معرفی شهدا (۱۵)؛

ستارگانی از خطه کویر که فروردین‌ماه درخشیدند

رزمندگان جان برکف استان یزد با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شد.
کد خبر: ۲۸۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 10April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «ناصر حسنی صدرآبادی»، «محمدعلی حوزمهر»، «محمدرضا شاکری حسین آباد»، «حبیب اله فرهنگ دوست»، «محمدرضا مومنی نسب»، «حسین درخشانی»، «علی شعرباف خیابانی»، «محمدرضا طالبی»،«حسین علی ماندگاری مزرعه علی»، «علی اصغر احمدی گاوافشاد»، «مجید اکرامی»، «مهدی حسینی حسین آبادی»، «حسن دشتی»، «مرتضی رحیمی زارچی»، «احمد رنجبرجمال آبادی»، «محمدرضا زارع باقی آبادی»، «محمدرضا سالاری صدرآباد»، «محمدرضا شورغینی»، «غلامرضا فاضلی زارچی»، «محمدمهدی قدک فروشان» و «احمد کریمی بندرآبادی»  شهدایی از استان یزد هستند که در فروردین‌ماه به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه این شهدا را معرفی می‌کنیم.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید ناصر حسنی صدرآبادی

يكم آذر ۱۳۴۸، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش علي، كشاورزي مي‌كرد و مادرش بي بي صغری نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. كارگر كارخانه بافندگي بود. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. هفتم فروردين ۱۳۶۷، در شاخ شميران هنگام درگيري با نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

سلام بر پدرانی که با غیرت و تعصب و شرف و وجدان خود درسی بزرگ به فرزندان خود می دهند. خدایا ایمانم را هر چه بیش‌تر افزایش بده تا در راه تو بتوانم آخرین مبارزه را با جهان کفر ادامه بدهد. بر مزار من تفکر کنید زیرا عالی ترین راه به مقصد من است.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدعلی حوزمهر

پنجم دي ۱۳۴۳، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، كشاورزي مي‌كرد و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم متوسطه درس خواند. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. هفتم فروردين ۱۳۶۴، با سمت تيربارچي در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت تركش به سر و سينه، شهيد شد. مزار او گلزار شهداي حسينيه عليا شهر ندوشن تابعه شهرستان میبد واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

خدایا شهادت را نصیب من کن زیرا من مشاق دیدار حسینم. با دشمنان اسلام و قرآن در ستیز باشید. وای بر آن روزی که روحانیت را از این ملت جدا سازند.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدرضا شاکری حسین آباد

چهارم تير ۱۳۴۳، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش صفر، كشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا اول متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. هفتم فروردين ۱۳۶۱، با سمت آرپي‌جي‌زن در شوش بر اثر اصابت تركش به صورت، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) خيرآباد زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

خدایا تو موفقم بدار که بدون رأی و فقط برای تو اعمال حسنه انجام بدهم. برادرم فرا گرفتن دانش را رها مکن. خدایا تو موفقم بدار تا در دنیا بنده‌ای مخلص برای تو باشم.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید حبیب اله فرهنگ دوست

بيست و ششم مرداد ۱۳۴۶، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش حسين، كارگر كارخانه بود و مادرش صديقه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه در رشته ماشين ابزار بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. هفتم فروردين ۱۳۶۴، با سمت ديده بان در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت تركش به صورت و دست، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

راه خدا بهترین و بالاترین راه هاست، پوینده و رهرو این راه باشید. همیشه صبر را پیشه خود سازید که خدا با صابران است. با همین خلوص نیت ها و دعاها توانستیم دشمنان اسلام را شکست بدهیم.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدرضا مومنی نسب

بيستم مهر ۱۳۳۹، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش ميرزاعلي، صاحب كارگاه بافندگي بود و مادرش خانم رباب نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته رياضي درس خواند و ديپلم گرفت. كارگر نساجي بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. هفتم فروردين ۱۳۶۴، با سمت سكانچي قايق در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت تركش به دست و پا، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

همانطور که تا به حال بار سنگین انقلاب را به دوش کشیده هم اکنون هم بیدار باشید. از پخش کردن حرفهای دیگران که بوی تفرقه و نفاق می دهد بپرهیزید. هیچگاه از کمبود ها نهراسید و گله نکنید و زمان صدر اسلام را به یاد آرید.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید حسین درخشانی

يكم مرداد ۱۳۳۹، در شهرستان مشهد به دنيا آمد. پدرش علي‌اكبر (فوت۱۳۶۰) كارمند بهداري بود و مادرش مريم نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته رياضي درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. هشتم فروردين ۱۳۶۱، با سمت منشي گروهان در دشت‌عباس هنگام درگيري با نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش به سر و پا، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي خواجه ربيع تابعه زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

از روحانیت متعهد خود را جدا ندانید. از اختلافات بپرهیزید که جدایی درمیان مسلمین به نفع شیاطین است.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید علی شعرباف خیابانی

سوم فروردين ۱۳۳۷، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين، كارگر بود و مادرش فاطمه (فوت۱۳۵۶) نام داشت. تا پايان دوره ابتدايي درس خواند. كشاورز بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج كرد و صاحب يك دختر شد. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. هشتم فروردين ۱۳۶۱، با سمت آرپي‌جي‌زن در شيب نيسان بر اثر اصابت تركش به شكم، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي امامزاده سيدجعفرمحمد زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

خدا می داند که تا همه جان ناقابل خودم پای اسلام ایستادم.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدرضا طالبی

پانزدهم تير ۱۳۴۴، در روستاي خرانق از توابع شهرستان اردكان به دنيا آمد. پدرش عباس، كشاورز بود و مادرش مريم نام داشت. تا پايان دوره ابتدايي درس خواند. او نيز كشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. هشتم فروردين ۱۳۶۴، با سمت تك‌تيرانداز در بمباران هوايي بانه برا ثر اصابت تركش به گردن، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين شهرستان يزد واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

از ولایت فقیه اطاعت کنید که ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است. ولایت فقیه است که می تواند سعادت دنیوی  و اخروی شما را ضمانت کند.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید حسین علی ماندگاری مزرعه علی

زندگی نامه: هفتم مرداد ۱۳۵۱، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش اكبر، كوره آجرپزي داشت و مادرش را فاطمه ناميدند. دانش آموز سوم راهنمايي بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. نهم فروردين ۱۳۶۷، در شاخ شميران هنگام درگيري با نيروهاي عراقي بر اثر اصابت گلوله به دهان و شكم، شهيد شد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و بيست و چهارم دي ۱۳۷۱، پس از تفحص در گلزار شهداي زادگاهش به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

سنگرهای مساجد را خالی نگذارید، راهی که من رفتم راه حق است و مسیر الهی است و صراط مستقیم است و جاده وصل به معبود است، خواهرم اسلحه شما حجابتان سیاهی چادرتان می باشد.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید علی اصغر احمدی گاوافشاد

دهم آبان ۱۳۴۲، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمود، خواربارفروش بود و مادرش زهرا نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته تجربي درس خواند و ديپلم گرفت. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت امدادگر در شاخ شميران توسط نيروهاي عراقي به شهادت رسيد. پيكرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند سي آبان ۱۳۷۹ پس از تفحص در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپرده شد. برادرش مجيد نيز به شهادت رسيده است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

مسیله این است که علاقه به زندگی و علاقه ماندن در دنیا محرک انسان در فعالیت ها نباشد، کسی که در عین عشق به رفتن بماند این عین کمال است و کسیکه در حال نفرت از رفتن برود عین سقوط است.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید مجید اکرامی

پنجم آبان ۱۳۴۴، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش اكبر، فروشنده لوازم خانگي بود و مادرش طاهره نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. او نيز فروشنده لوازم خانگي بود. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۴، با سمت فرمانده دسته در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت تركش به قلب و موج انفجار به شهادت رسيد. پيكر وي را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

در مرگ من برای امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یارانش گریه کنید و نگذارید ضد انقلاب و منافقان سوء استفاده کنند.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید مهدی حسینی حسین آبادی

ازدهم بهمن ۱۳۴۵، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن (فوت۱۳۶۷) كارگر بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا دوم راهنمايي درس خواند. سال ۱۳۶۳ ازدواج كرد و صاحب يك دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت فرمانده گروهان در شاخ‌شميران توسط نيروهاي عراقي به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۰ پس از تفحص، در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است. شهادت سعادتی است که نصیب هرکس نمی شود. سخن شهیدان راه خدا را به مردم برسانید که همانا سخن ما پیروی کردن از قرآن و خدا می باشد.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهیدحسن دشتی

پنجم تير ۱۳۳۹، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش رضا، سرايدار مدرسه بود و مادرش خديجه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. كارمند شركت راه آهن (لوكوموتيوران) بود. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت معاون فرمانده گروهان در شاخ شميران توسط نيروهاي عراقي به شهادت رسيد. پيكرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پنجم اسفند ۱۳۷۳، پس از تفحص در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

آن‌گاه که احکام اسلام پیاده شوند جامعه ما جامعه اسلامی می شود. برای شما ای برادر که مانده‌ای باری سنگین به امانت گذاشته‌اند. شما که مسلمانی به حکم قرآن باید دنباله رو راه آنان که جز راه اسلام نرفتند باشید.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید مرتضی رحیمی زارچی

سيزدهم بهمن ۱۳۴۹، درشهر زارچ از توابع شهرستان يزد چشم به جهان گشود. پدرش حسين، در كارخانه كارگري مي‌كرد و مادرش آمنه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۶، با سمت معاون فرمانده دسته در شلمچه بر اثر اصابت تركش به شكم مجروح شد و پس از انتقال به بيمارستان، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي باغ رضوان شهر زارچ تابعه زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

مبادا دست نگه دارید و خون این شهیدانی که در راه دین و میهن داده‌ایم پایمال شود. وصیت من به خواهرانم نمی خواهم که از حجاب خود دست بردارید. برادرانم سلاحم را بردارید و در پیرو دیگر شهداء به نبرد بشتابید.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید احمد رنجبرجمال آبادی

بيست و چهارم دي ۱۳۴۸، در شهرستان تهران به دنيا آمد. پدرش محمدحسين، راننده جهاد كشاورزي بود و مادرش زهرا نام داشت. تا اول راهنمايي درس خواند. كارگر كارخانه و باستاني‌كار بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت معاون دسته در شاخ شميران هنگام درگيري با نيروهاي عراقي بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهيد شد. پيكرش را در گلزار شهداي امامزاده سيدجعفرمحمد شهرستان يزد به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

اولین مرحله برای رشد و کمال تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم و امروز در برابر ولایت فقیه است. برادرم بعد از من اسلحه من را برداری و با کفار بجنگی. مهمترین عاملی که در پیروزی این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت مقام رهبری و با ولایت فقیه است.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

محمدرضا زارع باقی آبادی

سيزدهم اسفند ۱۳۴۹، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش ميرزاعلي اكبر كارگر كارخانه بود و مادرش خديجه نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه در رشته اتومكانيك بود. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت تك‌تيرانداز در شلمچه بر اثر اصابت تركش به گردن و كمر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

اهداف من از جبهه رفتن مبارزه با بی‌حجابی و نگهداشتن ناموسم و خانواده‌ام و ملتم است. برادرم راه مرا ادامه دهید و نگذارید سنگرم خالی بماند. خواهرانم همچون زینب ندای مظلومیت اسلام و امت دینی را به گوش جهانیان برسانید.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدرضا سالاری صدرآباد

دهم فروردين ۱۳۴۷، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، دامداري مي‌كرد و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايي درس خواند. كشاورز بود. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت آرپي‌جي‌زن در شاخ‌شميران توسط نيروهاي عراقي به شهادت رسيد. پيكرش در منطقه بر جا ماند و يكم فروردين ۱۳۷۲، پس از تفحص در گلزار شهداي روستاي صدرآباد تابعه شهرستان اشكذر به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

خواهرم بعد از من زندگی را زینب وار ادامه دهید، از ملت می خواهم جبه ها را هیچ وقت خالی نگذارند، بعد از شهادتم ناراحت نباشید و افتخار کنید که من در  راه اسلام و دین شهید شدم.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدرضا شورغینی

سي ام مرداد ۱۳۴۶، در شهرستان كرج به دنيا آمد. پدرش محمدعلي، كشاورز بود و مادرش نرگس نام داشت. طلبه سطح يك فلسفه و كلام اسلامي بود. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت مبلغ در شاخ شميران توسط نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش خمپاره به صورت و گردن، شهيد شد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و يكم ارديبهشت ۱۳۷۳، پس از تفحص در گلزار شهداي روستاي شرب العين شهرستان اشكذر به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

اختلافات شخصی را کنار بگذارید و با هم متحد شوید. نگذارید افرادی که متعهدبه این نظام نیستند و یا بی تفاوت به جبهه و جنگ هستند شما را نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی بدبین کنند. اگردر بعضی مسائل مربوط به انقلاب شبهه‌ای دارید فوراً به افراد آگاه به مسائل سیاسی کشور مراجعه کنید.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید غلامرضا فاضلی زارچی

هشتم مرداد ۱۳۳۱، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش شيخ‌علي (فوت۱۳۵۰) و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و ديپلم گرفت. كارمند شركت نفت بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج كرد و صاحب دو پسر و يك دختر شد. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت تك‌تيرانداز در شاخ شميران توسط نيروهاي عراقي به شهادت رسيد. پيكرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و شانزدهم شهريور ۱۳۷۲، پس از تفحص در گلزار شهداي باغ رضوان شهر زارچ تابعه زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

شما را وصیت می کنم به تقوای الهی، بترسید از قیامت که مرگ نزدیک است و گناهان ما سنگین، فرزندان را زینب وار ببار بیاورید تا سربلندی باشد برای اسلام و مسلمین.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید محمدمهدی قدک فروشان

. هشتم مهر ۱۳۴۰، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش ميرزاعلي، سراج بود و مادرش بي بي ربابه نام داشت. دانش آموز اول متوسطه بود. دهم فروردين ۱۳۵۷، در يزد هنگام تظاهرات عليه رژيم شاهنشاهي بر اثر اصابت ضربات باتوم به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

در درس خواندن خود تلاش کنید و آینده اسلام و ایران را روشن نمایید. به نماز جماعت از روی بی اعتنایی نگاه نکنید و حتماٌ شرکت کنید. به دعاها مخصوصاٌ کمیل و ندبه اهمیت دهید.

ستارگانی از خطه کویر که فروردین ماه درخشیدند

شهید احمد کریمی بندرآبادی

دهم تير ۱۳۴۱، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علي، مقني بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اتومكانيك درس خواند و ديپلم گرفت. كارگر كارخانه بافندگي بود. سال ۱۳۶۴ ازدواج كرد و صاحب يك پسر شد. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. دهم فروردين ۱۳۶۷، با سمت تك‌تيرانداز در شاخ شميران توسط نيروهاي عراقي به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و يكم فروردين ۱۳۷۲، پس از تفحص در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

دشمن از ضعف تو سوء استفاده می کند، همیشه سر خود را بالا بگیر دو احساس افتخار کنید تا دشمن شکست بخورد. ای خواهران امیدوارم که شما هم زینب‌گونه راه ما را ادامه دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار