نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انقلاب متعلق به اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: انقلاب اسلامی امری است که به فضل پروردگار متعال در این مقطع محقق شده و به هیچ فرد و دسته و گروه و صنفی تعلق ندارد، بلکه انقلاب متعلق به اسلام است.
کد خبر: ۲۹۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 31May 2018

انقلاب به هیچ فرد، دسته، گروه و صنفی تعلق ندارد و به اسلام تعلق داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شما به خوبی می دانید که انقلاب اسلامی امری است که به فضل پروردگار متعال در این مقطع محقق شده و به هیچ فرد و دسته و گروه و صنفی تعلق ندارد؛ بلکه انقلاب متعلق به اسلام است.

وی گفت: اگر امام، مردم و همه به میدان آمدند برای این بود که اسلام را حیات ببخشند، اگر همه این فداکاری ها شکل گرفت، همه در پی آن بودند که اسلام در میان بشریت حیات یابد و  آسیب هایی که به اسلام وارد شده بود بازیابی شود، لذا انقلاب برای بازیابی و حیات بخشیدن به چهره اسلام بود همانطور که قیام حضرت ابا عبدالله (ع) این بود.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر بخواهیم همه هدف قیام حضرت اباعبدالله (ع) را در یک جمله خلاصه بکنیم باید بگوییم قیام شکل گرفت تا بازیابی چهره اسلام بشود؛ چهره اسلام که می رفت تا مخدوش بشود و چهره راستین خودش را از دست بدهد، حضرت اباعبدالله (ع) با قیامشان آن چهره نورانی را به اسلام برگرداندند و ظلمت را از چهره اسلام زدودند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: انقلاب اسلامی هم همین است؛ انقلاب اسلامی برای این شکل گرفت که این چهره نورانی اسلام را که سال ها مستکبرین، ظاغوت ها، ظلمه و دشمنان اسلام دست به دست هم دادند تا مخدوش کنند و کارایی ، ظرفیت و توان اسلام برای اداره جامعه بشری و این که اسلام می تواند بشریت را در دنیا و آخرت به اوج کمال برساند و توان رسیدن به عدل جهانی به وسیله اسلام و امام و ولایت اسلامی را در ذهن ها مخدوش کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: دشمنان با تمام وجود در تلاش بودند که اسلام را از حیز انتفاع بندازند و انقلاب شکل گرفت تا اسلام چهره واقعی خودش را پیدا کند و به دنیا و بشریت بفهماند که اسلام ظرفیت دارد و اسلام همان عدلی است که گفته می شود و می تواند آن را حاکم بکند، اسلام به خوبی می تواند بشریت را اداره کند، همه مشکلات بشریت را می تواند حل و فصل و رفع کند و بشر را سر سفره آرامش که انسان در پی آن هست بنشاند، چه آرامش این جهانی و چه آرامش آن جهانی، منتها آرامش این جهانی در سطح دنیا و آرامش آن جهانی در سطح آخرت است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه انقلاب در درون هم مظلوم است یعنی بسیاری از ما نمی دانیم چه کرده ایم؟ نمی دانیم انقلاب برایمان چه کرده است؟ حداقل برای خودمان هم یک سری مسائل را روشن می کند و می فهمیم چهل سال چه کرده ایم و انقلاب چه خدماتی به ما ارائه داده است، بنابرابن برای داخل هم مهم است هرچند برای جهان بیرون و عرصه اسلام هم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار