حجت‌الاسلام روحانی در گرامیداشت روز ارتش:

ارتش یک قدرت بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران است/ هر سلاحی لازم داشته باشیم تولید می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: به دنیا می‌گوییم هر سلاحی که نیاز داشته باشیم تولید می‌کنیم و اگر لازم باشد تهیه می‌کنیم منتظر نظر آن‌ها نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود.
کد خبر: ۲۸۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ - 18April 2018

هرکجا پیروزی صبر و مقاومت بوده نام ارتش درخشیده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز طی سخنانی در مراسم رژه روز ارتش اظهار داشت: ارتش و سپاه همواره دوشادوش هم در هنگام ایستادگی و رزم، در میدان جنگ و در هنگام صلح نیز برای خدمت به مردم همواره در کنار هم بودند.

روحانی با بیان اینکه از ابتدای ظهور انقلاب اسلامی تا امروز در کشورمان هرکجا غرور، افتخار و پیروزی بوده نام ارتش و فداکاری آنها در کنار مفاهیم ارزشمند ما حضور داشته است، خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری سپاه و ارتش در کنار هم برای اعتلای این سرزمین بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به بحران‌های به وجود آمده از سوی دشمنان در منطقه گفت: ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق، آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و با آمادگی کامل همواره یک قدرت بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: وظیفه ارتش برابر قانون اساسی حراست از تمامیت ارضی میهن، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور است، همواره ارتش این سه هدفی که در قانون آماده است را از یاد نمی‌برد و در سرلوحه اهداف و سیاست‌های فعالیت های خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش از بدو ظهور انقلاب تا کنون گفت: ارتش با ابتکار و خلاقیت چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن برای صنایع دفاعی کشور در کنار سایر رزمندگان و آمادگی کافی در همه مقاطع حساس، نشان داده است کشور در برابر توطئه بیگانگان دارای بازوی توانمندی است.

وی گفت: ارتش همواره در چارچوب قانون و انضباط مسیر و راه وظیفه خود را بی‌کم و کاست و بدون منت و ادعا انجام داده است. هیچ‌گاه در برابر انجام وظایف خود از دولت و ملت جایگاهی را نخواسته است. ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی که سیاست را خوب می‌فهمد اما هرگز در بازی‌های سیاسی وارد نشده است و به وصیت و دستور امام راحل (رض) به خوبی عمل کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر به رژیم گذشته و فسادهای اقتصادی نگاهی کنیم نام صاحب منصبان ارتش آن زمان دیده می‎شود، گفت: امروز در هیچ‌گونه از فسادها نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد و این به معنی این است پاکی، پاکدستی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما امروز نیازمند ارتش و سپاهی قوی و بسیجی آماده داریم، اظهار داشت: ما امروز در منطقه‎ای حساس به سر می‎بریم؛ منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه جایی که در طول 40 سال گذشته شاهد توطئه‌ها مختلفی بوده‌ایم. هرگاه قدرت‌های بزرگ حضور داشتند بی‌شرمانه از نفت و ذخایر کشورهای این منطقه نام بردند.

حجت الاسلام روخانی افزود: ما در یک منطقه ساده‌ای از جهان زیست نمی‌کنیم؛ در منطقه‌ای هستیم که قدرت‌های متجاوز حضور غیر قانونی دارند و برخلاف قوانین بین‌الملل دخالت می‌کنند. بدون اجازه سازمان ملل و خود سرانه به کشورها تجاوز می‌کنند؛ در چنین منطقه‌ای که قدرت‌های بزرگ گروهک‌های تروریستی را ابزاری برای خود کردند تا بی‌ثباتی را به ارمغان بیاورند کشور ما نیازمند نیروهای مسلح قدرتمند و بازدارنده است تا در برابر قدرت‌های بزرگ بایستد و با گروهک‌های تروریستی مقابله کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر در طول 40 سال اخیر پیروز بوده‌ایم در سایه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج آماده به کار بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز ارتش و نیروهای مسلح در کنار مردم و مردم در کنار نیروهای مسلح هستند و اگر برگردیم به سال 58 و زمانی‌که امام این روز را به نام ارتش نام‌گذاری کردند، مردم برای حمایت از ارتش تظاهرات کردند و شعار آن‌ها مردم فدای ارتش و ارتش فدای ملت بود، این شعار امروز هم سرلوحه نیروهای مسلح و ارتش است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حفظ امنیت کشور امروز در ثبات و امنیت منطقه نقش اساسی ایجاد می‌کنند؛ امروز ایران و نیروهای مسلح در مسائل منطقه و جهان تاثیرگذار هستند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه نیروهای مسلح همچون نیروهای سیاسی کشور به دنبال تنش نیستند؛ اما قرآن به ما آموخته آرامش در کنار قدرت است، گفت: اقتدار عاریه‌ای نمی‌تواند برای کشوری عزت بیافریند و کشورهای منطقه نباید به دنبال اقتدار عاریه‌ای توسط کشورهای غاصب و زروگو باشند و اقتدار واقعی برای نیروهای مسلحی است که در کنار مردم باشند و به وظایف خود عمل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت، فرهیختگان و شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد تجهیزات و تسلیحات در ارتش و سپاه با همه توان و قدرت خواهد بود، تاکید کرد: به دنیا می‌گوییم هر سلاحی که نیاز داشته باشیم تولید می‌کنیم و اگر لازم باشد تهیه می‌کنیم منتظر نظر آن‌ها نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود.

وی ادامه داد: به کشورهای منطقه اعلام می‌کنیم اساس سیاست ما حسن همجواری و همسایگی است؛ ما می‌خواهیم همسایه خوبی برای شما باشیم و شما هم همسایه خوبی برای ما باشید. ما قصد تجاوز به شما را نداریم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما نیازی نداریم به منافع دیگران تجاوز داشته باشیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده که ایران هیچ‌گاه به کشوری تجاوز نکرده و همواره به کمک ملت‌ها برخواسته است و ما خواهان روابط صمیمانه با کشورهای منطقه هستیم، گفت: سلاح‌ها، تجهیزات، موشک و هواپیماهای ما علیه شما نیست و برای بازدارندگی و به دنبال تقویت نیروهای مسلح خود هستیم.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: به قدرت‌های بزرگ می‌گوییم منطقه را پر از باروت نکنید و دلارهای کشورهای منطقه را به تاراج نبرید، منطقه را پر از سلاح نکنید؛ سلاح‌های شما نمی‌تواند آورنده استقلال باشد و نمی‌تواند ترس را برای کشورهای بزرگ منطقه همچون ایران داشته باشد. با منطقه تاجرانه برخورد نکنید و کارخانه‌های سلاح سازی را توسعه ندهید.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: ما برای صلح و ثبات و برای حل مشکلات مذاکرات را پیشنهاد می‌دهیم و ما با اقتدار و قدرت نظامی توام با تنش زدایی را ادامه می‌دهیم. نیروهای مسلح ما همیشه آماده خواهند بود تا از استقلال، آزادی و سرزمین خود دفاع کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها