حجت الاسلام شهیدی در مراسم بزرگداشت روز شهدا؛

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است که با آن توانسته ایم با قدرت در مقابل دشمنان دین و انقلابمان بایستیم و لذا مقام معظم رهبری تاکید می کنند این فرهنگ باید در جامعه زنده بماند.
کد خبر: ۲۸۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 13March 2018

وجود بیش از 9 هزار خانواده چند شهیده در کشوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم روز بزرگداشت شهدا که صبح امروز در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد از روز 22 اسفند به عنوان یوم الله یاد کرد اظهار داشت: روزهای استثنایی برای مردم پر خاطره است. 22 اسفند، 22 بهمن، 15 خرداد و غیره برای مردم روزهای استثنایی است. امام با دید وسیع خود دستور تشکیل بنیاد شهید در 22 اسفند را داد.

وی افزود: خانواده های شهدای حاضر در مراسم از تهران، شهرری و کرج هستند که شامل خانواده شهدای دفاع مقدس، برخی شهدای قبل انقلاب از بین 2 هزار و 285 شهید پیش از انقلاب و نیز برخی از خانواده شهدای مدافع حرم هستند.

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: این فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است که با آن توانسته ایم با قدرت در مقابل دشمنان دین و انقلابمان بایستیم و لذا مقام معظم رهبری تاکید می کنند این فرهنگ باید در جامعه زنده بماند. وظیفه ما به خصوص فرزندان شهدا و ایثارگران است که راه شهدا را ادامه دهند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه آماری از تعداد شهدا گفت: 190 هزار شهید دفاع مقدس، 17 هزار شهید ترور، سه هزار شهید قبل انقلاب، شهدای منا و حله کربلا، آمار شهدا را امروز به 230 هزار نفر رسانده است.

وی افزود: این انقلاب به برکت خون شهدا باقی خواهند ماند، هشت هزار و 232 خانواده 2 شهید، 639 خانواده سه شهید، 106 خانواده چهار شهید و 56 خانواده پنج شهید داریم.

حجت الاسلام شهیدی در بیان خاطره ای گفت: خانواده شهیدان سجادی چهار فرزند خود را دادند و پدر خانواده نیز به شهادت رسیده بود و در دیداری که با مادر خانواده داشتیم ایشان می گفت به رهبر بگویید 2 پسر دیگر دارم تا آن ها را تقدیم انقلاب کنم. این فرهنگ نشات گرفته از عاشورا و امام حسین (ع) است که بعد 1400 سال نتوانسته اند آن را از بین ببرد.

در پایان از فرزند شهید صدوق گلپایگانی، اعظم سالاری قصردالدشتی همسر شهید عبدالله اسکندری، حلیمه ابراهیمی همسر عبدالحسین زرین معروف به صیاد خمینی، زهرا حمیدی فرزند و مادر و همسر شهید، عفت سلطانی مادر سه شهید ورکیانی، مادر شهیدان حقیقی، ام البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی، منصوره کرمی همسر شهید مسعود علی محمدی، زهرا ملازهی همسر شهید عمر ملازهی شهید اهل سنت مدافع حرم و پدر شهید محسن قوطاسلو تقدیر شد. همچنین تابلو و عبایی از طرف رئیس بنیاد شهید به حجت الاسلام گلپایگانی اهدا شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها