نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایران، نهاد آزادی‌خواهی و مقاومت در جهان است

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار قرار دارد، یادآور شد: ایران، نهاد آزادی‌خواهی و مقاومت در جهان است.
کد خبر: ۲۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ - 25September 2014

ایران، نهاد آزادی‌خواهی و مقاومت در جهان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام سید محمدحسن ابوترابیفرد نایبرئیس مجلس شورای اسلامی امروز در آئین بزرگداشت شهید حسن عباسپور و 500 شهید صنعت آب و برق ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) و یاد و خاطره شهدا، از مهندس چیتچیان و همکارانش به دلیل فراهم آوردن مراسم تجلیل از خانوادههای شهدا تقدیر کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهندس چیتچیان و مهندس نامجو برادران خود را در سالهای دفاع مقدس به انقلاب تقدیم کردند و خود نیز در جبهههای جنگ حضور داشتند که باید قدردان این عزیزان و تمامی خانوادههای شهدا بود.

ابوترابی با بیان این که شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس تعالیم قرآنی گام برداشتهاند، گفت:  نقطه محوری در هر تصمیم و هر کاری باید ایمان باشد و نباید فراموش کرد که حرکت بدون ایمان محکوم به شکست است.

وی با اشاره به نگاه خواجه طوس که ایمان به معنای کمال عقلانی است، بیان کرد: ایمان ثمره حیات عقلانی و عامل دستیابی به موفقیت است. پیامبر اکرم(ص) در قله ایمان قرار دارد و باید همیشه بهخاطر داشت، ایمان شهدا از خردورزی آنها نشأت گرفته، بنابراین باید در سایه حیات عقلانی و علمی حرکت کرد.

نایبرئیس مجلس با بیان اینکه حرکت بدون ایمان یعنی حرکت بدون پشتوانه علمی،خاطرنشان کرد: پشتوانه معرفتی را باید افزایش داد و در زندگی اجتماعی و مدیریت بهینه باید از عقل و علم استفاده کرد، نباید فراموش کرد که آسیبها در موضوعات مختلف ثمره انحراف از علم و عقل است.

ابوترابی با اشاره به این که دستاوردها و موفقیتها محصول حیات عقلانی و علمی است، گفت: انسان مؤمن همیشه مهاجر است، هر پدیدهای در حال حرکت است اما مهم این است که گاهی این حرکت صعودی و گاهی در راستای سقوط است، بنابراین باید با آراستگی به علم، جهت صحیح حرکت را شناخت.

وی درادامه سخنانش افزود: مهاجر، انسانی است که همیشه در حال هجرت است، اما باید حرکت بهصورتی طراحی شود که این هجرت بهسوی قله باشد، همچنان که شهدا در اوج مهاجرت هستند. جانبازان نیز کبوتران بلندپروازی هستند که بهسوی قلهها حرکت میکنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه رزمندگان نماد مجاهدت بودند، خاطرنشان کرد: هجرت و جهاد همیشه با هم هستند، گاهی کسی تلاش میکند اما مجاهد نیست، بهدلیل اینکه یک مجاهد واقعی سعی مداوم دارد.

ابوترابی تصریح کرد: آنان که در سالهای دفاع مقدس به جبهههای نبرد رفتند مهاجر بودند و توانستند با وجودی که کشور از سوی قدرتهای شیطانی از زمین و آسمان و دریا مورد حمله قرار گرفته بود، در برابر دشمن مقاومت کنند.

وی  با بیان این که  کارگزاران صنعت آب و برق کشور در دوران دفاع مقدس تکیهگاه مردم و رزمندگان بودند، اظهار داشت:  با وجودی که نیروگاهها مورد حمله قرار میگرفت، در کمترین زمان نیروگاهها را بازسازی میکردند تا رزمندگان و مردم با مشکل روبهرو نشوند.

نایب رئیس مجلس در ادامه  افزود: کارگزاران صنعت آب و برق بهعنوان نیروهای متخصص پشتوانه رزمندگان بودند و در زمانی که نیروگاه نکا مورد حمله قرار گرفت، سریعاً آن را بازسازی کردند که این ثمره هجرت و جهاد است.

ابوترابی با بیان این که  امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار قرار دارد، یادآور شد: ایران، نهاد آزادیخواهی و مقاومت در جهان است.

وی با اشاره به این که در دو سال قبل که سوریه از نگاه کارشناسان در آستانه سقوط قرار داشت و با این کار جبهه مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین مورد خطر قرار میگرفت، گفت: این همدلی مردم ایران بود که باعث شد نقشههای آمریکاییها و دشمنان مسلمانان به نتیجه نرسد و دولت سوریه پایدار بماند.

نایبرئیس مجلس درباره حمله به غزه  گفت: زمانی که غزه مورد حمله قرار گرفت، بسیاری از کشورهای عربی سکوت کردند، اما نظام جمهوری اسلامی همواره کنار مردم فلسطین بود.

همچنین ابوترابی گفت که مردم عراق نیز کنار مرجعیت، داعش را محکوم به شکست کردند.

وی با بیان این که "باید در مصرف انرژی صرفهجویی کنیم" خاطرنشان کرد: در صورت کاهش 50 درصد از مصرف گاز، میتوان آن را صادر کرد و به درآمد 70 میلیارد دلاری در سال از این راه دست یافت، بهعبارتی معادل 210 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می شود  که این مبلغ دو برابر بودجه عمومی در سال 91 کشور است که اگر این مهم عملی شود، انقلابی در اقتصاد کشور رخ میدهد.


همچنین در ابتدای این مراسم حمید چیتچیان وزیر نیرو دولت یازدهم ضمن خیرمقدم به نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: شهدا فراموششدنی نیستند، هدف شهدا سربلندی کشور بود و ما با شهدا تجدیدعهد میکنیم و راه شهدای عزیز را ادامه خواهیم داد.

وزیر سابق نیرو اظهار داشت: رزمندگان با کمترین امکانات بر دشمن غلبه کردند، بنابراین باید از زندگی شهدا درس آموخت.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها