سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر:

وظیفه رسانه ها مطالبه گری در خصوص دفاع مقدس است/ انعکاس نقش زنان در دفاع مقدس باید پر رنگ تر شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس جز افتخارات کشور است و همه کشور در آن سهیم هستند و این برهه از تاریخ برای همه آزادگان جهان می باشد.
کد خبر: ۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳ - 07September 2013

وظیفه رسانه ها مطالبه گری در خصوص دفاع مقدس است/ انعکاس نقش زنان در دفاع مقدس باید پر رنگ تر شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در نشست هم اندیشی با سردبیران و مدیران رسانه ها ضمن تبریک هفته کرامت، جهاد و مقاومت را کلید اصلی دفاع مقدس و  اتفاقات در منطقه دانست و اظهار داشت: در بنیاد حفظ آثار به دنبال مشاورت و مشارکت هستیم.

سردار کارگر افزود: پیروز واقعی در دفاع مقدس مردم بودند و سهم بسیاری در جنگ تحمیلی داشتند.

وی با بیان این که دفاع مقدس متعلق به همه اقشار، صنوف، سلیقه ها و تفکرات مختلف است، ادامه داد: دولت دهم و دولت فعلی هر دو شعارشان دفاع از ارزش ها بوده و رئیس جمهور کشور هم خود را متعلق به دفاع مقدس می داند و برنامه های خوبی در این خصوص بیان داشته اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس جز افتخارات کشور است و همه کشور در آن سهیم هستند و این برهه از تاریخ برای همه آزادگان جهان می باشد.

سردار کارگر تاکید کرد: در موضوع دفاع مقدس اعتقاد داریم همه جناح های سیاسی و گروه ها باید حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه زنان در عرصه دفاع مقدس نقش فعال داشته اند، ادامه داد: نقش زنان در دفاع مقدس بیشتر از مردان بوده است  و اگرزنان ما درعرصه دفاع مقدس ایستادگی نمی کردند و از فرزندان، همسران و رزمندگان حمایت نمی کردند، هیچ گاه پیروز نمی شدیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی افزود: اکثر افراد تصور می کنند عرصه دفاع مقدس یک مسئله مردانه است و در این عرصه با توجه به آرشیوهای موجود بیشتر نقش مردان دیده شده است.

سردار کارگر با بیان برخی کاستی ها در حوزه دفاع مقدس، تصریح کرد: رسانه ها و مطبوعات باید این کاستی ها را بیان کنند تا بتوانیم این موضوعات را حل نماییم.

وی وظبفه مطبوعات و رسانه ها را مطالبه گری دانست و تاکید کرد: باید بر اساس نیاز مخاطبان تلاش کرد تا کاستی های موجود در خصوص دفاع مقدس بر طرف شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: بنیاد یک نهاد لشکری و کشوری بوده و 8 نفر از 15 نفری که عضو هیئت مدیره بنیاد هستند از مقامات کشوری می باشند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای دستیابی به موفقیت در زمینه دفاع مقدس، باید مشتری مدار بود. یکی از اشکالات ما در مباحث مربوط به دفاع مقدس، بحث مخاطب شناسی است، زیرا اگر مخاطب شناسی درستی نداشته باشیم مسلما در این موارد با مشکل مواجه خواهیم شد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: خبرگزاری دفاع مقدس موظف به تهیه سند راهبردی رسانه ای دفاع مقدس است و تاسیس باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس نیز می تواند به پیشرفت این موارد کمک نماید.

وی همچنین خواستار تشکیل جلسات فصلی همفکری با حضور اصحاب رسانه شد و گفت: برگزاری این جلسات میتواند در همفکری اهالی رسانه در زمینه دفاع مقدس موثر بوده و زمینه موفقیت در این زمینه را فراهم کند.

لازم به ذکر است در این جلسه آقای پاک آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی، کاوه اشتهاردی مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس و تعدادی از سردبیران، مدیران ارشد و خبرنگاران حضور داشتند که به بیان نظرات خود در خصوص دفاع مقدس پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار