مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تدوین و چاپ 110 کتاب فاخر دفاع مقدس مازندران/ ساخت پل شهدای غواص در مرکز فرهنگی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به فعالیت های حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این حوزه بنا بر ابلاغ چاپ 30 کتاب در دستور کار است که در 4 سال گذشته بالای 110 کتاب فاخر به چاپ رسید.  
کد خبر: ۲۹۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ - 03June 2018
تدوین و چاپ 110 کتاب فاخر دفاع مقدس مازندران/ ساخت پل شهدای غواص در مرکز فرهنگی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار اظهار داشت: برابر ابلاغ ستاد کل این جلسه را باید به صورت فصلی و در طی سال 4 بار برگزار کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ این جلسه از سال93 به تشکیل ۱۶ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به خاطر افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و بحث جابجایی استاندار این جلسه سه بار برگزار شد.

سردار ملکی به اولین جلسه این هیئت امنا اشاره کرد و گفت: جلسه دوم ما در 31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه افتتاحیه فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اگر چه کامل نبود، افزود: چون ابلاغ ستاد کل بود افتتاح فاز یک را در بهمن‌ماه سال قبل با حضور ریاست جمهور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم که گزارش مستقیمی را ارائه کردیم.
 
سردار ملکی افزود: در اسفندماه سال قبل سه شهید گمنام و خوش‌نام در نوشهر و دو شهید نیز در هفت‌تپه خوزستان و یادمان مازندران با همکاری سپاه کربلا خاکسپاری شده است.
 
وی با اشاره به واگذاری ۱۵ هکتار در منطقه هفت‌تپه به مازندران برای ایجاد یادمان هفت‌تپه گفت: هفت تپه محل آموزش و پشتیبانی لشکر 25 کربلا بود و مردم مازندران شهدای زیادی دادند و خاطرات زیادی از این منطقه دارند و در این راستا دو شهید گمنام با استقبال گرم مردم منطقه در آن خاک‌سپاری شده است که محل زیارت مردم منطقه و راهیان نور است.
 
سردار ملکی به راهیان نور اشاره و اضافه کرد: سپاه کربلا با همکاری فرمانداری ها و سایر دست اندرکاران عضو راهیان نور مازندران امسال در ایام عید بیش از ۱9 هزار و 500  نفر از مردم استان به مناطق عملیاتی اعزام‌ شده‌اند و در مجموع بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم استان در سال قبل به راهیان نور اعزام شدند.
 
وی از ابلاغ سند رسمی راهیان نور توسط هیئت امنای مرکز کشور به همه استانها خبر داد و گفت: این یک ابلاغ رسمی است و رئیس این هیئت امنا سرلشکر باقری است و ده وزارتخانه عضو آن هستند در این سند وظایف دستگاه‌ها مشخص‌ شده است.
 
سردار ملکی به همایش 230 نفره ارتش در روز 28 فروردین اشاره کرد و گفت: در این همایش امیران و فرماندهان و پیشکسوتان ارتش حضور داشتند که کتاب نقش لشکر ۳۰ در دفاع مقدس در این همایش رونمایی شد.

وی در ادامه به راه اندازی دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستانها در سال 92 در بیت نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: ما در حال حاضر در تمام شهرستانها دفتر داریم که فرمانداران و فرماندهان سپاه همکاری خوبی را با این دفاتر دارند.
 
سردار ملکی با اشاره به اینکه ریاست این دفاتر به عهده پیشکسوتان دفاع مقدس است، گفت: در حال حاضر کارهای خوبی توسط این دفاتر در حووزه دفاع مقدس در حال انجام است.
 
این مسئول برگزاری همایش مسئولان دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس در مشهد مقدس را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: کارهای ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس توسط پیشکسوتان در شهرستانها صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.
 
وی برپایی همایش اردیبهشت مقاومت گرامی داشت شهدای خان طومان را از دیگر برنامه‌های اجراشده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این همایش رزمواره خان طومان در شرایط خاص با اجرای رزمایش، برنامه های نمایشی و هنری به نمایش گذاشته‌ شده است.
 
وی همچنین به ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان اشاره کرد و گفت: این ستاد برنامه های بسیار خوبی را در سطح استان برگزار کرد.
 
سردار ملکی ضمن برشمردن برنامه های این ستاد، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه بزرگداشت این حماسه در بوستان ولایت ساری، اجرای برنامه های هنری، دیدار با جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری کلاس سبک زندگی جهادی از طریق ویدئو کنفرانس را از جمله برنامه های این مناسبت اعلام کرد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تشکیل ۷۵ هیئت‌ امنای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و شمار شهدای گمنام را ۳۰۷ شهید در ۷۵ یادمان اعلام کرد.
 
سردار ملکی، حمایت از تولید  و ساخت سه مستند ازجمله حماسه جنگل آمل را ازجمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: نیاز است نقش مازندران در دوران دفاع مقدس در قالب فیلم سینمایی به نمایش گذاشته شود و قرار بود فیلمی با محوریت شهید طوسی ساخته شود که متأسفانه بودجه موردنیاز تأمین نشد.
 
وی از ساخت پل شهدای غواص در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای ساخت این پل هزینه 6 میلیاردی برآورد شده است که قرار است ساخت آن با همکاری شهرداری ساری و استانداری آغاز شود چرا که این پل نماد استان مازندران محسوب می شود.
 
سردار ملکی به فعالیت های حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این حوزه بنا بر ابلاغ چاپ 30 کتاب در دستور کار است که هر ساله این کار انجام می شود و در 4 سال گذشته بالای 110 کتاب فاخر به چاپ رسید.
 
این مسئول  از ابلاغ تدوین دانشنامه استان در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: حوزه های کاری در هشت قسمت به ما معرفی شده است که 780 مدخل آن آماده شده است و پس از تصویب توسط تهران کار برای نگارش آن آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مصوبات جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اجرا شده است، گفت: 40 مصوبات در دست اقدام است که ان شاء الله اجرایی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار