محمد تقی فهمیده پدر شهید فهمیده:

امروز بیش از آنکه که ما تصور می‌کنیم در این کشور حسین فهمیده زندگی می‌کند

پدر شهید فهمیده در نمایشگاه هفته دفاع مقدس بوستان لاله گفت: ما امثال حسین فهمیده در این کشور بسیار داریم، بیش از آنکه که ما تصور می‌کنیم در این کشور حسین فهمیده زندگی می‌کند. نسل جوان امروز ما خیلی شبیه حسین هستند، و حتی برخی از حسین بالاتر و زرنگ‌تر هستند.
کد خبر: ۲۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ - 25September 2014

امروز بیش از آنکه که ما تصور می‌کنیم در این کشور حسین فهمیده زندگی می‌کند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "محمد تقی فهمیده" پدر شهید حسین فهمیده در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاد یاران در بوستان لاله گفت: روحیه جوانان انقلاب هنوز هم در جوانان نسل حاضر جریان دارد. اما تفاوتهایی هم در این باره هست. با اینکه سی و شش سال از انقلاب می گذرد هر وقت رهبر انقلاب اراده کنند مردم در عرصه حاضر هستند، همانگونه که در اول انقلاب حاضر بودند. البته یک عده هم هستند که در حاشیه حرکت میکنند اما من مطمئنم که آنها هم آرام آرام راه درست را پیدا میکنند. ما باید حواسمان جمع باشد که انقلاب را نگه داریم. این انقلاب را با چنگ و دندان حفظ کنیم تا خیالمان راحت باشد، در آرامش باشیم و خیال رهبرمان را راحت کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاههای هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به هر نحوی، بهترین کاری است که میتوان انجام داد، افزود: نوجوان امروز ما که شناخت چندانی از دفاع مقدس ندارد، چندین سال پس از جنگ متولد شده و بزرگ شده است، منش شهدای ما را نمیشناسد و... اگر جایی نباشد که این مسائل را به او منتقل کند، با روبرو شدن با این نمایشگاهها و یا شرکت در این نوع برنامهها برایش در مورد دفاع مقدس سئوال ایجاد میشود، و اشتیاق پیدا میکند که در این باره بیشتر بداند و بیشتر بشناسد.

پدر شهید حسین فهمیده گفت: ما امثال حسین فهمیده در این کشور بسیار داریم، بیش از آنکه که ما تصور میکنیم در این کشور حسین فهمیده زندگی میکند. نسل جوان امروز ما خیلی شبیه حسین هستند، و حتی برخی از حسین بالاتر و زرنگتر! هستند. حماسهای که حسین رقم زد، روزیِ او بود، اگر یک روز دوباره پای عمل برسد، امثال حسین فهمیدهها فراوان داریم که مانند حسین خودشان را نشان بدهند.

وی در ادامه افزود: جوانان امروز ما باید باور کنند، که هرجا که باشند میتوانند هرکاری را انجام دهند. باور من این است فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در وجود تک تک این بچههای مشتاق وجود دارد، و اگر موقعیتی پیش بیاید و عرصهای برای آنها ایجاد شود حماسههایی میآفرینند که ماندگار میشود.

لازم به ذکر است، نمایشگاه بزرگ یاد یاران در بوستان لاله تهران تا 12 مهر هر روز از ساعت 9 صبح تا 11 شب آماده بازدید علاقهمندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار