به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی» برای نخستین بار پرده از ابعاد گسترده مفهوم جنگ بازاریابی و اثرات متقابل آن در عرصه تعاملات بین المللی برمیدارد.
مهدی جوزایی کارگردان این مستند، شکلگیری ایده اصلی «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی» را در اتاق فکر گروه رسانه ای تماس دانست و اظهار داشت: در این مستند ابتدا به تعریف دقیق مفهوم بازاریابی در عصر حاضر پرداخته می شود و وجه تمایز آن برجسته می شود. بعبارت دیگر اولین نقطه ی عطف این مستند جائی است که مخاطب با جنس دیگری از بازاریابی آشنا می شود که حالا دیگر فقط شامل داد و ستد کالا و خدمات نیست بلکه بازاریابی عقیده است.
کارگردان مستند «انقلاب 57» ادامه داد: امروزه از تکنیک های بازاریابی سیاسی در سرتاسر جهان به مقاصد مختلف استفاده می شود. در این مستند به بهره گیری گسترده دونالد ترامپ از تکنیک های متنوع بازاریابی سیاسی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پرداخته می شود .ترامپ بعنوان یک تاجر و بازاریاب، از زاویه معامله اقتصادی به سیاست نگاه می کند و این مسئله باعث شده تا تعامل او با کشورهای دیگر بر همین اساس تعریف شود.
کارگردان این مستند معتقد است: مستند سازی در حوزه ی «اقتصاد سیاسی» با توجه به حساسیت های بالا و ملاحظاتی که در این زمینه همیشه وجود داشته است، ریسک بالایی دارد.
او در اینباره می گوید: اولین نسخه از این مستند در سال 96 آماده شد اما بخاطر حساسیت هایی که وجود داشت فرآیند بازبینی و تایید فیلم تا سال 97 به درازا کشید و این مسئله باعث شد اغلب پیش بینی هایی که در این فیلم صورت گرفته بود قبل از پخش آن، بوقوع بپیوندد از جمله بالا گرفتن جنگ تجاری جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا، خروج آمریکا از برجام و حتی برجسته تر شدن مفهوم «جنگ بازاریابی» در ادبیات اقتصادی و سیاسی کشور.
مستند «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی» به کارگردانی مهدی جوزایی و تهیه کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از رسانه ملی به نمایش در می آید.
انتهای پیام/ 121