نویسنده کتاب «دسته یک»:

هر رزمنده حاضر در هشت سال دفاع مقدس یک کتاب نانوشته است

نویسنده کتاب «دسته یک» گفت: تعداد خاطره‌های نانوشته رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بسیار بیشتر از تمامی کتاب‌های نوشته شده است چرا که سینه سربازان جنگی مملو از صحنه‌ها و اتفاقات بکر و زیبایی است که جای پرداخت دارد و هر رزمنده حاضر در هشت سال دفاع مقدس یک کتاب نانوشته است.
کد خبر: ۲۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ - 24September 2014

هر رزمنده حاضر در هشت سال دفاع مقدس یک کتاب نانوشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اردبیل، نشست فعالان و نویسندگان پایداری استان اردبیل با حضور «اصغر کاظمی» خاطره نگار و نویسنده کتاب «دسته یک» درحاشیه نمایشگاه فرهنگی رزمی کربلای یک برگزار شد.

درابتدا این نشست دشتی، رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با بیان اینکه مدیریت سالهای دفاع مقدس میتواند راه برون رفت از بسیاری مسایل ومشکلات امروز جامعه باشد، گفت: طی هشت سال دفاع مقدس همه عملیاتها با مشاوره و همفکری انجام میشد که اگر این روش امروز در انجام کارها استفاده شود میتواند در بسیاری از چالشها و معضلات جامعه را از بن بست نجات داد.

در ادامه این نشست اصغرکاظمی، خاطره نگار و نویسنده کتاب «دسته یک» با بیان اینکه هر سربازی که در سالهای دفاع مقدس در جبهه حضور داشت برای خود خاطرهای جداگانه و خواندنی دارد، گفت: در خاطره نگاری همیشه سراغ فرماندهان جنگی نرفتهایم و سعی داشتیم که خاطره همه سربازان حاضر در هشت سال دفاع مقدس را به قلم بکشیم چراکه هرکدام از آنها نکات جذاب و صحنههای زیبایی برای پرداخت داشتند.

کاظمی افزود: جنگ ما یک جنگ مردمی و دفاعی بود که در آن بعد انسانی فراتر از جنبه نظامی بود و اگر جنبههای انسانی جنگ برجسته شود اثر خلق شده بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد که مصداق بارز آن استقبال مردم از کتاب «دا» به روایت سیده زهراحسینی است که این کتاب مملو از جنبههای انسانی جنگ است.

این خاطره نگار دفاع مقدس اضافه کرد: تعداد خاطرههای نانوشته رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خیلی بیشتر از تمامی کتابهای نوشته شده دراین حوزه است چرا که سینه سربازان جنگی مملو از صحنهها و اتفاقات بکر و زیبایی است که جای پرداخت دارد.

کاظمی درجواب سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه شاخصهایی که یک خاطره نگار و نویسنده جنگ باید رعایت کند چیست؟ گفت: یک نویسنده و خاطره نگار جنگ زمانی میتواند اثرخوبی را خلق کند که به جزئیات اتفاقها توجه بیشتری معطوف دارد و آنها را برجسته کند.

وی حفظ لحن راوی، حفظ اصالت واقعه و عدم دست برد نویسنده در روایت راوی را از شاخصهای دیگر موفقیت یک اثر عنوان کرد.

نویسنده کتاب دسته یک افزود: در تدوین این کتاب به تجربه دریافتم که در یک چادر اسکان رزمندگان که 30 رزمنده حضور داشتند و در یک صف پشت سرهم عازم عملیاتها میشدند هرکدام خاطره خاص خود را داشتند، بنابراین میتوان اینگونه بیان کرد که هر رزمنده حاضر در هشت سال دفاع مقدس یک کتاب نانوشته است.

شایان ذکر است این برنامه با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه، حوزه هنری و مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه استان برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار