی رتبه اول، محمدجواد علمی از خراسان رضوی رتبه دوم، محمد احمدآبادی از خراسان رضوی رتبه سوم، علیرضا امامی از تهران رتبه چهارم و علی غلامی از قزوین رتبه پنجم را کسب کردند.

در رشته حفظ 20 جزء مهدی محمدی از زنجان، حمید امینی از قم، محمد محمودی از آذربایجان شرقی، امیررضا رحیمی از گیلان، سجاد فیاض از خراسان شمالی به ترتیب رتبه اول تا پنجم را بدست آوردند.

 

آغاز مسابقات دختران نوجوان

سیو ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه شکوفهها در بخش خواهران در مجموع با 112 شرکت کننده از عصر روز سه شنبه 25 شهریورماه آغاز شد.

 از این تعداد 20 نفر در رشته حفظ کل، 25 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 32 نفر قرائت و 35 نفر در بخش ترتیل شرکت میکنند.

با دعوت صورت گرفته تعدادی از اساتید راهنما ، مشاوران و قاریان مطرح کشور، طی روزهای برگزاری مسابقات قرآنی همراه نوجوانان هستند تا هم الگویی مناسب برای نوجوانها در زمینه حفظ و تلاوت قرآن باشند و هم به افزایش سطح اعتماد به نفس و روحیه آنها در مسابقات کمک کنند.

در بخش خواهران نیز اساتیدی همچون «نافذکلام»، «مجرد»، «اعظم الوندی»، «گنبدی»، «خانبابا»، «معصومه آگاهی»، «دیانی»، «کاتب»، «شبانی» و «ملکی» اعضای هیات داوران را تشکیل می دهند.

مسابقات بخش خواهران تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان روز جمعه 28 شهریورماه برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار