معرفی شهدا (۱۶)؛

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

رزمندگان جان برکف استان یزد و خانواده‌های‌شان، با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی، کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند.
کد خبر: ۲۸۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ - 20April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «رضا مرتضائی ندوشن»، «سیدحسین وزیری هامانه»، «سیدمحمود رضوی کوشکوئی»، «محمدعلی جوکار»، «حسن ساده»، «سعید عطابخش»، «سعید نایب مهدی آباد»، «محمدرضا ریکازاده»، «مسعود سلطانی گردفرامرزی»، «مهدی فلاح‌دره»، «سیدحسین حسینی برکوئی»، «غلامرضا رشیدی بفروئی»، «علی‌اکبر دهقانی سانیج»، «محمدرضا حاجی صفری هامانه»، «مهدی بصیری شورکی»، «محمدمهدی طاهری‌زاده زارچ »، «علی مهرابی بهرمان»، «غلام‌علی ساغندی»، «احمد آخوندزاده»، «محمدعلی احمدی دربرزی»، «جلیل ادهمی چهارفرسخی»، «مهدی باغی»، «محمدعلی باقیان زارچی»، «محمدصادق تقی‌زاده هنزائی»، « عبدالمجید جعفری ندوشن»، «محمدرضا جعفری ندوشن»، «علیرضا جعفری ندوشن»، «حیدرعلی جعفری ندوشن»، « مجید حاتمی تاجیک»، «محمدرضا حاجی عبداللهی»، «سیدمحمد حیدری یزدی»، « محمدرضا خالقی موری»، «حسین خلیل‌زاده علی‌آباد»، «علیرضا خواجه دهدشتی»، «حمید دانشجو» و «حسین دهقان بهابادی»  شهدایی از استان یزد هستند که در فروردین‌ماه به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه، این شهدا را معرفی می‌کنیم.

شهید «رضا مرتضائی ندوشن»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

ششم تیرماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش «عباس» کشاورزی می‌کرد و مادرش «ربابهـ نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. نجار بود که به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و دهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت امدادگر در «شاخ شمیران» توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم، شهید شد. پیکرش مدت‌ها در همان منطقه بر جا ماند و بیست و چهارم تیر‌ماه سال ۱۳۷۱، پس از تفحص در گلزار شهدای روستای «صدرآباد ندوشن» تابعه شهرستان «میبد» به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

آرزو دارم که‌ ای کاش بیش‌تر از این می‌توانستم به اسلام خدمت کنم و با دشمنان مبارزه کنم.

خواهرم حجاب را رعایت کن.

خواهرم زینب‌وار صبر و استقامت داشته باش.

شهید «سیدحسین وزیری هامانه»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

پنجم تيرماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان «يزد» به دنيا آمد. پدرش «سيدعباس» كشاورز بود و مادرش «سكينه» نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته «اتومكانیک» درس خواند و ديپلم گرفت. پاسدار كميته انقلاب اسلامی بود که به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. دهم فروردين‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت فرمانده گروهان در «شاخ‌شميران» به شهادت رسيد. پيكر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سرانجام هفتم مردادماه سال ۱۳۷۴ پس از تفحص، در گلزار شهدای «خلدبرين» زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

باید امروز شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود.

همواره بکوشید با توسل بیش‌تر به ائمه اطهار خود را به خدا نزدیک کنید.

سعی کنید همگی تکیه‌گاه یکدیگر باشید.

شهید «سیدمحمود رضوی کوشکوئی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

دهم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «سیدمصطفی» بنّا بود و مادرش «ربابه» نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته «اقتصاد» درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و دهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت جانشین فرمانده گردان «محمدرسول‌الله (ص)» در «شاخ شمیران» هنگام درگیری با نیرو‌های عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سرانجام در پانزدهم آذر‌ماه سال ۱۳۷۰ پس از تفحص، در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

باید علاوه بر تقویت ایمان خود، با تجهیز بیشتر علم مبارزه را فرا گیرید.

زیرا اسلام اقتضا می‌کند که هر کجا اسلام است شما هم باید در صحنه باشید.

خواهران در راه اسلام صبر زینبی پیشه کنید و مانند زینب پیام‌رسان باشید.

شهید «محمدعلی جوکار»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم مهرماه سال ۱۳۵۱ در شهرستان «یزد» دیده به جهان گشود. پدرش «غلامرضا» کارگر کارخانه بافندگی بود و مادرش «زهرا» نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. تعمیرکار لوازم خانگی بود که به عنوان نیروی داوطلب از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت تک‌تیرانداز در «شاخ‌شمیران» توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به دست و شکم، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای حسینیه ابوالفضل (ع) «خیرآباد» (زادگاهش) به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

وصیتم به شما ملت شهیدپرور این است که نگذارید اسلحه به خون آغشته‌ام بر زمین بماند.‌ ای برادرم می‌خواهم سنگر علم و تربیت را رها نکنید و با علم خود و حلم خود، راه برادر شهیدت را ادامه دهی.

شهید «حسن ساده»:

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش «یحیی» فرش فروش بود و مادرش «ربابه» نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و یازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷، با سمت آر.پی.جی زن و بی سیم چی در «شاخ شمیران» توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به گردن و سینه، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه

پروردگار من! همانا که در دنیا گناهانی از مرا پوشانده‌ای و من از توبه آن نیازمندم که در آخرت گناهان مرا بپوشانی.

شهید «سعید عطابخش»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

نهم آذرماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش «حسین» راننده کامیون بود و مادرش «صدیقه» نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. در مغازه لوازم یدکی شاگردی می‌کرد. وی به عنوان پاسدار وظیفه به جبهه رفت و یازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت فرمانده دسته در «شاخ شمیران» به‌هنگام درگیری با نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به دست و پا، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

اگر روزی شهادت از امام و روحانیت برداشتید، آن روز، روز عزای شما است.

خواهرانم سیاهی چادر شما کوبنده‌تر از سرخی خون من است.

هرچه بیشتر در جبهه حضور یابید، مخصوصاً روحانیت مسئول، که منافق نتواند حیله بدست آورد و امت شهید پرور را فریب دهد.

شهید «سعید نایب مهدی‌آباد»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

بیست و چهارم مردادماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «علی» در کارخانه کارگری می‌کرد و مادرش «فاطمه» نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. «تراشکار» بود که به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. وی یازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت آر.پی‌.جی‌ زن در «شاخ شمیران» توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

امیدوارم که همیشه در کار‌های خود، همچون کوه محکم و استوار باشید.‌ ای پدر و مادر و خواهرانم! برای من گریه نکنید.

شهید «محمدرضا ریکازاده»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. پدرش «قاسم» کشاورز بود و مادرش «خدیجه» نام داشت. در حد خواند و نوشتن سواد آموخت. بنّا و معمار بود که داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و سیزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت غواص در جزیره «مجنون» عراق بر اثر اصابت ترکش به صورت، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای روستای «محمدآباد» تابعه شهرستان «یزد» به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه

هدف اصلی ما کربلا و قدس می‌باشد.

ان‌شاءالله پرچم پرافتخار اسلام را در سراسر جهان برافراشته کنیم.

دین اسلام را یاری کنید تا ابرقدرت‌های جهان را به خاک بمالیم.

شهید «مسعود سلطانی گردفرامرزی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

بیست و پنجم شهریور‌ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «محمد» در کارخانه کارگری می‌کرد و مادرش «رباب» نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. «شوفاژکار» بود که داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سیزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۴ با سمت تک‌تیرانداز در شرق رود «دجله» عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای روستای «گردفرامرز» تابعه زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

تنها یار و مددکار انسان، خداوند است.

آری، بازگشت همه به سوی خداست و این نعمتی که خداوند نصب ما، بشر گردانیده است.

شهید «مهدی فلاح‌دره»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

بیست چهارم دی‌ماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش «حسین» کارگر بنّا بود و مادرش «ربابه» نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. شاگرد خیاطی بود که به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. سیزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۴ با سمت خدمه دوشکا در شرق رود «دجله» عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

خدایا! برایم بیامرز آن گناهانی را که امید را قطع می‌کند و آن گناهانی که بلا را فرود می‌آورد.

خدایا! برایم بیامرز آن گناهانی که نعمت‌ها را تغییر می‌دهد.

شهید «سیدحسین حسینی برکوئی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

چهاردهم فرودین‌ماه سال ۱۳۵۰ در روستای «کوشک» از توابع شهرستان «بافق» به دنیا آمد. پدرش «سیدجعفر» کارگر معدن بود و مادرش «فاطمه» نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود که داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. وی دهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت تک‌تیرانداز در «شاخ شمیران» توسط نیرو‌های عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سرانجام شانزدهم شهریورماه سال ۱۳۷۲ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

دنیا عرصه امتحان و آزمایش است.

محرمات خداوند را کنار بگذارید و به آن‌چه خداوند دستور داده است عمل کنید.

نماز را کوچک نشمارید و همیشه به نماز جماعت بروید.

شهید «غلامرضا رشیدی بفروئی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

چهاردهم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «حسن» نساج بود و مادرش «ربابه» نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته ریاضی و همچنین قاری قرآن بود که داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. وی سوم خردادماه سال ۱۳۶۵ با سمت تک‌تیرانداز در پیچ «انگیزه» هنگام درگیری با نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

از خدا بخواهید که ما را به موفقیت کامل که پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر جهانی و صدامیان است [برساند].‌

ای خواهران! زینب‌وار به انقلاب اسلامی خدمت کنید.‌ ای برادران! راه شهیدان را ادامه دهید و در کار‌ها با هم اتفاق نظر داشته باشید.

شهید «علی‌اکبر دهقانی سانیج»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۱ در «سانیج» از توابع شهرستان «تفت» به دنیا آمد. پدرش «بمانعلی» کشاورز بود و مادرش «فاطمه» نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود و سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. وی به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و چهاردهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ با سمت تک‌تیرانداز در محور «دهلران» بر اثر اصابت گلوله توپ به خودرواش و سقوط در دره به شهادت رسید. پیکر وی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

ملت عزیز! بدانید من این راه را شناخته پیمودم.

بدانید که همه شما در حال امتحان هستید.

مرگ حق است و چه بهتر که این مرگ در راه خدا و با شهادت همراه باشد.

شهید «محمدرضا حاجی صفری هامانه»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

نوزدهم آبان‌ماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش «حسن» کارگر بود و مادرش «فاطمه» نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. آهنگری و بنایی می‌کرد که به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. وی پانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۴ با سمت دیده‌بان در شرق رود «دجله» عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش قرار دارد. برادرش «علی محمد» نیز به شهادت رسیده است.

فرازی از وصیت‌نامه:

به میدان کارزار می‌روم و امیدوارم خداوند به لطف رحمتش از من درگذرد و این خون را در جهت اسلام قبول کند.

از همه برادران و خواهران می‌خواهم محکم برای اسلام فعالیت کنید.

شهید «مهدی بصیری شورکی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

نوزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۳۸ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «محمدعلی» نساج بود و مادرش «عصمت» نام داشت. دانشجوی دوره کاردانی در رشته «ریاضی» بود که داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت تک‌تیرانداز در جزیره «مجنون» عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

زندگی جاوید ما همان جهان آخرت می‌باشد.

توشه سفر آخرت جز تقوا چیزی نمی‌تواند باشد.

سفارش دیگری که به شما خانواده خود دارم این است که به سخنان امام خمینی عزیز [گوش کنید] و سخنان او را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

شهید «محمدمهدی طاهری‌زاده زارچ»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

بیست و پنجم دی‌ماه سال ۱۳۴۳ در شهر «زارچ» از توابع شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «غلامرضا» امام جماعت و طلبه بود و مادرش «بی‌بی طاهره» نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. داوطلبانه به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و شانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱ با سمت تک‌تیرانداز در «سوسنگرد» بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «باغ رضوان» زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه‌:

ای برادرم! برخیز و سلاح شهیدان را برگیر

شهید «علی مهرابی بهرمان»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

هفدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان «کرج» به دنیا آمد. پدرش «محمود» بنّایی می‌کرد و مادرش «سکینه» نام داشت. دانش آموز اول متوسطه بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پانزدهم مرداد‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت تک‌تیرانداز در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پاهایش، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» یزد واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

برادرانم! به درس خواندن‌تان ادامه دهید تا در آینده بتوانید یکی از چرخ‌های این مملکت را به حرکت درآورید.

از شما خواهرانم می‌خواهم که فرزندان‌تان را زینب‌گونه و حسین‌وار تربیت کنید‌.

ای برادران! از این مرز و بوم حراست کنید.

شهید «غلام‌علی ساغندی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

پانزدهم مردادماه سال ۱۳۴۹ در روستای «ساغند» تابعه شهرستان «اردکان» به دنیا آمد. پدرش «حسین» کارگر ذوب آهن بود و مادرش «زهرا» نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان بسیجی به جبهه رفت و هفدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ در «شاخ شمیران» هنگام درگیری با نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و کمر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیت‌نامه:

دوستان امیدوارم که اسلحه مرا برزمین نگذارید.

پیکر مرا به همه نشان بدهید و دست هایم را باز بگذارید تا همه بدانند که هیچ از دنیا نبرده‌ام.

در راهپیمایی‌ها و نماز جمعه شرکت کنید.

شهید «احمد آخوندزاده»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم شهریورماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش «علی اصغر» تعمیرکار خودرو بود و مادرش «زهرا» نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه در رشته ریاضی و همچنین قاری قرآن بود که داوطلبانه از سوی بسیج به جبهه رفت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت کمک‌ آر.پی‌.جی‌ زن در «شلمچه» به شهادت رسید و پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند تا اینکه یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

از خواهران تقاضا دارم که حفظ حجاب نمایند، چون حجاب یک زن کوبنده‌تر از خون یک شهید است.

از شما می‌خواهم مساجد که سنگر عبادی سیاسی و یکی از رگ‌های حیاتی می‌باشد را با خط مشی حزب‌الله حفظ نمایید.

توصیه می‌کنم شما را به تقوا و طلب آمرزش از گناهان.

شهید «محمدعلی احمدی دربرزی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم شهریورماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان یزد چشم به جهان گشود. پدرش «حسین» فرش فروشی می‌کرد و مادرش «معصومه» نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته ریاضی بود که داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت غواص در «شلمچه» به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پنجم اسفندماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص، در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه‌:

ای امت فداکار! همیشه و در همه حال خدا را ناظر در امور روزمره بدانید.

ملت غیور و سر افراز! میدان سیاسی را برای دشمنان داخلی تنگ سازید که در کمین ضربه زدن به اسلام عزیز نسشته و قلب مسلمین را نشانه گرفته‌اند.

از محصلین و همکلاسی‌های عزیز می‌خواهم که سنگر مدرسه را حفظ کنند.

شهید «جلیل ادهمی چهارفرسخی»

 

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

سیزدهم آبان‌ماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «نصرالله» در شهرداری کارگری می‌کرد و مادرش «سکینه» نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند و نقاش ساختمان بود که به عنوان پاسدار افتخاری (داوطلبانه) در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت نیروی واحد مخابرات و غواص در «شلمچه» بر اثر اصابت ترکش و موج انفجار به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در همان منطقه بر جا ماند و سرانجام هفتم مرداد‌ماه سال ۱۳۷۴، پس از تفحص در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرانش «مرتضی» و «عباس» نیز به شهادت رسیده­‌اند.

فرازی از وصیت‌نامه:

خداوندا! مگر خونی هست که برای اسلام ریخته شود و بی‌ثمر باشد؟

مگر می‌شود رهبری چون امام و الگویی چون حسین (ع) و کربلائیان باشند و جنگ پیروز نشود؟

شهید «مهدی باغی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم خردادماه سال ۱۳۴۲ در «تهران» به دنیا آمد. پدرش «محمدحسن» معمار بود و مادرش «معصومه» نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنا و معمار بود و سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. وی داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در «شلمچه» به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پنجم اسفند‌ماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص، در گلزار شهدای «خلدبرین» یزد به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

از برادرانم تقاضا دارم که تفنگ مرا زمین نگذارند.

خواهرم! حجاب‌تان اولین تکلیف‌تان است، بکوشید که حجاب‌تان همان‌گونه که اسلام و قرآن می‌خواهد، باشد.

شهادت امری است که از بدو ظهور اسلام، همگان را به دنبال خود کشانده و از بین آن‌ها عاشقان را برگزیده است.

شهید «محمدعلی باقیان زارچی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۵ در شهر «زارچ» از توابع شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «حسین» کشاورز بود و مادرش «فاطمه صغری» نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته «اقتصاد» بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت نیروی واحد اطلاعات عملیات در «شلمچه» بر اثر اصابت گلوله به سر و ترکش به پا، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «باغ رضوان» زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

ملت مسلمان! نماز جمعه‌ها را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنید.

مساجد را خالی نکنید، سپاه و بسیج و پایگاه را مستحکم بدارید.

اوقات خود را به عبادت و مطالعه بگذرانید.

شهید «محمدصادق تقی زاده هنزائی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

چهارم آذر‌ماه سال ۱۳۴۱ در «تهران» به دنیا آمد. پدرش «اکبر» خواربارفروش بود و مادرش «صدیقه» نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کارگر کارخانه بافندگی بود که سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب ۲ دختر شد. وی داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در «شلمچه» بر اثر اصابت ترکش نارنجک و اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» یزد واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

دنیا به منزله پلی است و عاقلان می‌دانند که توقف روی پل معنی ندارد.

مساجد را که سنگر عبادی، سیاسی و از رگ‌های حیاتی می‌باشد با خط مشی حزب‌الله حفظ نمایید.

این دنیا محل کشت و زرع است، در آن دنیا است که هر چه کاشته‌ایم برداشت خواهیم کرد.

شهید «عبدالمجید جعفری ندوشن»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یکم خردادماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «محمدحسن» کارگر کارخانه بود و مادرش «فاطمه بیگم» نام داشت. تا پایان دوره کاردانی در رشته «تربیت معلم» درس خواند. معلم بود که داوطلبانه از سوی بسیج به جبهه رفت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ با سمت فرمانده گروهان در «شاخ شمیران» توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به شکم و قلب، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای حسینیه علیا شهر ندوشن تابعه شهرستان «میبد» به خاک سپردند. برادرش «محمدرضا» نیز شهید شده است.

فرازی از وصیت‌نامه:

کسانی که به لقاءالله پیوستند و در راه خدا هجرت کرده‌اند، ظاهراً جای‌شان خالی است.

خواهرم! با حجابت به مردم بگو که برادرم در جبهه برای پیاده شدن احکام اسلام شهید شده است.

خواهرم! یکی از خواسته‌های شهیدان تحقق حجاب است.

شهید «محمدرضا جعفری ندوشن»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

هشتم خردادماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «محمدحسن» کارگر کارخانه بود و مادرش «فاطمه بیگم» نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته «تجربی» بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در «شلمچه» به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سرانجام پنجم اسفند‌ماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیرآباد (زادگاهش) به خاک سپرده شد. برادرش «عبدالمجید» نیز شهید شده است.

فرازی از وصیت‌نامه‌:

ای برادرم! راه مرا ادامه دهید.‌ ای خواهران! همچنان که زینب صبر کرد [شما نیز] صبر داشته باشید.

به رهنمود‌های امام گوش کنید و آن‌ها را در عمل و زندگی سرمشق قرار دهید.

شهید «علی‌رضا جعفری ندوشن»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

یكم دي‌ماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش «ميرزاحسن» كشاورز بود و مادرش «مريم بيگم» نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته «انساني» بود که داوطلبانه به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت تك‌تيرانداز در «شلمچه» به شهادت رسيد و پيكر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند تا اینکه سرانجام در پنجم اسفند‌ماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص، در گلزار شهداي شهر «ندوشن» تابعه شهرستان «میبد» به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

ای خواهران عزیزم! به خدا توکل کنید و از خدا کمک بخواهید.

انسان وقتی که در مقابل آزمایش‌های الهی قرار گرفت، باید صبر کند تا پیروز شود.

ای برادرانم! با شهادت من وظیفه شما سنگین‌تر می‌شود، فکر و ذهن‌تان در راه خدا باشد.

شهید «حیدرعلی جعفری ندوشن»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

دهم مردادماه سال ۱۳۴۹ در شهر «ندوشن» از توابع شهرستان «میبد» به دنیا آمد. پدرش «سلیمان» مقنی بود و مادرش «فاطمه» نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت آر.پی‌.جی‌ زن در «شلمچه» به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پنجم اسفند‌ماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

زمان تو شاهد باش و تاریخ تو بنویس که تمامی ما فقط و فقط برای رضای خدا فدا شده‌ایم.‌

ای خواهرم! حجابت را حفظ کن که این بهترین سلاح برای پیروزی بر علیه کفار و منافقین است.‌

ای مردم! بدانید که دنیا محضر خداست، هرگناهی که انجام ندهید که موجب ناخشنودی امام زمان و خداوند می‌گردد.

شهید «مجید حاتمی تاجیک»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

بيست و هفتم ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۵۰ در «تهران» به دنيا آمد. پدرش «غلامرضا» قالي فروش بود و مادرش «خديجه» نام داشت. دانش آموز اول متوسطه در رشته «اقتصاد» بود و در رشته «خطاطي» فعاليت مي‌كرد که داوطلبانه به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت و هجدهم فروردين‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت پيك گردان در «شلمچه» بر اثر اصابت گلوله به كمر، شهيد شد. پيكر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سرانجام پنجم اسفندماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص، در گلزار شهداي روستاي «عزآباد» تابعه شهرستان «اشكذر» به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

برادران! نگذارید کارها به دست انسان‌های غیرمتعهد بیفتد

نماز جمعه را ترک نکنبد، چون این پایگاه مستحکمی است بر ضد تفرقه‌اندازان و دشمنان.

به نمازهای‌تان اهمیت دهید و تا آن‌جا که امکان دارد آن‌ها را به جماعت و در وقت بخوانید.

شهید «محمدرضا حاجی‌عبداللهی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

پنجم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۶ در «یزد» به دنیا آمد. پدرش «علی بمان» کارمند راه آهن بود و مادرش «عصمت» نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. کانال ساز بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

خوشا آنان که راز و رمز رسیدن به رستگاری را در مکتب رهایی‌بخش و انسان‌ساز اسلام آموخته‌اند.‌ای ملت! تا آن‌جا که خون در بدن دارید و می‌توانید، برای خدا و رضای خدا بکوشید.

این دنیا چند روزی بیش نیست و باید از این دنیا رفت به آن‌جا که همیشه جاوید است، رفت.

شهید «سیدمحمد حیدری یزدی»

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در فروردین پرپر شدند

سی و یکم شهریورماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان «یزد» به دنیا آمد. پدرش «سیدعلی‌اصغر» در آموزش و پرورش کار می‌کرد و مادرش «صدیقه» نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته «ریاضی» درس خواند و دیپلم گرفت و داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در «شلمچه» بر اثر اصابت ترکش به پا، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای «خلدبرین» زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

صبر زینت مشکلات است.

درس بخوانید و سعی کنید برای جامعه اسلامی خود مفید باشید.

در برابر نفسانیات مقاوم باشید و در جهاد اکبر بکوشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها