سردار فتحیان:

پیشرفت ایران در علم پزشکی مرهون تجربه پزشکان دفاع مقدس است/ ماجرای پبام حضرت امام به پزشکان جنگ

مسئول بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جراحان بزرگ کشور معتقدند تجربه ای که پزشکان ما بویژه در بخش جراحی، در دوران دفاع مقدس به دست آوردند باعث شد تا جمهوری اسلامی همطراز با کشورهای نامدار در جهان سرآمد باشد.
کد خبر: ۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷ - 09September 2013

پیشرفت ایران در علم پزشکی مرهون تجربه پزشکان دفاع مقدس است/ ماجرای پبام حضرت امام به پزشکان جنگ

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردارنصرالله فتحیان، مسئول بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بیست و پنجمین دوره آشنایی با دروس دفاع مقدس ویژه پزشکان که به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، با بیان اینکه جلسه حاضر یادآور حضور جانانه جامعه پزشکی در دفاع مقدس است، گفت: همه اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس حضور داشتند اما در بخش پزشکی به دلیل ضرورت و نیاز یک انسجام و وحدت فوق العاده ای اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حضور نیروهای مردمی، گروه های اضطراری در جبهه های حق علیه باطل و حضور کادر پزشکی ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی یا ژاندارمری سابق و جهاد سازندگی بنا به ضرورت کنار هم قرار گرفتند و به فرمان امام خمینی لبیک گفته و برای نجات جامعه هرآنچه که در بخش علمی و تخصصی در توانشان بود، انجام دادند.

فتحیان بیان کرد: امروز پزشکان وزارت بهداشت، پزشکان بسیجی در کنار پزشکان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی فعالیت می کنند. ما در حال حاضر چنین تجمعاتی را خیلی کم داریم. تجمعی که همه بخشهای پزشکی کشور که در یک گذشته پرافتخار بر اساس یک وظیفه دینی، انقلابی و ملی در کنار هم قرار گرفته بودند.

مسئول بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جراحان بزرگ کشور معتقدند تجربه ای که پزشکان ما بویژه در بخش جراحی، در دوران دفاع مقدس به دست آوردند باعث شد تا جمهوری اسلامی همطراز با کشورهای نامدار در جهان سرآمد باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی ما در دوران دفاع مقدس در راستای لبیک به فرمان امام به وظیفه انقلابی و دینی خود عمل کرد و کار بزرگی را برای نجات مجروحین انجام داد، تصریح کرد: چه انگیزه واعتقادی باعث شد پزشکی که حاضر نبود از شمال تهران به جنوب تهران برود و کسی هم نمی توانست او را مجبوربه این کار کند، به فرمان امام  کار خود را رها کرده و به شلمچه رفته و زیر آتش دشمن در اورژانس های خط مقدم و بیمارستان های صحرایی کارهای بزرگ را انجام می دهد.

 آیا این به جز نفس امام بود؟

سردار فتحیان ضمن بیان تاثیر نفس امام بر اعتقاد این پزشکان ادامه داد: چه قدرتی به جز نفس امام می توانست این نیروی متخصص پزشکی را جابجا کند، کسانی که حتی خانواده هایشان از رفتنشان مطلع نبودند.

وی با اشاره به دعای حضرت امام بعد از عملیات بیت المقدس برای جامعه پزشکی که فرمودند: "خداوندا به امدادگران و طبیبانی که خانه های امن خود را رها کردند و پا به پای رزمندگان به نجات مجروحین شتافتند عزت، عظمت، سلامت و عافیت دنیا و آخرت را به آنان عطا بفرما"، تصریح کرد: گاهی برای اینکه عملیات لو نرود نیروی پزشکی را به ارومیه و بعد به کرمانشاه و با هلی کوپتر به اندیمشک  و بعد به منطقه فاو می بردیم. 

مسئول بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بیان خاطره ای درباره شهید خرازی افزود: شهید خرازی در عملیات خیبر جراحت سنگینی داشتند دستشان کاملا آویزان بود و به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل  و تیم جراحی با چند ساعت جراحی وی را نجات داده و شهید خرازی به عنوان فرمانده لشکر کارهای بزرگی انجام داد.

سردار فتحیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیج جامعه پزشکی که فرمودند: "جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس در آزمایش بزرگ روسفید شد"، افزود:  این خیلی سرمایه بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم. کرامت و عزت ونقطه آغاز برای دانشجویان جوان پزشکی روحیات و افکار ارزشمند بزرگان زنده شود و به دین خود عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان باید برای آشنا کردن نسل جوان که در جبهه حضور نداشتند، با زبان علمی، بیان قوی و منطق محکم آن حماسه ها را عنوان نمایند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار